سامسونگ پرتکرارترین رمز عبور در سال ۲۰۲۱ بوده است - تکفارس 
سامسونگ پرتکرارترین رمز عبور در سال ۲۰۲۱ بوده است - تکفارس 

سامسونگ پرتکرارترین رمز عبور در سال ۲۰۲۱ بوده است

مهدی حلوائی
۱ آذر ۱۴۰۱ - 13:02
رمز عبور

هرچند که استفاده از رمزهای عبور پیچیده یکی از موارد مهم در دنیای دیجیتال محسوب می‌شود اما بسیاری از افراد در انتخاب رمز عبور مناسب تلاش زیادی نکرده و برای این کار از موارد قابل پیش‌بینی و ساده‌ای مانند تاریخ تولد استفاده می‌کنند. حالا به‌نظر می‌رسد که برخی کاربران پا را از این حد نیز فراتر گذاشته و نام شرکت‌های معروف را برای رمز عبور حساب‌های خود انتخاب می‌کنند. در واقع “سامسونگ” یکی از پرتکرارترین رمزهای عبور در چند سال اخیر بوده است.

تحقیقات شرکت مدیریت رمز عبور نوردپس (Nordpass) نشان می‌دهد که “Samsung” و “samsung” جزو پرتکرارترین رمزهای عبور در بیش از ۳۰ کشور مختلف بوده است. در واقع همین موضوع باعث شده تا امنیت حساب‌های کاربری میلیون‌ها نفر در سرتاسر جهان به خطر بیفتد.

رمز عبور

استفاده از نام برندهای مشهور به عنوان رمز عبور به تنهایی مشکل‌آفرین نیست اما این کار در طی چند سال گذشته به امری رایج در بین کاربران تبدیل شده است. کلمه‌ی “سامسونگ” در سال ۲۰۱۹ در رتبه‌ی ۱۹۸ لیست پرتکرارترین رمزهای عبور سال قرار داشت اما در سال‌‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ به‌ترتیب به رتبه‌ی ۱۸۹ و ۷۸‌ این لیست رسیده است.

بر اساس گزارش نوردپرس، در حال حاضر کلمه‌ی “password” پرتکرارترین رمز عبور در جهان بوده و ۱۲۳۴۵۶، ۱۲۳۴۵۶۷۸۹ و “guest” نیز از این نظر در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. علاوه بر سامسونگ، نام برندهایی مانند نایکی، آدیداس و کیا نیز توسط بسیاری از کاربران به عنوان رمز عبور استفاده می‌شود.

به‌نظر می‌رسد که استفاده از حروف بزرگ در ابتدای رمزهای عبور ساده تاثیر چندان زیادی بر افزایش امنیت آن‌ها ندارد چرا که بر اساس گزارش‌های اخیر، رمزگشایی رمزهای عبور قابل پیش‌بینی کمتر از ۱ ثانیه به طول می‌انجامد. همچنین رمزگشایی رمزهای عبور ۷ کاراکتری که از ترکیب اعداد، حروف کوچک و حروف بزرگ تشکیل شده‌اند نیز تنها در ۷ ثانیه انجام می‌شود. با این وجود، رمزگشایی یک رمز عبور ۸ کاراکتری حدود ۷ دقیقه زمان‌ می‌برد.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.