فردی با هک پرینتر‌ها، کاربران را وادار به دنبال کردن PewDiePie در یوتیوب کرد - تکفارس 
فردی با هک پرینتر‌ها، کاربران را وادار به دنبال کردن PewDiePie در یوتیوب کرد - تکفارس 
فردی با هک پرینتر‌ها، کاربران را وادار به دنبال کردن PewDiePie در یوتیوب کرد - تکفارس 

فردی با هک پرینتر‌ها، کاربران را وادار به دنبال کردن PewDiePie در یوتیوب کرد

امیر مریخ
۱۱ آذر ۱۳۹۷ - 18:00
فردی با هک پرینتر‌ها، کاربران را وادار به دنبال کردن PewDiePie در یوتیوب کرد - تکفارس 

هکری برای انجام یک کمپین تبلیغاتی اقدام به هک تعداد زیادی از چاپگر‌های متصل به اینترنت کرده است. او در طی این تبلیغات درخواست داشته تا افراد کانال Pewdiepie را دنبال کنند! در ادامه‌ی خبر با ما همراه باشید.

مبارزه در مورد اینکه چه کسی بیشترین کانال اشتراکی را در یوتیوب داشته باشد، شاید از چند ماه پیش به یک جنگ واقعی تبدیل شد زمانی که طرفداران فلیکس شلبرگ (Felix Kjellberg) که با اسم پیو دی پای در یوتیوب شناخته می‌شود برای بالا بردن آگاهی در مورد این ستاره‌ی سوئد کمپین‌های تبلیغاتی متنوعی را آغاز کردند. این تلاش‌های مردمی در بیشتر قسمت‌ها سرگرم کننده بودند اما اخیرا افرادی در سطح رسانه‌های اجتماعی گزارشداده‌اند که توسط شخصی که از آن‌ها تقضی کرده بود حساب پیو دی پای را در یوتیوب دنبال کنند، مورد هک قرار گرفته‌اند.

آقای Kjellberg برای سال‌ها است که رتبه‌ی اول را در بین بزرگترین کانال‌های موجود در یوتیوب حفظ کرده است، اما اخیرا رقیبه جدیدی پیدا شده است که به طور جدی رتبه‌ی او را مورد تهدید قرار داده است. کانالی به نام T-Series، یک کانال متعلق به یک شرکت تولید موسیقی موسیقی در هندوستان است. نرخ رشد T-Series در سال ۲۰۱۸ به طرز عجیبی اوج گرفته است و این کانال در حال حاضر بیش از ۷۲ میلیون کاربر دنبال کننده را به خود اختصاص داده است و هم اکنون با کانال شلبرگ تنها در حدود ۱۵۰ هزار طرفدار تفاوت دارد. بسیاری از تماشاچیان این نزاع و رقابت بر این باورند که این کانال در نهایت PewDiePie را پشت سر می‌گذارد چرا که سرعت رشد کانال T-series به نسبت کانال پیو دی پای بسیار سریع تر بوده و در چند ماه اخیر از سرعت آن نه تنها کم شده بلکه با سرعت چند برابر سابق در حال جمع آوری دنبال کننده است، اما در هر حال شلبرگ و طرفداران او به این راحتی‌ا قصد تسلیم شدن را نخواهند داشت و همچنان در حال مبارزه هستند.

پیو دی پای در کانال خود اخیرا بخشی را به این اختصاص داده است که طرفدارانی که تبلیغ کانال او را انجام می‌دهند را به نمایش در بیاورد. در طی این اقدامات طرفداران وی نیز مجاب شده‌اند تا با انجام کارهای متنوع، در کانال پیو دی پای به نمایش در آیند و خرده شهرتی را برای خود دست و پا کنند. این کارها تا پیش از این که قضیه جدی شده و ابعاد امنیتی بگیرد تنها محدود به  ارسال پوسترها و پخش کردن ویدئو‌ی تبلیغاتی پیو دی پای در اماکن عمومی می‌شد. در یکی از این دسته از اقدام‌ها یکی از یوتیوبر‌های فعال در یوتیوب حتی تمام بیلبرد‌های شهر خود را برای مدتی کرایه کرده و آن‌ها را صرف تبلیغ کانال پیو دی پای کرد. در مجموع تمام این اقدام‌های دیوانه وار طرفداران طرفداران این کانال یوتیوبی توانستند جایگاه نخست فیلیکس شلبرگ را برای مدت بیشتری تضمین کنند در نتیجه‌ی این اقدامات کانال پیودی پای به  صورت مویی با کانال T-series فاصله دارد.

در عرض چند روز گذشته، کاربران توییتر تصاویری از چاپ های ناخواسته‌ای منتشر کردند که از چاپگرهای متصل به اینترنت خارج می‌شدند. در طی کاغذ‌های چاپی ذکر شده است که PewDiePie به کمک آنها نیاز دارد.

PewDiePie، که در حال حاضر بیشترین دنبال کننده را در بین کانال‌های یوتیوب دارد، در معرض خطر از دست دادن موقعیت خود به عنوان رتبه‌ی اول در بین کانال‌های یوتیوب به یک شرکت هندی به نام T-Series است که تنها فیلم‌ها، تریلرها و کمپین‌های بالیوود را آپلود می‌کند.

نسخه چاپی به مردم می‌گوید بکه به عضویت کانال آقای شلبرگ Kjellberg در آیند و این پیغام را به هر کسی که می‌شناسند منتقل کنند و به آن‌ها در مورد ماراتنی که در حال جریان است اطلاع دهند.  در پایان این پیغام علامت این کانال یوتیوبی که شبیه به یک مشت است که از آن با brofist یاد می‌شود، قرار دارد. با تمام پیگیری‌ها‌ی انجام گرفته همچنان منبع اصلی این تصاویرپیدا نشده است و کاربرانی از کانادا و انگلیس پیغام دریافت آن‌ها را در توییتر به ثبت رسانده‌اند. در زیر تعدادی از این توییت‌ها را بررسی می‌کنیم:

چاپگرهای ما در محل کار هک شده بودند و به سرعت این تبلیغات را چاپ کردند.

– کتی (whatanashpole) 29 نوامبر ۲۰۱۸

 

pewdiepie، من در اطراف برایتون کار می‌کنم و چاپگرهای ما هک شده است …. این تبلیغ مربوط به شماست؟

– جورج بارتون (orgorgia_bizzle) 29 نوامبر ۲۰۱۸

 

چرا چاپگرهای محلی ما دائما این تبلیغات را چاپ می‌کنند؟

– مدیسون (@ maddybenavente1) 29 نوامبر ۲۰۱۸

 

امروز این تبلیغ به صورت تصادفی در یکی از پرینترهای محل کار ما چاپ شده است. من فکر می کنم pewdiepie سیستم های ما را هک کرده است.

– Dr.Moxmo (@ Dra_Moxmo) 29 نوامبر ۲۰۱۸

 

چاپگر محل کار من امروز هک شد! این پیام بر روی چک‌های ما چاپ شده است.

– JessicaJellyfish (Jessjellyfishh) 28 نوامبر ۲۰۱۸

 

pewdiepie بسیار خب در واقع یک چاپگر در محل کار یکی از دوستانم هک شده بود. شکایتی ندارم در مورد این قضیه

– apex | IGbobbywainwright (@ apex2504) 27 نوامبر ۲۰۱۸

فردی با هک پرینتر‌ها، کاربران را وادار به دنبال کردن PewDiePie در یوتیوب کرد - تکفارس 

هم اکنون یک هکر در توییتر مسئولیت نسخه‌های چاپی را برعهده گرفته است و گفته است که این شیرین کاری ظاهری را برای افزایش آگاهی در مورد اهمیت امنیت چاپگرهای متصل به انیترنت انجام داده است. این هکر با نام TheHackerGiraffe توییتی را در این غالب به انتشار رسانده است:

با دوستانتان در مورد چاپگرها و امنیت چاپگرها صحبت کنید و این پست را به اشتراک بگذارید! این در واقع یک موضوع ترسناک است. بعدا همه چیز را درباره این سلسله هکی که حول محور #pewdiepie  صورت گرفت به طور کامل توضیح می‌دهم تا همه متوجه بشنود نقطه‌ی ضعف سیستم‌هایشان از کجاست. همچنینآقای pewdiepie لطفا به من توجه کن.

– TheHackerGiraffe (@ HackerGiraffe) 30 نوامبر ۲۰۱۸

با توجه به تویت‌هایی که TheHackerGiraffe در ادامه منتشر کرد، آن‌ها از یک پورت شبکه باز در صدها هزار چاپگر در سراسر جهان استفاده می‌کردند. این یک آسیب پذیری شناخته شده است که به چاپگرها اجازه می‌دهد تا داده‌ها را دریافت کنند. برای انجام این کار، این هکر ادعا می‌کند که از یک ابزار به نام PRET استفاده کرده است که بر طبق صفحه GitHub به مهاجمین اجازه می‌دهد تا به چاپگر‌ها حمله و یا آن‌ها را به کنترل خود درآورند، هکرها همچنین با استفاده از این ابزار می‌توانند فایل‌های سیستم دسترسی پیدا کرده و یا حتی باعث آسیب فیزیکی به خود دستگاه شوند.

‌اقدام این هکر در نهایت خوب یا بد باعث افزایش آگاهی‌ها در مورد میزان آسیب پذیری چاپگر‌های متصل به اینترنت شد و با تمام تهدیدهای احتمالی، حداقل از این جهت می‌توانیم از وی سپاسگزار باشیم. از طرفی دیگر باید به این توجه داشت که کمپین‌های این چنینی که تفکر نوجوانان و جوانان کم تجربه را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند همواره ممکن است به این بی ضرری‌ها که در طی این کمپین رخ داد نباشد و شاید باید بهتر باشد آگاهی این قشر از جامعه را در مورد این کمپین‌ها نیز بالا ببریم. نظر شما در مورد اتفاقات رخ داده چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید