شهروندان امریکایی بیش از ۶ میلیارد دلار در روز جمعه ی سیاه خرید کرده‌اند - تکفارس 
شهروندان امریکایی بیش از ۶ میلیارد دلار در روز جمعه ی سیاه خرید کرده‌اند - تکفارس 
شهروندان امریکایی بیش از ۶ میلیارد دلار در روز جمعه ی سیاه خرید کرده‌اند - تکفارس 

شهروندان امریکایی بیش از ۶ میلیارد دلار در روز جمعه ی سیاه خرید کرده‌اند

پوریا اسدی
۵ آذر ۱۳۹۷ - 15:00
شهروندان امریکایی بیش از ۶ میلیارد دلار در روز جمعه ی سیاه خرید کرده‌اند - تکفارس 

دوره خرید شکرگزاری  در حال گذراست و گزارش Adobe Digital Insights جزئیاتی در مورد آنچه ما در این دوره خرید کرده‌‎ایم را به اشتراک گذاشته است.

محصولات پر فروش در جمعه سیاه، لپ‌تاپ‌ها بودند و بسیاری از خریداران از پس انداز خود استفاده نمودند تا دستگاه جدیدی را انتخاب کنند. دیگر محصولات پرفروش بازی‌هایی مانند God of War و Let’s Go Pikachu و اسباب بازی‌های کودکان مانند Fingerlings بودند. این یک یادآوری است که اگر چه جمعه سیاه روز به روز بیشتر به عنوان یک روز برای بزرگسالان در نظر گرفته می‌‍شود تا اقلامی مانند محصولات الکترونیکی و لوازم خانگی را خرید کنند، اما بازار اسباب بازی‌ها هنوز هم بخش قابل توجهی از فروش را تشکیل می‌‍دهد.

همچنین افزایش استفاده از گوشی‌های هوشمند برای خرید در این دوره مشاهده شده است. اکثر خرید مشتریان در ماه نوامبر هنوز با استفاده از لپ‌تاپ یا رایانه‌های دسکتاپ خرید می‌‍کنند که ۶۰ درصد از فروش یا ۲۷٫۱ میلیارد دلار را در بر می‌‍گیرد. اما یک تکه بزرگ از خریداران – ۳۰ درصد، مجموع ۱۳٫۱ میلیارد دلار – با استفاده از گوشی‌های هوشمند خود خرید کرده‌اند. ۱۰ درصد باقیمانده از مشتریان، مجموع ۴ میلیارد دلار، با تبلت خریداری نموده‌اند.

به طور کلی فروش در جمعه سیاه در هر سال افزایش می‌‍یابد. در سال ۲۰۱۸، تنها در یک روز به بیش از ۶/۲ میلیارد دلار خرید انجام شد که  ۲۳٫۶ درصد از سال گذشته بیشتر است. همچنین روند افزایش خرید‌ها در ماه نوامبر دیده می‌‍شود، زیرا در سال ۲۰۱۸ مصرف کنندگان در کل از ۴۴/۱ میلیارد دلار بین ۱ نوامبر و ۲۳ نوامبر را صرف کرده‌ اند که از ۳۷٫۱ میلیارد دلار در دوره مشابه سال گذشته بسیار بیشتر است.

دوره زمانی خرید‌های بزرگ نیز گسترش یافته است. با افزایش محبوبیت ​​دوشنبه سایبری علاوه بر جمعه سیاه، کل هفته در ماه نوامبر تبدیل به یک زمان کلیدی برای فروشگاه‌ها شده است. تا به امروز که چهار روز از نوامبر گذشته، مقدار خریدها  بیش از ۲ میلیارد دلار در روز  بوده است: روزهای این دوره روز قبل از روز شکرگزاری، روز شکرگذاری، جمعه سیاه و شنبه بعد از روز جمعه سیاهبا عنوان شنبه‌‎ی تجارت‌های کوچک را شامل می‌شود.

اگر قبلا برای خرید خود در سال آینده برنامه ریزی کرده اید، گزارش Adobe هم چنین شامل راهنمایی‌هایی در مورد زمان خرید محصولات خاص می‌شود. ظاهرا جمعه سیاه بهترین روز برای خرید لوازم الکترونیکه است، که می‌‍توانید انتظار ۱۶ درصد برای ریانه، ۳۳ درصد برای تبلتو صرفه جویی ۲۲ درصدی برای تلویزیون را داشته باشید. اما اگر شما به دنبال پوشاک، جواهرات یا لوازم خانگی هستید، پس باید برای تعطیلات آخر هفته منتظر بمانید، زمانی که می‌‍توانید از هزینه‌ی این کالاها بین ۵ تا ۲۲ درصد صرفه جویی کنید. در نهایت، اگر شما مایل به انتخاب یک سرگرمی‌‍برای کودکان هستید، ​​دوشنبه‌‎ی سایبری بهترین زمان برای خرید اسباب بازی است، زیرا شما می‌‍توانید به طور متوسط ​​۱۹ درصد صرفه جویی کنید.

آیا شما نیز در این دوره از فروشگاه‌ها و سایت‌ها خرید داشته‌اید؟ لطفا تجربیات خود را با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید