پرتاب موشک به ایستگاه بین‌المللی فضایی برای انتقال مواد ضروری - تکفارس 
پرتاب موشک به ایستگاه بین‌المللی فضایی برای انتقال مواد ضروری - تکفارس 
پرتاب موشک به ایستگاه بین‌المللی فضایی برای انتقال مواد ضروری - تکفارس 

پرتاب موشک به ایستگاه بین‌المللی فضایی برای انتقال مواد ضروری

پوریا اسدی
۲۷ آبان ۱۳۹۷ - 12:30
پرتاب موشک به ایستگاه بین‌المللی فضایی برای انتقال مواد ضروری - تکفارس 

یک موشک از ساحل شرقی ویرجینیا پرتاب شده است تا به ایستگاه بین المللی فضایی (ISS)  مواد اولیه  را انتقال دهد. موشک Antares، یک سیستم پرتابی است که توسط Orbital Sciences Corporation توسعه یافته و در گذشته توسط ناسا به طور موفقیت آمیزی مورد استفاده قرار گرفت.این موشک به آسمان پرتاب شد تا فضاپیمای Cygnus به نام S.S John Young را در مرحله اول سفر خود به ایستگاه بین المللی فضایی حمل کند.

در داخل فضاپیما تجهیزات ضروری برای ایستگاه بین المللی فضایی و خدمه‌ی آن، مانند تجهیزات علمی‌‌‌‌ و مواد غذایی است. حدود ۷،۴۰۰ پوند. (۳۴۰۰ کیلوگرم) لوازم در فضاپیما از جمله چند خوردنی ویژه برای فضانوردان مانند میوه و بستنی تازه، بسته بندی شده است. محموله‌های دیگر شامل سخت افزار، منابع کامپیوتر و تجهیزات فضایی است.

به دلیل بدی هوا، این پرتاب دو روز به تأخیر افتاد، اما هنگامی‌‌‌‌ که آسمان صاف شد، در روز ۱۷ نوامبر توانست به مقصد خود پرتاب شود. در حال حاضر فضاپیما در طول آخر هفته پرواز خواهد کرد و باید در روز دوشنبه در ساعت ۵:۲۰ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی به ایستگاه بین‌المللی فضایی برسد. هنگامی‌‌‌‌ که به نزدیگی ایستگاه فضایی رسید، فضاپیما با یک بازوی رباتیک، تحت کنترل فضانوردان قرار می‌‌‌‌گیرند که اجازه می‌‌‌‌دهد تا بارگیری در حال چرخش صورت بگیرد.

جوئل مونتالبانو، مدیر برنامه‌های ایستگاه ناسا، این پرتاب را “برجسته” توصیف کرد و تیم شرکت خصوصی Northrop Grumman را ستایش نمود که وظیفه‌ی ساخت موشک را به عهده داشته است. او همچنین درباره چالش‌های موجود در ایستگاه بین‌المللی فضایی  بحث و گفت و گو کرد، زیرا در حال حاضر تنها سه فضانورد در آن هستند در حالی که برنامه برای پنج نفر در نظر گرفته شده بود. در اکتبر پرتاب یک فضاپیمای سایوز به دلیل تغییر شکل یک سنسور متوقف شد و خدمه آمریکایی و روسی مجبور به انجام فرود اضطراری چشمگیر شدند. این باعث شد تا اعضای خدمه قادر به رسیدن به ایستگاه بین المللی فضایی نبودند.

اما خدمه کوچکتر در ایستگاه بین‌المللی فضایی ظاهرا بدون مشکل عمل کرده‌اند و قادر به انجام فعالیت‌های برنامه ریزی شده و تحقیقاتی بوده‌اند. مونتالبانو گفت:

اعضای خدمه به خوبی عمل ‌می‌کنند و آنها واقعا سخت کار کرده‌اند و وظایف را به موقع انجام داده‌اند. هر پژهش و تحقیقی که از لحاظ زمانی حیاتی بوده انجام شده است و ما فعالیت‌های دیگر را مجددا ارزیابی می‌‌‌‌کنیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید