۲۵ رمز عبور پر تکرار سال ۲۰۱۸ که امنیت کاربران را به خطر می‌اندازد - تکفارس 
۲۵ رمز عبور پر تکرار سال ۲۰۱۸ که امنیت کاربران را به خطر می‌اندازد - تکفارس 
۲۵ رمز عبور پر تکرار سال ۲۰۱۸ که امنیت کاربران را به خطر می‌اندازد - تکفارس 

۲۵ رمز عبور پر تکرار سال ۲۰۱۸ که امنیت کاربران را به خطر می‌اندازد

امیر مریخ
۲۳ آذر ۱۳۹۷ - 08:00
۲۵ رمز عبور پر تکرار سال ۲۰۱۸ که امنیت کاربران را به خطر می‌اندازد - تکفارس 

طبق رسم سالانه‌ی وب سایت teamsid، این سایت خبری در انتهای سال میلادی اخیر نیز اقدام به ارائه‌ی یک لیست بلند بالا از رمز عبور‌هایی که به مراتب و دفعات زیادی تکرار شده‌اند را قرار داده است. این لیست به ما کمک خواهد کرد تا در دفعات بعدی که اقدام به ساخت یک حساب کاربری در یک سامانه‌ی آنلاین کردیم، رمز عبور ساده و نامناسبی را برای حساب کاربری خود بر نگزینیم. در ادامه‌ی خبر همراه ما باشید.

طبق سنت دیرینه‌ی همیشگی، زمانی که لیست سالانه بدترین رمزهای عبور تعیین شده به دست کاربران مختلف در سطح فضای مجاز به طور عمومی منتشر می‌شود، کاربران نا آگاهی که بعضا با همین رمز‌های ناامن از حساب‌های کاربری خود محافظت می‌کنند هوشیار‌تر از همیشه به دنبال رفع، مشکل موجود برآمده و رمز مناسبی رابرای حساب کاربری خود انتخاب می‌کنند. هم اکنون زمان آن وقت از سال است و ما متوجه شدیم که ما از اشتباهات سابقمان چیزی‌هایی آموخته‌ایم چرا که لیست امسال نسبت به سال قبل دچار تغییر و تحول‌هایی شده است و هم اکنون شاهد رمز‌های عبوری جدیدی نسبت به سابق هستیم رمز عبورهایی که حتی رئیس جمهور حکومت ایالات متحده‌ را نیز بی ثمر نگذاشته، و حظور نام او را نیز به عنوان یکی از رمز‌های عبور پرتکرار در میان کاربران شبکه‌های مجازی شاهد هستیم.

لیست منتشر شده‌ی امسال شامل مظنونان همیشگی ما یعنی رمز‌های عبوری از قبیل عبارت “password” در جایگاه دوم رمز ‌های عبور پرتکرار  و “۱۲۳۴۵۶” در مقام اول این لیست امسال است. همچنین جالب است که بدانید رمز عبور “۱۲۳۴۵۶” برای پنجمین سال متوالی است که در جایگاه اول رمز‌های عبور پرتکرار جا خوش کرده است و خیالی برای بر کنار شدن ندارد. با این حال شاید مهمترین واقه‌ی موجود در این لیست که چشم بسیاری از خبرگزاری‌ها را به خود جلب کرده است، حضور رمز عبور “donald” برای اولین بار در جایگاه ۲۳ام است که طبیعتا برگرفته و اختباس شده از نام رئیس جمهوری فعلی ایالات متحده دونالد ترامپ می‌باشد.

داده‌های برگفته شده و تشکیل دهنده‌ی رتبه بندی‌های موجود در این لیست به وسیله‌ی شرکت SplashData جمع آوری شده است،این شرکت که سازنده‌ی نرم‌افزار SplashID است، به داده‌ی تعداد بسیار بالای از کاربران دسترسی دارد. SplashData بیش از ۵ میلیون گذرواژه‌ای را که در سطح اینترنت درز کرده‌اند یا به نحوی منتشر شده‌اند را تحت بررسی قرار داد و متوجه شد که مردم همچنان با وجود اخطار‌های داده شده از کلمات عبوری که به راحتی حدس زده می‌شوند، استفاده می‌کنند.

مدیر عامل فعال در شرکت SplashData مورگان اسلین (Morgan Slain) این اشتباه کاربران معمولی و نامطلع شبکه‌های مجازی و اینترنت را با اصطلاح شخصی خودش یک “سوهان مغز” می‌داند چرا که مردم همچنان در معرض خطر‌های قرار می‌گیرند که هیچ کسی مقصر آن نیست الا خود کاربران که سطح امنیتی حساب‌های خود را به حد متزلزلی کاهش می‌دهند. علی رغم اخبرهای مکرری که از هک‌های بسیار بزرگ تبلیغاتی مانند نقض پایگاه داده اخیر ماریوت (Marriott) و یا هکی که در کمیته ملی کنگره جمهوری خواه در طول انتخابات میان دوره‌ای انجام گرفت، همه و همه نشان از نا‌امن بودن این فضا به خودی خود می‌کند، حال اگر خود کاربران نیز جدی بودن این مسئله را منکر شوند و با آن سر سری برخورد کنند، طبیعتا بروز اتفاقات ناگوار اجتناب ناپذیر خواهد بود. هر کاربری در سطح شبکه‌ی اینترنت طبیعتا به طور دقیق کار خواصی را انجام می‌دهد، کارهایی مانند استفاده از نام‌های خود و نام‌های مشهور دیگر (که در این زمینه نامی مانند نام رئیس جمهور ایالات متحده در حال حاضر به یک مد تبدیل شده است) به عنوان یک رمز عبور قابل پیش بینی که کار را برای هکر‌های هوشمند بسیار آسان خواهد کرد.

رمز عبور “Donald” بین جمع تازه واردان جای داده شده در این لیست قرار می‌گیرد، دو تازه وارد دیگر این لیست رمز‌های عبور “aa123456” و “password1” می‌باشد. در ادامه‌ی مطلب ۲۵ مورد از بدترین کلمه‌های عبوری که برای کاربران وجود دارد  تا آن را به عنوان رمز عبور انتخاب کنند را مشاهده خواهید کرد. مطمئنا صاحبان شرکت SplashData  با دیدن این لیست جوش‌های نک سیاه و کهیر‌های بزرگی خواهند زد!

#۲۵  qwerty123

#۲۴  password1

#۲۳  donald

#۲۲  aa123456

#۲۱  charlie

#۲۰  !@#$%^&*

#۱۹  ۶۵۴۳۲۱

#۱۸  monkey

#۱۷  ۱۲۳۱۲۳

#۱۶  football

#۱۵  abc123

#۱۴  ۶۶۶۶۶۶

#۱۳  welcome

#۱۲  admin

#۱۱  princess

#۱۰  iloveyou

#۹  qwerty

#۸  sunshine

#۷  ۱۲۳۴۵۶۷

#۶  ۱۱۱۱۱۱

#۵  ۱۲۳۴۵

#۴  ۱۲۳۴۵۶۷۸

#۳  ۱۲۳۴۵۶۷۸۹

#۲  password

#۱  ۱۲۳۴۵۶

شما می توانید بقیه از ۱۰۰ بدترین کلمه عبور را در اینجا مشاهده کنید و در صورتی که شما هم یکی از رمز‌های عبور نام برده شده را برای حفاظت از حساب کاربریتان برگزیده‌اید بهتر است تا به فکر انتخاب یک رمز عبور جدید باشید. آیا شما هم از آن دسته‌ی نام برده از کاربران هستید که حوصله و یا حافظه‌ی اضافه برای استفاده از رمز‌های پیچیده در جهت محافظت از اطلاعات خود در فضای مجازی را ندارید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید