انفجار دوربین بدنی پلیس نیویورک در حین مأموریت! - تکفارس 
انفجار دوربین بدنی پلیس نیویورک در حین مأموریت! - تکفارس 
انفجار دوربین بدنی پلیس نیویورک در حین مأموریت! - تکفارس 

انفجار دوربین بدنی پلیس نیویورک در حین مأموریت!

مصطفی اسماعیلیان
۳۰ مهر ۱۳۹۷ - 12:00
انفجار دوربین بدنی پلیس نیویورک در حین مأموریت! - تکفارس 

مبارزه با خلافکاران برای پلیس‌های نیویورک به تنهایی سخت و طاقت‌فرسا است که دیگر نگران منفجر‌شدن دوربین بدنی خود نباشند اما این دقیقا اتفاقی بود که برای یک افسر پلیس در حین گشت سبانه‌ی خود در استیتن آیلند رخ داد. با تک‌فارس همراه باشید.

دوربین بدنی، دستگاه کوچکی است که با گیره و یا بند کمری به لباس افراد متصل می‌شود و تصاویر را به صورت فیلم ضبط کرده و در حافظه‌ی خود ذخیره یا آن‌ها را به صورت زنده به سرور ارسال می‌کند. این دستگاه چند سالی است که راه خود را در مأموریت‌های پلیس باز کرده و ابزار مناسبی برای پیگیری اتفاقات در حین گشت‌های افسران پلیس است.

 پلیس نیویورک در بیانیه‌ای شرح داد که چطور این افسر پلیس متوجه خروج دود عجیبی از دوربین بدنی خود می‌شود و دستگاه درست چند ثانیه بعد از جدا کردن آن از لباس فرم، منفجر می‌شود.

طبق گزارش اداره‌ی پلیس، دیشب یک مأمور پلیس برای گشت شبانه‌ی خود دوربین بدنی را از اداره برمی‌دارد و بعداز مشاهده‌ی دود عجیبی که از قسمت پایینی آن خارج می‌شد، بلافاصله آن را از خود جدا کرده و در امنیت کامل منفجر می‌شود.

تصور می‌شود انفجار به دلیل مشکلات ایجاد شدن در قسمت باتری دوربین است، اما خوشبختانه در طول این حادثه کسی آسیب ندید.

بعد از این اتفاق، به تمام افسرانی که مجهز به دوربین بدنی LE-5 شرکت Vievu هستند، دستور داده شد تا بلافاصله استفاده‌ی آن را در گشت‌های خود متوقف کرده و  تمام دستگاه‌ها به ادارات فرماندهی تحویل دهند.

البته بعضی از افسران پلیس نیویورک به دوربین بدنی LE-4 مجهز هستند که با توجه به تاریخچه‌ی آن، این مدل توسط اداره‌ی پلیس دستگاهی امن تلقی شده و هنوز از آن استفاده می‌شود. طبق گزارش خبرگزاری Daily Beast، این حادثه موجب شده است تا حدود ۳,۰۰۰ پلیس برنامه‌ی گشت خود را تغییر داده و ۱۵,۰۰۰ دوربین بدنی از چرخه‌ی مأموریت‌های پلیس خارج شوند.

کمپانی آریزونایی آکسون (Axon) که مالک اصلی شرکت Vievu است، در پیامی به رسانه‌ها گفت:

در این شرکت ایمنی از اهمیت بالایی برخوردار است. ما هر آنچه که لازم باشد را انجام خواهیم داد تا در سریع‌ترین زمان و با امنیت کامل این مشکل را حل کنیم.

انفجار دوربین بدنی پلیس نیویورک در حین مأموریت! - تکفارس 

البته این اولین باری نیست که باتری لیتیم-یون درون دستگاه‌های قابل حمل منفجر شده و یا آتش می‌گیرند. این نوع باتری اگر در معرض خطر قرار گیرد و یا خطایی در طراحی آن وجود داشته باشد، ممکن است چنین رفتار مخربی را از خود بروز دهد. درست همانطور که اتفاقی مشابه باعث خارج‌شدن گوشی هوشمند Galaxy Note 7 از چرخه‌ی تولید سامسونگ شد.

منفجر شدن باتری آن هم در حین تماس با بدن یا در نزدیکی صورت افراد می‌تواند باعث جراحات سختی شود، به خصوص اگر همراه با شعله باشد.

پلیس نیویورک در آپریل ۲۰۱۷ بود که افسران خود را به این دوربین‌های بدنی مجهز کرد و بعد از آن تصمیم داشت تا تمام پلیس‌های ادارات در مأموریت‌های خود از این دستگاه استفاده کنند اما هنوز مشخص نیست که آیا این اتفاق تأثیری بر برنامه‌های پلیس نیویورک گذاشته است یا خیر.

اداره‌ی پلیس در این باره گفت:

هیچ چیز مهم‌تر از تأمین امنیت افسران ادارات نیست و ارائه‌ی بهترین تجهیزات به  ادارات پلیس از اولویت‌های ما خواهد بود.

نظر شما کاربران تک‌فارس در مورد این حادثه چیست؟ دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید