نقض قوانین فروشگاه اپل توسط برنامه استیکر واتس‌اپ - تکفارس 
نقض قوانین فروشگاه اپل توسط برنامه استیکر واتس‌اپ - تکفارس 
نقض قوانین فروشگاه اپل توسط برنامه استیکر واتس‌اپ - تکفارس 

نقض قوانین فروشگاه اپل توسط برنامه استیکر واتس‌اپ

مصطفی اسماعیلیان
۲۷ آبان ۱۳۹۷ - 14:00
نقض قوانین فروشگاه اپل توسط برنامه استیکر واتس‌اپ - تکفارس 

اوایل ماه جاری، قابلیت استفاده از استیکر برای کاربران iOS و اندروید نرم‌افزار واتس‌اپ امکان‌پذیر شد. استیکرها نگاره‌هایی انیمیشنی هستند که بر اساس موضوعات، حالات و دسته‌بندی‌های مختلف طراحی می‌شوند. این ابزار جدید امروزه در بیش‌تر پیام‌رسان‌ها وجود دارد اما واتس‌اپ کمی دیر به این جریان اضافه شد. برای نمونه می‌توان به پیام‌رسان‌های Hike یا Telegram اشاره کرد که از مدت‌ها پیش استفاده از این ویژگی را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند.

تنها کمی بعد از معرفی قابلیت ارسال استیکر در واتس‌اپ، برنامه‌های زیادی توسط طرفداران به منظور افزودن استیکر ساخته شدند و بلافاصله برای دانلود در فروشگاه‌های اپ‌استور و گوگل‌پلی قرار گرفتند. با این حال استیکرهای این دسته از برنامه‌ها دیگر در دسترس کاربران نخواهند بود، حداقل در اپ‌استور که اینطور است.

طبق توییت منتشر شده از WABetaInfo، ظاهرا شرکت اپل در صدد است تا تمام برنامه‌های مربوط به استیکر واتس‌اپ را به‌طور کامل از اپ‌استور حذف کند.

آن‌ها نمی‌خواهند برنامه‌های زیادی یک عمل مشابه را انجام دهند، به همین دلیل برنامه‌ی ما را مورد تأیید قرار نمی‌دهند.

دلایل این تصمیم عبارت‌اند از:

  • برنامه‌های مشابه زیادی برای افزودن استیکر به واتس‌اپ ساخته شده‌اند.
  • برای استفاده از این برنامه‌ها کاربران حتما باید پیام‌رسان واتس‌اپ را نیز نصب کنند و طبق قوانین اپل، یک برنامه نباید برای کار‌کردن نیاز به نرم‌افزار دیگری داشته باشد.
  • طراحی همه‌ی این برنامه‌ها مشابه هم است، از این رو برنامه‌هایی که از طراحی یکسانی برخوردار هستند، مورد تأیید اپل قرار نمی‌گیرند.

به‌نظر می‌رسد که واتس‌اپ باید تغییراتی را مانند پیام‌رسان تلگرام اتخاذ کند تا کاربران برای افزودن استیکرها به برنامه‌های شخص ثالث نیاز پیدا نکنند. در این مورد ما نیز امیدواریم چنین تصمیمی گرفته شود.

نظر شما کاربران تک‌فارس در مورد این نقض قوانین اتفاقی اپل چیست؟ دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید