بررسی تخصصی ساعت هوشمند Huawei Band 3 Pro - تکفارس 
بررسی تخصصی ساعت هوشمند Huawei Band 3 Pro - تکفارس 
بررسی تخصصی ساعت هوشمند Huawei Band 3 Pro - تکفارس 

بررسی تخصصی ساعت هوشمند Huawei Band 3 Pro

سید محمد معلمی
۳۰ آذر ۱۳۹۷ - 18:00
بررسی تخصصی ساعت هوشمند Huawei Band 3 Pro - تکفارس 

شاید در کنار گوشی‌ها، لپ‌تاپ‌ها، تبلت‌ها و دیگر دستگاه‌های تکنولوژی، کمتر کسی به اسمارت واچ‌ها و دست‌بندهای هوشمند توجه کند اما باید بگوییم اگر شما به سلامتی خود اهمیت می‌دهید و می‌خواهید وضعیت جسمانی خوبی داشته باشید، حتماً یکی از این وسایل هوشمند را خریداری نمایید. حال اگر فکر می‌کنید این دستگاه‌های پوشیدنی قیمت بالایی دارند، باید این مژده را بدهیم که محصول هوآوی یعنی Band 3 Pro را می‌توان با پرداخت کمتر از ۷۰ دلار تصاحب کرد. در صورتی که می‌خواهید بدانید این وسیله چه ویژگی‌هایی دارد و قابلیت‌های آن چیست، با تکفارس همراه باشید.

هوآوی Band 3 Pro دارای اکثر ویژگی‌هایی است که یک دست‌بند هوشمند باید داشته باشد. جالب این است که محصول مورد بحث ما، همزمان با سری گوشی‌های هوآوی میت ۲۰ معرفی شده است. در این دستگاه شما می‌توانید اعلانات را از طریق یک صفحه نمایش اولد مشاهده نمایید، وضعیت خواب خود را زیر نظر بگیرید و تعداد ضربان قلب‌تان را نیز بشمارید. به خاطر داشته باشید که Band 3 Pro نسبت به بسیاری از وسایل مشابه که بعضاً تا ۱۰ برابر هم قیمت دارند، وضعیت خواب افراد را بهتر کنترل می‌کند.

ضمن اینکه راحتی، سبکی، سادگی، اندازه مناسب و دیگر عوامل، باعث شده‌اند تا این دستگاه را یک دست‌بند هوشمند ایده‌آل تلقی کنیم.

مشخصات فنی Band 3 Pro

CPUApplo 3
صفحه نمایشآمولد

۱۰٫۸*۲۱٫۶ میلی‌متر

بدنه۱۱*۱۹*۴۵ میلی‌متر

بند ۱۶٫۵*۱۲۰*۹۹ میلی‌متر

وزن۲۵ گرم همراه با بند
مموریرم ۳۸۴ کیلوبایت

رام ۱ مگابایت

فلش ۱۶ مگابایت

باتری۱۰۰ میلی‌آمپر
سنسورهاحسگر سرعت‌سنج ۶ محوری

شمارنده ضربان قلب PPG

حسگر مادون قرمز

قیمتحدود ۷۰ دلار

طراحی و صفحه نمایش

همان‌طور که در ابتدای خبر گفتیم، Band 3 Pro هم ساده است و هم کوچک. در واقع این ساعت دکمه‌ای ندارد بنابراین برای روشن یا خاموش کردن یا باید به تنظیمات بروید و یا آن را به شارژر وصل کنید.

بررسی تخصصی ساعت هوشمند Huawei Band 3 Pro - تکفارس 

شیوه طراحی این وسیله برای یک دستگاه پوشیدنی معمولی بسیار جذاب است زیرا بدنه‌ای آهنی با صفحه نمایش مستطیلی دارد که به خاطر نوع بند، نمایشگر Band 3 Pro به صورت عمودی می‌باشد. زیر این صفحه نمایش، سنسور شمارنده ضربان قلب و محل اتصال شارژر را مشاهده خواهید کرد.

بررسی تخصصی ساعت هوشمند Huawei Band 3 Pro - تکفارس 

برای شارژ کردن یک دست‌بند هوشمند، معمولاً استفاده از این‌گونه نقاط توصیه نمی‌شود زیرا به مرور زمان، چنین قطعاتی کثیف می‌شوند و تمیز کردن آنها نیز بسیار سخت خواهد بود. راهکار بهتر، بهره‌گیری از شارژر بیسیم است. به علاوه، وصل کردن شارژر Band 3 Pro نیز کار سختی به حساب می‌آید زیرا در صورت اتصال این وسیله، قسمتی از شمارنده ضربان قلب پوشانده می‌شود. اما خبر خوب این است که نیازی نخواهد بود محصول هوآوی را مرتب شارژ کنید زیرا ظرفیت باتری آن به گونه‌ای است که تا یک هفته و چهار روز دوام می‌آورد.

جنس بند ساعت سیلیکون کائوچو است که یک قسمت آن ۱۲۰ میلی‌متر و بخش دیگر نیز ۹۲ میلی‌متر می‌باشد. در صورتی که این دست‌بند را درست به شارژر متصل نمایید، ظاهری کاملاً استاندارد از یک ساعت هوشمند مشاهده خواهید کرد.

صفحه نمایش ۲۴۰*۱۲۰ پیکسلی و AMOLED که کیفیت بالایی دارد، از رنگ‌های شادی نیز استفاده می‌کند. محصول هوآوی در مقایسه با دیگر دست‌بندهای مشابه، از نظر (حداقل) نمایشگر کیفیت خوبی دارد زیرا آن دستگاه‌ها از صفحه نمایش P-OLED استفاده می‌کنند که از کیفیت به مراتب پایین‌تری برخوردار است. البته ممکن است روی اسکرین Band 3 Pro کمی پیکسل اضافه مشاهده نمایید که البته این مقدار طبیعی خواهد بود زیرا قرار نیست از این وسیله برای تماشای مسابقات فوتبال، فیلم، سریال و . . . بهره ببرید.

به طور خلاصه بگوییم، هر چه در تصاویر می‌بینید، ظاهر ساعت هوشمند هوآوی می‌باشد یعنی هیچ قسمت مخفی یا حتی دکمه‌ای از دید شما پنهان نشده است و دلیل ساده بودن آن هم، همین می‌تواند باشد.

کار کردن با Band 3 Pro

همان‌طور که گفتیم، هیچ دکمه‌ای برای تنظیم کردن دستگاه در دست‌بند هوشمند هوآوی وجود ندارد ولی زیر صفحه نمایش آن و جهت بازگشت به منوی اصلی، یک دکمه به کار رفته است بنابراین همین یک قطعه کوچک، کار شما برای حرکت میان گزینه‌های مختلف را آسان می‌کند.

وقتی این ساعت را بلند می‌کنید و صفحه نمایش آن روشن می‌شود، شما می‌توانید تاریخ، زمان، تعداد قدم‌هایی که برداشته‌اید، دما (متأسفانه دما فقط به صورت سلسیوس نمایش داده می‌شود و امکان تغییر آن وجود ندارد) و آیکون باتری را ببینید. کشیدن انگشت به سمت بالا یا پایین، شما را به قسمت‌های مختلفی مانند تعیین وضعیت خواب، زیر نظرگیری تمرین‌های ورزشی، شمارنده ضربان قلب، گام شمار و پیام‌ها می‌برد.

البته وقتی می‌خواهید از برخی از آنها استفاده کنید، کار خاصی انجام نخواهند داد. برای مثال، اگر سراغ تعیین وضعیت خواب بروید، مشاهده خواهید کرد که شب گذشته چه‌قدر خوابیده‌اید بنابراین اطلاعات بیشتری به چشم نخواهد خورد.

بررسی تخصصی ساعت هوشمند Huawei Band 3 Pro - تکفارس 

البته باید هوآوی را به خاطر قرار دادن چنین ویژگی کاربردی تحسین کرد زیرا بسیاری از ساعت‌های هوشمند این قابلیت را ندارند هرچند برخی‌ها ترجیح می‌دهند از این ویژگی استفاده نکنند زیرا معتقدند که مشاهده مدت خواب، بر فعالیت‌های طول روزشان تأثیر می‌گذارد. برای مثال، اگر ببینند ۶ ساعت خوابیده‌اند، احساس خوبی خواهند داشت ولی چنان‌چه مشاهده نمایند که خوابشان به میزان کافی نبوده یا از حد خودش فراتر رفته، یا احساس خستگی خواهند کرد یا کسل خواهند شد.

در Band 3 Pro، اطلاعات بیشتری مشاهده نمی‌شود بنابراین برای دریافت داده‌های جزئی‌تر، باید به Health app هوآوی (اپلیکیشن سلامتی هوآوی) سری بزنید. انجام چنین کاری یک ایده هوشمندانه از طرف کمپانی چینی است به دلیل اینکه افراد باید گوشی خود را بردارند و جهت آگاهی از اطلاعات بیشتر، اپلیکیشن سلامتی هوآوی را نصب و اجرا کنند.

بررسی تخصصی ساعت هوشمند Huawei Band 3 Pro - تکفارس 

امکان دریافت اعلانات در Band 3 Pro نیز وجود دارد هرچند استفاده از چنین قابلیت کمی پیچیده به نظر می‌آید. مشاهده نوتیفیکیشن‌ها قابلیتی است که تقریباً در هر ساعت هوشمندی دیده می‌شود. هنگام راه‌اندازی محصول هوآوی، شما می‌توانید مشخص نمایید که کدام اپلیکیشن‌ها اعلاناتشان را روی این دست‌بند به نمایش درآورند بنابراین دیگر اطلاعات غیرضروری دریافت نخواهد شد (لازم به ذکر است که این قابلیت در Microsoft Band وجود ندارد).

البته در Band 3 Pro اشکالاتی نیز به چشم می‌خورد. مثلاً شما تنها می‌توانید اعلاناتی که روی گوشی ظاهر می‌شوند را مشاهده نمایید و قادر نخواهید بود کاری که با آن دسته از نوتیفیکیشن‌هایی که روی موبایل مسدود کرده‌اید را روی این دست‌بند نیز انجام دهید. نکته دیگر، عدم همگام‌سازی Band 3 Pro با تنظیمات لطفاً مزاحم نشوید (Do Not Disturb Mode) است. البته اگر قابلیت‌های مذکور را فعال کردید و خوابیدید ولی محصول هوآوی فعال بود، احتمالاً با لرزش‌های آن بیدار خواهید شد. این نکته را نیز یادآور شویم که امکان فعالسازی تنظیمات لطفاً مزاحم نشوید از درون Band 3 Pro وجود ندارد و باید این کار از طریق اپلیکیشن سلامتی به انجام برسانید.

شاید بزرگ‌ترین مشکلی که در محصول هوآوی وجود دارد، این است که اعلانات فقط به نمایش درمی‌آیند و شما نخواهید توانست یکی‌یکی آنها را حذف کنید مگر اینکه گزینه Clear all را بزنید. همچنین Band 3 Pro به شما خواهد گفت که ۱۰ پیام هشدار دارید؛ به عبارت دیگر، این دست‌بند از گوشی مستقل کار خواهد کرد.

بررسی تخصصی ساعت هوشمند Huawei Band 3 Pro - تکفارس 

بخش شمارنده ضربان قلب دقیقاً کاری را انجام می‌دهد که از آن انتظار دارید بنابراین امکان بررسی وضعیت این عضو حساس به صورت مستمر و خودکار فراهم است. از طریق اپلیکیشن سلامتی، شما می‌توانید به ساعت بگویید که در صورت افزایش یا کاهش بیش از حد ضربان قلب، هشدار دهد. البته خودِ ساعت ممکن است یادآور شود که ظرفیت باتری بیشتر مصرف خواهد شد هرچند به نظر نمی‌رسد چنین باشد.

بررسی تخصصی ساعت هوشمند Huawei Band 3 Pro - تکفارس 

در پایان، به گزینه شمارنده قدم‌ها (کارایی اصلی Band 3 Pro) می‌رسیم. با این ویژگی، مشخص خواهد شد که چه‌قدر به مقصد خود نزدیک هستیم. ضمن اینکه امکان دریافت داده‌های بیشتر نیز وجود دارد.

بررسی تخصصی ساعت هوشمند Huawei Band 3 Pro - تکفارس 

قسمت اطلاعات بیشتر (More) هم در این دست‌بند مشاهده می‌شود که ترکیبی از تنظیمات و گزینه‌های مختلف می‌باشد. از این بخش، امکان تغییر ظاهر Band 3 Pro، پیدا کردن گوشی با ارسال هشدار، ری‌استارت و یا روشن کردن دستگاه وجود دارد.

اپلیکیشن سلامتی هوآوی (Huawei Health app)

به خاطر سادگی ظاهری بسیاری از دست‌بندهای هوشمند، اکثر کارهایی که باید با آنها انجام شود، از طریق اپلیکیشن‌های مکمل می‌باشد که در اینجا باید به اپلیکیشن سلامتی هوآوی اشاره کنیم. این نرم‌افزار هم برای سیستم عامل اندروید در دسترس است و هم برای iOS بنابراین امکان بهره‌گیری از این برنامه با پلتفرم مورد علاقه‌تان فراهم است.

بررسی تخصصی ساعت هوشمند Huawei Band 3 Pro - تکفارس 

پس از اجرای نرم‌افزار، پنجره‌ای مشاهده خواهید کرد که تعداد قدم‌ها، مقدار ساعات استراحت، ضربان قلب و . . . را نشان خواهد داد. در گوشه بالا سمت راست، برند Band 3 Pro دیده می‌شود و از همین قسمت است که شما می‌توانید تنظیمات را مشخص کنید. برای مثال، فعالسازی قابلیت لطفاً مزاحم نشوید (Do Not Disturb Mode) در ساعات مختلف، از همین بخش صورت می‌گیرد. ضمن اینکه از تنظیمات محصول هوآوی قادر خواهید بود تا مشخصات مورد نیاز خود را شخصی‌سازی نمایید، آیتم‌های مختلف را حذف کنید و یا شیوه منو را تغییر دهید.

بررسی تخصصی ساعت هوشمند Huawei Band 3 Pro - تکفارس 

همان‌طور که پیش از این نیز گفتیم، امکان دسترسی به جزئیات بیشتر در تنظیمات از طریق اپلیکیشن سلامتی هوآوی فراهم است. نکته جالبی که وجود دارد این است که Band 3 Pro نشان خواهد داد چه‌قدر خواب شما سنگین یا سبک بوده است. همچنین رنج ضربان قلب نیز برایتان به نمایش درخواهد آمد.

بررسی تخصصی ساعت هوشمند Huawei Band 3 Pro - تکفارس 

آمار قدم‌های شما به صورت روزانه، هفتگی و حتی ماهانه ثبت می‌شوند و آن‌گونه که در اسکرین شات سمت چپ مشاهده می‌کنید، آمار مربوط به تعداد قدم‌ها، در هر ۳۰ دقیقه آپدیت می‌شود. همچنین با کشیدن نقطه سفید کوچک، می‌توانید ببینید که در زمان‌های مختلف نحوه پیاده‌روی چگونه بوده است.

خلاصه

هوآوی Band 3 Pro یک دستگاه مقرون به صرفه است که با توجه به مشخصات فنی و امکانات، باید آن را مناسب همه افراد بدانیم. در این دست‌بند هوشمند، ویژگی‌های اساسی مانند مشاهده وضعیت خواب و اعلانات، شمارنده ضربان قلب و گام شمار دیده می‌شود.

نکته منفی در مورد این ساعت، منوی پیچیده مربوط به سیستم اعلانات است به طوری که باید تنظیمات لطفاً مزاحم نشوید (Do Not Disturb Mode) را از طریق اپلیکیشن مکمل انجام دهید و یا نوتیفیکیشن‌ها را به صورت دستی حذف کنید. دیگر مسئله‌ای که باید به آن اشاره کنیم، جای شارژر Band 3 Pro می‌باشد که البته مشکل چندان حادی به شمار نمی‌رود.

اگر بخواهیم نظر نهایی خود را بگوییم، باید اعتراف کنیم که محصول هوآوی فوق‌العاده، زیبا و قیمت مناسب است و به عنوان یک ابزار پوشیدنی، انتظارات را برآورده می‌کند.

اگر شما تا کنون صاحب هیچ دست‌بند یا ساعت هوشمندی نبوده‌اید و نمی‌خواهید برای خرید چنین دستگاهی بیش از ۱۰۰ دلار هزینه کنید، با پرداخت کمتر از ۷۰ دلار، می‌توانید Band 3 Pro را خریداری نمایید.

شما در مورد هوآوی Band 3 Pro چه فکر می‌کنید؟ آیا سابقه کار کردن با آن را داشته‌اید؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید