برنامه لست پس اطلاعات شخصی کاربران را جمع آوری می‌کند - تکفارس 
برنامه لست پس اطلاعات شخصی کاربران را جمع آوری می‌کند - تکفارس 

برنامه لست پس اطلاعات شخصی کاربران را جمع آوری می‌کند

حامد شهرزاد
۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - 20:58
lastpass

در یک نظرسنجی گسترده که توسط شرکت امنیتی آلمانی با نام اکودوس انجام شد، مشخص شد که برنامه محبوب رمز عبور لست پس از یک برنامه اندرویدی دیگر برای جمع‌آوری و ارسال اطلاعات شخصی کاربران استفاده می‌کند. این کار با کمک هفت ردیاب داخلی انجام می‌شود.

حتی اگر لست پس به شما امکان انتخاب عدم استفاده از این ردیاب‌ها را بدهد، وجود خود نرم‌افزار نیز ممکن است خطرات امنیتی را برای کاربران به همراه داشته باشد. ردیاب مذکور داده‌هایی مانند اطلاعات مربوط به دستگاه، نوع اپراتور تلفن همراه، نوع حساب لست پس و شناسه تبلیغاتی گوگل را که برای اتصال داده‌های کاربر بین برنامه‌ها و پلتفرم‌های دیگر استفاده می‌شود، جمع‌آوری می‌کند.

چهار مورد از این ردیاب‌ها برای تجزیه و تحلیل حساب گوگل و گزارش مشکلات استفاده می‌شود، در حالی که ردیاب‌های دیگر اطلاعاتی را به اپس فلایر، میکس پنل و سگمنت ارائه می‌دهند. سگمنت یک سیستم حرفه‌ای در جمع‌آوری پروفایل‌های کاربر و نشان دادن تبلیغات هدفمند به آن‌ها است.

سخنگوی لست پس بیان کرد که همه ردیاب‌ها می‌توانند باعث بهبود تجربه کاربری شوند و قرار نیست اطلاعات حساس هیچ کاربری را ارسال کنند. اگر نمی‌خواهید از این ردیاب‌ها در تلفن خود استفاده کنید، می‌توانید با رفتن به زیر منوی «حریم خصوصی» برنامه و خاموش کردن این گزینه، آن‌ها را غیرفعال کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.