بررسی تخصصی Xiaomi Pocophone F1؛ جذاب‌ترین گوشی سال ۲۰۱۸ - تکفارس 
بررسی تخصصی Xiaomi Pocophone F1؛ جذاب‌ترین گوشی سال ۲۰۱۸ - تکفارس 
بررسی تخصصی Xiaomi Pocophone F1؛ جذاب‌ترین گوشی سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

بررسی تخصصی Xiaomi Pocophone F1؛ جذاب‌ترین گوشی سال ۲۰۱۸

سید محمد معلمی
۲۵ آذر ۱۳۹۷ - 08:08
بررسی تخصصی Xiaomi Pocophone F1؛ جذاب‌ترین گوشی سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

وقتی شیائومی Pocophone F1 در اوایل سال جاری میلادی معرفی شد، بسیاری آن را ”پرسرعت‌ترین گوشی” نامیدند زیرا این توانایی را داشت تا بازار تلفن‌های همراه را با آمار بالای فروش خود به لرزه درآورد. این دستگاه دارای پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ می‌باشد که آن را تنها در پرچمداران مشاهده می‌کنیم به همین دلیل فروش Pocophone F1 از بسیاری از برترین گوشی‌های کمپانی‌های دیگر بیشتر بوده است. در واقع شرکت زیرمجموعه شیائومی توانسته روی دست دیگر رقبا بلند شود. حال برای اینکه گوشی مذکور را بیشتر بشناسید و از نقاط قوت آن آگاه شوید، با تکفارس همراه باشید.

مشخصات فنی شیائومی Pocophone F1

CPUکووالکوم اسنپدراگون ۸۴۵
GPUAdreno 630
سیستم عاملاندروید ۸٫۱
رابط کاربریMIUI برای POCO 9.6
صفحه نمایش۶٫۱۸ اینچی

FHD+

گوریلا گلس Corning

IPS LCD

نسبت بدنه به تصویر۱۸٫۷:۹
رزولوشن۱۰۸۰p*2246
اتصالاتجک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری

بلوتوث ۵٫۰

GPS

A-GPS

GLONASS

BDS

USB-C

۲G

۳G

۴G

Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac

وای‌فای دوبانده

Wi-Fi Direct

امنیتاسکنر اثر انگشت در قاب پشتی

تکنولوژی تشخیص چهره با مادون قرمز

بدنهوزن: ۱۸۰ گرم

ابعاد: ۸٫۸*۷۵٫۳*۱۵۵٫۵ میلی‌متر

دوربینعقب: ۱۲+۵ مگاپیکسل (همراه با فلش LED)

جلو: ۲۰ مگاپیکسل

ویدیو۲۱۶۰p با ۳۰ فریم بر ثانیه

۱۰۸۰p با ۳۰ فریم بر ثانیه (همراه با EIS)

۱۰۸۰p با ۲۴۰ فریم بر ثانیه (اسلوموشن)

ویژگی‌های دوربینHDR

تشخیص صحنه با هوش مصنوعی

زیباسازی به وسیله هوش مصنوعی

حالت پرتره

کاهش نویز چند کاربره

حافظه داخلی۶۴، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت و قابلیت ارتقا با کارت حافظه میکرو SD با ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت
رم۶ یا ۸ گیگ
باتری۴۰۰۰ میلی‌آمپر

شارژ سریع ۳٫۰ (۹ ولت و ۲ آمپر)

رنگ‌هایمشکی

آبی

قرمز

برنزی

صفحه نمایش و طراحی

شاید مشخصات فنی داخلی شیائومی Pocophone F1 با بسیاری از پرچمداران یکی بوده و حتی ممکن است از برخی از آنها بهتر باشد ولی ظاهر آن یک مقوله کاملاً مجزاست به طوری که حتی در مقایسه با گوشی میان‌رده و ارزان نوکیا ۶٫۱ پلاس که تنها ۲۲۰ قیمت دارد نیز طراحی آن ضعیف‌تر است. گوشی مورد بحث ما که تنها ۳۰۰ دلار می‌ارزد، به خاطر استراتژی کمپانی سازنده جهت تولید یک دستگاه سرعتی با کمترین قیمت، نسبت به دیگر گوشی‌ها شاید ظاهر مناسبی نداشته باشد.

بررسی تخصصی Xiaomi Pocophone F1؛ جذاب‌ترین گوشی سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

بنابراین قادر نخواهید بود که از شیائومی یک گوشی خریداری کنید که در پشت آن یک ظاهر شیشه‌ای داشته و خوش دست باشد. البته این اطلاعاتی که می‌دهیم به آن معنی نیست که Pocophone F1 گوشی خوبی به حساب نمی‌آید بلکه می‌خواهیم بگوییم که ماده سازنده آن یعنی کربن پلی کربنات هم بسیار مقاوم است و هم سنگین. نمونه مشکی رنگ این دستگاه یک گوشی قابل تحمل است ولی اگر کاندید مسابقات انتخاب زیباترین گوشی شود، مطمئناً رأی نخواهد آورد.

در قاب پشتی این گوشی، لوگو Pocophone به رنگ نقره‌ای مشاهده خواهد شد که در زیر آن نیز عبارت “by Xiaomi” (ساخته شده توسط شیائومی) وجود دارد تا کمپانی نشان دهد سازنده این دستگاه چه کسی است. دیگر قسمت‌های قاب پشتی بدون نقش و نگار می‌باشد؛ مگر بخش‌های پایینی که علائم تأییدیه‌ها، دوربین اصلی و فلش آن به چشم می‌خورد. هر دو سنسور دوربین به صورت عمودی به کار گرفته شده‌اند و دقیقاً در زیر آنها اسکنر اثر انگشت کار گذاشته شده است.

بررسی تخصصی Xiaomi Pocophone F1؛ جذاب‌ترین گوشی سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

سنسور اسکنر اثر انگشت Pocophone F1 آن‌قدر سریع است که فقط کافی است انگشت خود را روی آن قرار دهید تا قفل صفحه نمایش گوشی را باز کند. متأسفانه سایز این حسگر چندان بزرگ نیست و خیلی نزدیک به لنزهای دوربین قرار گرفته است بنابراین مدتی طول خواهد کشید که به جای آن عادت کنید.

در محصول پرفروش شیائومی، قابلیت بازگشایی قفل صفحه نمایش توسط تشخیص چهره از طریق نور مادون قرمز وجود دارد که اگرچه نسبت به تشخیص چهره ۳D موجود در آیفون ایکس یا هوآوی میت ۲۰ پرو دقیق نیست ولی برای حداقل کاری که باید انجام دهد و چهره را بشناسد مطمئناً کارایی خواهد داشت. حتی این تکنولوژی در فضاهای کم نور نیز به خوبی کار می‌کند. دقیقاً مانند اسکنر اثر انگشت، سرعت باز کردن قفل صفحه نمایش با استفاده از سنسور تشخیص چهره نیز از سرعت بالایی برخوردار می‌باشد هرچند نمی‌توان زیاد به آن اعتماد کرد و برخی اوقات حتی چهره مالک دستگاه را تشخیص نمی‌دهد.

بررسی تخصصی Xiaomi Pocophone F1؛ جذاب‌ترین گوشی سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

در قسمت جلویی، پنل LCD با اندازه ۶٫۱۸ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰*۲۲۴۶ پیکسل به چشم می‌خورد که به خاطر رنگ‌های شفاف و باکیفیت، ظاهر بسیار زیبایی دارد. اگرچه نمایشگر Pocophone F1 آمولد نیست ولی برای اکثر افراد یک صفحه نمایش قابل‌قبول به حساب می‌آید. ضمن اینکه نمایشگر LCD می‌تواند در برخی شرایط روشن به نظر بیاید بنابراین بهتر می‌توانیم آن را حتی در زیر نور خورشید نیز ببینیم.

با اندازه تقریباً ۶٫۲ اینچی، صفحه نمایش شیائومی Pocophone F1 بسیار کاربردی خواهد بود هرچند نگه داشتن آن با یک دست کار نسبتاً سختی است. آلترناتیو گوشی مورد بحث ما یعنی نوکیا ۶٫۱ پلاس را اگرچه می‌توانیم به راحتی با یک دست نگه داریم ولی هنگام مشاهده ویدیوها و انجام بازی، محصول شرکت چینی گزینه انتخابی بسیاری از افراد خواهد بود. اسکرین Pocophone F1 دارای یک ناچ است که اسپیکر ثانویه و اسکنر تشخیص چهره در آن قرار دارند. وصل کننده دو فناوری اشاره شده، دوربین جلو است بنابراین شاید وجود بریدگی در صفحه نمایش یک مزیت برای این دستگاه به حساب بیاید.

بررسی تخصصی Xiaomi Pocophone F1؛ جذاب‌ترین گوشی سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

پوشش این گوشی از جنس فریم آلومینیومی است که در سمت راست آن دکمه‌های کاهش یا افزایش صدا و پاور قرار گرفته‌اند. شاید ترجیح خیلی‌ها وجود یک دکمه یک‌سره جهت کم یا زیاد کردن صدا بود که البته این ماژول نیز چندان هم بد نیست. در بالای دستگاه، جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری وجود دارد و در پایین اسپیکر به کار رفته است.

دوام باتری

وقتی می‌خواهیم در مورد دوام باتری شیائومی Pocophone F1 صحبت کنیم، می‌توانیم آن را در یک کلمه توصیف نماییم: فوق‌العاده. یک باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری به همراه پردازنده کووالکوم اسنپدراگون ۸۴۵ همان مشخصات فنی است که در گلکسی نوت ۹ وجود دارد. این ظرفیت تا پیش از معرفی هوآوی میت ۲۰ پرو، برترین باتری در میان گوشی‌های دنیا به حساب می‌آمد. دقیقاً مانند فبلت سامسونگ، این دستگاه نیز نسبت به دیگر گوشی‌های موجود در بازار برتری محسوسی دارد بنابراین شما می‌توانید حداقل تا دو روز از کار کردن با چنین گوشی و ظرفیت باتری لذت ببرید.

بررسی تخصصی Xiaomi Pocophone F1؛ جذاب‌ترین گوشی سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

به دلیل وجود تکنولوژی شارژ سریع ۳٫۰ شرکت کووالکوم، محصول کمپانی چینی از شارژ ۱۸ واتی (یا به عبارتی دیگر ۹ ولتی و ۲ آمپری) پشتیبانی می‌کند که این یعنی یکی از کوتاه‌ترین بازه‌های زمانی برای شارژ یک دستگاه. در واقع تنها ۲ ساعت طول می‌کشد تا باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپری Pocophone F1 شارژ شود ولی اگر این دستگاه را به مدت ۱ ساعت به برق متصل کنید، ۷۰ درصد ظرفیت باتری پر خواهد شد زیرا سرعت شارژ پس از ۷۰ درصد کاهش خواهد یافت. دیگر نکته خوشحال کننده در مورد این دستگاه، وجود درگاه USB-C می‌باشد.

دوربین

ماژول دوربین اصلی شیائومی Pocophone F1 از دو لنز ۱۶ و ۵ مگاپیکسلی تشکیل شده است که یک لنز ۲۰ مگاپیکسلی نیز در جلو وظیفه گرفتن تصاویر سلفی را بر عهده خواهد داشت. البته نباید زیاد در مورد کیفیت تصاویر گرفته شده سخت‌گیر باشید ولی برای یک عکاس معمولی قابل‌قبول است. فراموش نکنیم که این مقاله در مورد گوشی است که تنها ۳۰۰ دلار قیمت دارد و نه یک پرچمدار بنابراین از آن انتظارات آن‌چنانی نداشته باشید. نکته دیگر در مورد Pocophone F1 این است که بهتر بود گوشه‌های آن از بین بروند. ضمن اینکه به خاطر دوربین، نباید این دستگاه را با دیگر گوشی‌های بهتر که در بازار وجود دارند مقایسه کنید.

بررسی تخصصی Xiaomi Pocophone F1؛ جذاب‌ترین گوشی سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

نمی‌خواهیم بگوییم که دوربین این گوشی خوب نیست بلکه نسبت به قیمتش، انتظارات را برآورده می‌کند. در روشنایی روز، تصاویر باکیفیت و شفاف به نظر می‌آیند. البته ممکن است برخی از عکس‌ها بیش از حد از رنگ طبیعی اشباع شده باشند که بهتر بود شیائومی کمی شدت نورپردازی را کاهش می‌داد (به تصاویر گل‌های صورتی نگاهی بیندازید).

با ماژول دوربین اصلی دوگانه، این دستگاه می‌تواند تصاویر پرتره بوکه باکیفیتی بگیرد. حتی با وجود تنها یک دوربین در جلو، قطعاً تشخیص لبه‌ها بسیار عالی است. نرم‌افزار دوربین شیائومی هم در نوع خود حیرت‌انگیز عمل می‌کند که تصاویر سلفی در حالت پرتره گواه این ادعای ماست.

یک نکته‌ای که شاید پس از عکسبرداری با Pocophone F1 متوجه آن شوید، بهبود یافتن تصاویر است یعنی از ویژگی به نام face beauty (زیبایی چهره) استفاده می‌شود تا پوست سوژه عکس زیاد با اشکال همراه نباشد. البته نبود گزینه خاموش کردن این آپشن ممکن است آزاردهنده باشد. نکته عجیب دیگر اینکه، همه عکس‌های گرفته شده با دوربین عقب دارای واترمارک Shot with Pocophone F1 (گرفته شده با گوشی شیائومی Pocophone F1) می‌باشند که شما برای خاموش کردن آن باید به صورت دستی اقدام نمایید. مسئله‌ای که وجود دارد این است که امکان حذف واترمارک از تصاویری که ذخیره شده‌اند فراهم نیست. در پایان در مورد دوربین Pocophone F1 به این نکته اشاره کنیم که سیستم خود ارتقا دهنده، به خوبی توسط این گوشی اجرا می‌شود ولی به عقیده برخی‌ها، این فناوری بیش از حد استفاده شده است.

عملکرد و حافظه داخلی

اگر دقت کرده باشید، در ابتدای این مقاله گفتیم بسیاری از افراد شیائومی Pocophone F1 را “پرسرعت‌ترین گوشی” می‌نامند. حالا به خاطر اینکه دلیل انتخاب چنین شعاری برای این دستگاه را متوجه شویم، باید در مورد عملکرد و حافظه داخلی آن صحبت کنیم. در سالیان اخیر، به خاطر قدرتمند شدن گوشی‌های هوشمند، کمتر کسی به این قسمت از نقد و بررسی آنها توجه می‌کند؛ به خصوص اینکه با ارزانترین گوشی‌های بازار نیز انتظارات افراد از یک موبایل هوشمند برآورده می‌شود.

در مورد Pocophone F1 باید بگوییم، شاید یکی از دلایل موفقیت و آمار بالای فروش این دستگاه عملکردی است که از خود به جای می‌گذارد یعنی سرعت اجرای کارهای آن دقیقاً همانند سرعت یک گوشی پرچمدار با قیمت ۱۰۰۰ دلار یا بیشتر است. همچنین، به خاطر وجود سیستم خنک‌کننده می‌توانیم محصول کمپانی چینی را حتی بالاتر از برخی پرچمداران شرکت‌های بزرگ قرار دهیم. همه این اطلاعات یک مطلب را نشان می‌دهند و آن اینکه Pocophone F1 فراتر از قیمت خود کار می‌کند و نسبت به بسیاری از گوشی‌های میان‌رده برتری محسوسی دارد.

گواه ادعاهای ما را می‌توانید در امتیازات Geekbench که در ادامه آمده ببینید:

GFXBench نیز که قدرت گرافیکی یک دستگاه را بررسی می‌کند، امتیازات مربوط به شیائومی Pocophone F1 را حیرت‌انگیز توصیف کرده است:

بررسی تخصصی Xiaomi Pocophone F1؛ جذاب‌ترین گوشی سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

AnTuTu هم که دیگر شناخته شده است و نیازی به توضیح ندارد:

بررسی تخصصی Xiaomi Pocophone F1؛ جذاب‌ترین گوشی سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

رم ۶ گیگی در کنار حافظه داخلی حداقل ۶۴ گیگابایتی قطعاً برای کسانی که می‌خواهند با یک دستگاه میان‌رده کار کنند کافی خواهد بود و شاید ممکن است فراتر از انتظار آنها باشد. البته اگر شما می‌خواهید حافظه داخلی بیشتری در اختیار داشته باشید، امکان گذاشتن کارت حافظه microSD تا اندازه ۲۵۶ گیگابایتی فراهم شده است.

نرم‌افزار

در حالی که سخت‌افزار شیائومی Pocophone F1 زبانزد دستگاه‌ها در دنیای گوشی‌های اندرویدی است ولی این دستگاه در زمینه نرم‌افزار مشکلاتی دارد یعنی برخی اوقات عملکرد خوبی دارد و بعضی وقت‌ها نیز کند کار می‌کند. البته اگر شما با رابط کاربری MIUI شیائومی آشنایی دارید، با مشکلی مواجه نخواهید شد ولی چنان‌چه یک کاربر جدید هستید، مطمئناً با رابط کاربری این دستگاه چینی به دردسر خواهید افتاد. ضمن اینکه اگر طرفدار نسخه خام اندروید هستید هم شاید با رابط کاربری Pocophone F1 زیاد کنار نیایید.

با این وجود، باز هم نرم‌افزار این دستگاه برای کاربران، نسبت به دیگر محصولات شیائومی خوشایندتر است. دلیل این اتفاق آن است که علی رغم استفاده از نسخه ۹٫۶ رابط کاربری MIUI، لانچر گوشی مورد بحث ما فقط مخصوص خودش است و این یعنی منوی اپلیکیشن‌ها به تجربه کار کردن با گوشی‌های شیائومی نزدیک می‌باشد و به رابط کاربری محصولات کمپانی چینی شباهت زیادی دارد.

بررسی تخصصی Xiaomi Pocophone F1؛ جذاب‌ترین گوشی سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

یکی از نکات آزاردهنده‌ای که در رابط کاربری شیائومی Pocophone F1 مشاهده می‌شود، نبود گزینه خاموش کردن اعلانات برخی نرم‌افزارهاست؛ یعنی همان چیزی که در نسخه جدید اندروید به خوبی اجرا شده است. البته نباید ذکر این موضوع را فراموش کنیم که در MIUI، غیرفعال کردن پیام‌های هشدار برنامه‌ها چندان معنی ندارد. به علاوه، متوجه خواهید شد که این گوشی از برخی گزینه‌های شخصی‌سازی برخوردار نیست و شاید دلیل آن نیز به خاطر محیط‌های نرم‌افزاری گوگل و شیائومی می‌باشد که بیشتر به دنبال جلب رضایت کاربران خود هستند. برای مثال، شاید دو مرورگر یا گالری برای وبگردی و مشاهده تصاویر وجود نداشته باشد.

به این مطلب نیز توجه کنید که به خاطر اشکال گفته شده، ممکن است شما نتوانید به عکس‌های همگام‌سازی شده در حساب کاربری گوگل خود دسترسی داشته باشید. ضمن اینکه احتمالاً قادر نخواهید بود که اپلیکیشن‌های شیائومی را حذف کنید در حالی که در محیط نرم‌افزاری گوگل اصلاً چنین چیزی مطرح نیست به طوری که فقط کافی است با چند کلیک ساده و تأیید عملیات در حال انجام، نرم‌افزارهایی که تمایلی به وجود آنها ندارید را حذف کنید؛ این دقیقاً همان چیزی است که شیائومی نمی‌خواهد شما از آن بهره ببرید.

خبر خوبی که می‌توان به دارندگان گوشی Pocophone F1 داد این است که نسخه ۱۰ رابط کاربری MIUI مبتنی بر اندروید ۹٫۰ به زودی قرار است برای این دستگاه عرضه شود. البته برخی از ویژگی‌های اندروید P مانند ژست‌های مسیریابی، در نسخه ۹٫۶ رابط کاربری مذکور وجود دارد.

بررسی تخصصی Xiaomi Pocophone F1؛ جذاب‌ترین گوشی سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

به خاطر شیوه پیاده‌سازی نرم‌افزار در شیائومی Pocophone F1 (در مقایسه با گوگل)، واقعاً می‌توان از آن احساس رضایت کرد زیرا شباهت زیادی به گوشی‌های آیفون دارد هرچند یک نکته منفی در مورد این دستگاه، دکمه بازگشت آن بود که باید برای بهره‌برداری از آن، از هر طرف صفحه نمایش انگشت خود را به یک کنار بکشید. از آن جایی که اپلیکیشن‌های اندرویدی منوی سه خط روی یک‌دیگر را معمولاً مخفی نمی‌کنند و از شما می‌خواهند از سمت چپ صفحه نمایش آن را بیرون بیاورید، ممکن است در Pocophone F1 به صفحه عقب بازگردید. همین اتفاق ممکن است زمانی رخ دهد که شما می‌خواهید اعلانات را حذف کنید و نوار آنها را ببندید. برای اینکه چنین اتفاقی رخ ندهد، شیائومی نیمه کوچک‌تر پایین نمایشگر را به دکمه بازگشت اختصاص می‌دهد و نیمه بالایی مخصوص اپلیکیشن است ولی در صفحه نمایش‌های بزرگی مانند پنل ۶٫۱۸ اینچی شیائومی Pocophone F1، انجام این کار کمی سخت است. ضمن اینکه از آن جایی که نمایشگرهای بدون حاشیه کم‌کم در حال رواج یافتن هستند، امیدواریم یا مشکل اشاره شده در گوشی‌های شیائومی برطرف شود و یا دیگر کمپانی‌ها فکری به حال این موضوع کنند.

اگرچه نمی‌توانیم این کمبودها را مشکلی حاد برای Pocophone F1 بدانیم ولی عدم پشتیبانی از Widevine L1 که سبب اجرای محتوای HD اپلیکیشن‌هایی مانند نتفلیکس می‌شود، یک نقص اساسی برای محصول شیائومی به حساب می‌آید. البته کمپانی چینی وعده داده که برای این معضل راه‌حلی عرضه خواهد کرد ولی واقعیت آن است که جهت اضافه کردن قابلیت Widevine L1 باید گوشی را به کمپانی سازنده ارسال کنیم بنابراین باید صبر کرده و ببینیم کمپانی چینی چگونه می‌خواهد به وعده خود عمل کند. به هر حال، عدم پشتیبانی از محتوای HD یک معضل اساسی برای دارندگان شیائومی Pocophone F1 به حساب می‌آید که باید با آن کنار بیایند.

دیگر مشکل اساسی گوشی مورد بحث ما این است که برخی اپلیکیشن‌ها را نمی‌توان به صورت تمام صفحه اجرا کرد و باید آنها را در نصف نمایشگر مشاهده کنیم. البته شیائومی قول داده که به زودی برای حل این مشکل بروزرسانی منتشر خواهد کرد ولی فعلاً هنوز چنین اتفاقی رخ نداده است.

خلاصه

گنجاندن امکانات قوی و عملکرد فوق‌العاده و در عین حال قیمت کم یک گوشی، باعث شده نتوانیم رقیب جدی برای Pocophone F1 پیدا کنیم بنابراین این‌گونه نتیجه‌گیری می‌شود که محصول شیائومی یک دستگاه خاص در بازار به شمار می‌رود و انتظار ما این است که عملکردی مانند گوشی وان‌پلاس وان (OnePlus One) را از آن مشاهده کنیم.

همچون Pocophone F1 که تنها ۳۰۰ دلار قیمت دارد، مطمئناً نمی‌توانیم به راحتی دستگاه دیگری پیدا کنیم بنابراین اگر هنوز در مورد آپشن‌های خود به جمع‌بندی نرسیده‌اید، حتماً این گوشی را مدنظر قرار دهید. بدون شک شرکت Pocophone به عنوان زیرمجموعه شیائومی با معرفی دستگاه F1 و تعیین چنین قیمتی پایین، ارائه طراحی فوق‌العاده و دوربین مناسب، بازار را بیش از این تحت تأثیر خود قرار خواهد داد.

بررسی تخصصی Xiaomi Pocophone F1؛ جذاب‌ترین گوشی سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

البته نقاط قوت Pocophone F1 تنها به موارد گفته شده مربوط نمی‌شوند بلکه می‌توانیم ادعا کنیم که اسکنر چهره (IR scanner) این دستگاه به‌گونه‌ای است که شاید نتوانیم آن را در دیگر گوشی‌ها مشاهده نماییم. در واقع به خاطر قیمت پایین Pocophone F1 ممکن است حتی متوجه چنین امکاناتی نشویم.

حال اگر زیباترین گوشی بازار را نمی‌شناسید و توانایی کار کردن با رابط کاربری مانند MIUI را دارید، درنگ نکنید و سراغ گوشی مورد بحث ما بروید زیرا از نظر قیمت گزینه ایده‌آلی به حساب می‌آید. تنها سؤالی که باقی می‌ماند این است که آیا شیائومی باز هم نمونه‌های مشابه این دستگاه را با قیمت ۳۰۰ دلار به فروش خواهد رساند و یا رویه وان‌پلاس را در پیش خواهد گرفت و کم‌کم دستگاه‌های نسل بعد را گرانتر می‌کند. به هر حال، اولین گوشی کمپانی Pocophone توانست توجه خیلی‌ها را به سمت خود جلب کند بنابراین شاید بتوانیم آن را موفق‌ترین گوشی دنیا در سال ۲۰۱۸ بدانیم نه اینکه گزینه‌های بهتری در بازار وجود ندارد بلکه به خاطر ناتوانی آنها در عوض کردن شرایط فروش کمپانی سازنده خود، چنین دستگاهی در بازار به چشم نیامده است.

تنها نگرانی بسیاری از افراد، موجودیت شیائومی Pocophone F1 است. خریداران آسیایی و بعضاً اروپایی باید دستگاه ساخت کشور هند را بخرند. حتی امکان تهیه نسخه ۴G آن در انگلستان نیز فراهم است ولی مشتریان آمریکایی تازه از ابتدای ماه جاری شروع به ثبت پیش سفارش‌ها کرده‌اند هرچند این گوشی در ایالات متحده شاید از ۴G پشتیبانی نکند بنابراین در این کشور، متقاضیان نمی‌توانند از کار کردن با “پرسرعت‌ترین گوشی” دنیا لذت ببرند.

آیا شما هم اطلاعات تکمیلی دیگری در مورد شیائومی Pocophone F1 دارید؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید