یکی از مهم‌ترین جزئیات گلکسی اس ۱۰ منتشر شد - تکفارس 
یکی از مهم‌ترین جزئیات گلکسی اس ۱۰ منتشر شد - تکفارس 
یکی از مهم‌ترین جزئیات گلکسی اس ۱۰ منتشر شد - تکفارس 

یکی از مهم‌ترین جزئیات گلکسی اس ۱۰ منتشر شد

سید محمد معلمی
۲۳ آبان ۱۳۹۷ - 17:30
یکی از مهم‌ترین جزئیات گلکسی اس ۱۰ منتشر شد - تکفارس 

شاید به خاطر اینکه سامسونگ قصد دارد از گوشی تاشو خود به نام گلکسی ایکس رونمایی کند، همه توجهات سمت این دستگاه جلب شوند ولی واقعیت آن است که در کنار گلکسی ایکس، سه پرچمدار کمپانی کره‌ای نیز در اوایل سال ۲۰۱۹ معرفی خواهند شد تا سری S به عنوان موفق‌ترین خط تولید این شرکت همچنان سیر صعودی خود را در پیش گیرد.

این سه گوشی به احتمال زیاد دارای اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر، طراحی تمام صفحه نمایش و دوربین اصلی و دوربین ثانویه سه‌گانه که توانایی گرفتن تصاویر بوکه در حالت پرتره و گرفتن تصاویر زاویه گسترده در حالت عکس‌های گروهی دارد را خواهد بود.

همچنین گفته می‌شود در گلکسی اس ۱۰ از پردازنده تولید شده توسط خودِ سامسونگ یعنی اگزینوس ۹۸۲۰ که امروز طی یک کنفرانس مطبوعاتی معرفی شد، استفاده گردد.

این دستگاه فوق پیشرفته سامسونگ نوعی NPU یا پردازنده نورونی عددی خواهد داشت که می‌تواند فعالیت‌های مربوط به هوش مصنوعی را به خوبی انجام دهد. همچنین مودم LTE بهبود یافته که توانایی دانلود با سرعت ۲٫۰ گیگابایت بر ثانیه دارد نیز در پرچمداران آتی سامسونگ به کار خواهند رفت.

اگزینوس ۹۸۲۰ اولین تراشه سامسونگ است که از هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند به همین دلیل گفته می‌شود این قطعه جا پای بیونیک A12 اپل و Kirin 980 هوآوی خواهد گذاشت.

به غیر از قابلیت NPU در زمینه هوش مصنوعی، می‌توانیم ادعا کنیم که پردازنده مذکور قادر است فعالیت‌های روزانه و سنگین افراد را به خوبی اجرا کند بنابراین باز کردن نرم‌افزارهای پر حجم، بازی‌های با گرافیک بالا و ضبط تصاویر و فیلمبرداری بسیار راحت‌تر خواهد شد.

به گزارش تکفارس و به نقل از سامسونگ، عملکرد تک هسته‌ای در تراشه جدید اگزینوس نسبت به مدل‌های قبلی ۲۰ درصد افزایش یافته است. به علاوه، بهره‌وری قدرت نیز ۴۰ درصد بیشتر شده است که با این حساب انتظار می‌رود عمر باتری در گوشی‌هایی که از اگزینوس ۹۸۲۰ بهره می‌برند، به صورت قابل‌توجهی افزایش یابد.

یکی از مهم‌ترین جزئیات گلکسی اس ۱۰ منتشر شد - تکفارس 

همچون نمونه‌های پیشین خود، پردازنده نسل بعد اگزینوس دارای قطعه مربوط به امنیت دستگاه است که داده‌های بیومتریکی مانند اثر انگشت و چهره افراد را ذخیره خواهد کرد تا اطلاعات شخصی کاربران از امنیت بالایی برخوردار باشند. همین ویژگی باعث می‌شود گوشی‌های دارای این تراشه هدف حملات سایبری و هکرها قرار نگیرند.

بن هور، نائب رئیس بازاریابی System LSI در شرکت سامسونگ الکترونیک می‌گوید: همان‌طور که خدمات مربوط به هوش مصنوعی گسترده‌تر می‌شوند و استفاده از آنها نیز روزبه‌روز افزایش می‌یابد، پردازنده‌های مبتنی بر این تکنولوژی هم باید توانایی محاسبه و پردازش دقیق‌تر داده‌ها را داشته باشند. بنابراین امور مربوط به هوش مصنوعی موجود در اگزینوس ۹ سری ۹۸۲۰ ابعاد جدیدی از عملکرد را در گوشی‌های هوشمند به وجود خواهد آورد که NPUهای پیشرفته، CPUهای نسل چهارم و مدرن، مودم‌های LTE با قابلیت دانلود ۲٫۰ گیگابایت و ارتقا عملکردهای چند رسانه‌ای از آن جمله می‌باشند.

سامسونگ در حال قدرتمندتر کردن NPUهای خود است تا عکس‌ها و ویدیوهای گرفته شده در گوشی‌های دارای اگزینوس ۹۸۲۰ با کیفیت بیشتری ذخیره شوند. این مکمل پردازنده، سبب می‌شود نتایج عکس و فیلمبرداری چیزی شبیه محتواهای تولید شده توسط تکنولوژی Pixel Visual Core در گوشی‌های گوگل پیکسل شود.

بر اساس ادعای سامسونگ، پردازنده سیگنال تصاویر یا ISP اگزینوس ۹۸۲۰ توانایی پشتیبانی همزمان از ۵ لنز را دارد به همین دلیل دست سامسونگ کاملاً باز است تا بتواند ماژول دوربین جدیدی را در گلکسی اس ۱۰ به وجود بیاورد. لازم به ذکر است که سیلیکون جدید باعث افزایش سرعت فوکوس خودکار نیز خواهد شد.

وقتی صحبت از ضبط ویدیو می‌شود، باید اعتراف کنیم که اگزینوس ۹۸۲۰ می‌تواند ویدیوهای ۸K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را رمزگذاری و رمزگشایی کند.

در پایان اشاره کنیم که سامسونگ وعده داده که پردازنده اگزینوس ۹۸۲۰ را تا پایان سال جاری میلادی به تولید انبوه خواهد رساند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید