نسل آتی موتورهای الکتریکی معرفی شد - تکفارس 
نسل آتی موتورهای الکتریکی معرفی شد - تکفارس 
نسل آتی موتورهای الکتریکی معرفی شد - تکفارس 

نسل آتی موتورهای الکتریکی معرفی شد

سید محمد معلمی
۲۴ آذر ۱۳۹۷ - 20:00
نسل آتی موتورهای الکتریکی معرفی شد - تکفارس 

تصور چنین قضیه‌ای تقریباً غیرممکن است ولی فکر کنید که اگر می‌شد موتور خودرو را فقط ۳ دقیقه شارژ نمایید و با آن ۶۲ مایل رانندگی کنید، چه‌قدر بازدهی وسایل نقلیه افزایش می‌یافت؟؟؟

اگرچه در ابتدا گفتیم تصور چنین فناوری امکان‌پذیر نیست ولی باید اعتراف کنیم که پورشه و BMW با شارژرهای FastCharge 450 kW خود این کار را انجام داده‌اند.

این شارژرهای فوق‌العاده که فعلاً در آلمان در مرحله آزمایشی هستند، قادرند با ۳ دقیقه وصل بودن به برق، بیش از ۱۰۰ کیلومتر مسیر را طی نمایند.

شارژرهای ۴۵۰ کیلوواتی تا کنون توانسته‌اند ظرفیت باتری خودروی i3 را در عرض ۱۵ دقیقه، از ۱۰ به ۸۰ درصد برساند.

این سیستم شارژ سریع با سیستم‌های شارژ ترکیبی یا CCS که در قاره اروپا یک استاندارد به حساب می‌آیند، سازگاری تمام دارد زیرا می‌تواند ۹۰۰ ولت و ۵۰۰ آمپر را به موتور تزریق کند.

تولیدکنندگان در تلاشند تا تمام ظرفیت FastCharge 450 kW را به کار گیرند به دلیل اینکه وقتی ظرفیت باتری خودرو i3 از ۱۰ به ۸۰ درصد رسید، تنها از ۴۰۰ کیلووات استفاده شده بود.

پورشه وسیله آزمایشی خود را به نوعی سیستم خنک‌کننده مخصوص مجهز کرده که با یک باتری ۹۰ وات بر ساعت کامل شده تا بتواند از داغ شدن بیش از حد جلوگیری کند. البته همانند مدل i3، این وسیله نیز می‌تواند قدرت شارژ ۴۰۰ کیلووات را متحمل شود. در مورد محصولات تسلا نیز باید بگوییم که آنها قادرند از ۱۲۰ کیلووات انرژی استفاده نمایند در حالی که خودرو e-Tron آئودی از ۱۵۰ کیلووات قدرت بهره می‌برد.

انتظار می‌رود تسلا شارژرهای سریع خود را از سال آتی میلادی به فروش برساند بنابراین اگر چنین چیزی رخ دهد، قطعاً انرژی خروجی شارژرهای فعلی این شرکت دو برابر خواهد شد.

اگر تکنولوژی ارائه شده توسط پورشه و آئودی به خوبی پاسخ دهد و بتوان از آن به عنوان یک منبع نیروی قابل‌ اعتماد یاد کرد، مطمئناً انقلابی در صنعت خودروهای برقی به وقوع خواهد پیوست و یکی از مشکلات این وسایل نقلیه که هم‌اکنون با آن دست و پنجه می‌کنند و باعث توقف پیشرفت آنها شده است، از بین خواهد رفت.

بنابراین شارژ باتری خودرو، آن هم با تمام ظرفیت و در مدت ۲۰ دقیقه، قطعاً یک راهکار فوق‌العاده برای علاقه‌مندان به خودروهای برقی می‌باشد.

شما در مورد چنین فناوری چه فکری می‌کنید؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید