قابلیت اشتراک‌گذاری ETA گوگل مپ برای آیفون در دسترس است - تکفارس 
قابلیت اشتراک‌گذاری ETA گوگل مپ برای آیفون در دسترس است - تکفارس 
قابلیت اشتراک‌گذاری ETA گوگل مپ برای آیفون در دسترس است - تکفارس 

قابلیت اشتراک‌گذاری ETA گوگل مپ برای آیفون در دسترس است

مصطفی اسماعیلیان
۲۷ مهر ۱۳۹۷ - 12:00
قابلیت اشتراک‌گذاری ETA گوگل مپ برای آیفون در دسترس است - تکفارس 

در سال جاری شرکت گوگل بروزرسانی‌ و تغییرات مفیدی را روانه‌ی نرم‌افزار گوگل مپ کرده است و حال به نظر می‌رسد یک قابلیت جدید دیگر برای آیفون در راه است. با تک‌فارس همراه باشید.

قابلیت ETA Sharing به کاربران اجازه می‌دهد تا مسیر رفت‌و‌آمد خود را به صورت زنده و لحظه‌ای با مخاطبین خود به اشتراک بگذارند، بدین صورت رهگیری افراد یک جلسه و برنامه‌ریزی برای زمان رسیدن آن‌ها می‌تواند بسیار راحت‌تر از قبل انجام شود.

این قابلیت بیش‌از یک سال است که برای کاربران اندروید در دسترس بود اما انتشار آن برای سیستم‌عامل iOS باعث افزایش توانایی‌های این نرم‌افزار محبوب می‌شود.

ساموئل مکلان، مدیر بخش طراحی گوگل مپ، در مورد معرفی ETA در آیفون گفت:

این قابلیت اشتراک‌گذاری اطلاعات سفرتان را با افرادی که دوستشان دارید آسان‌تر می‌کند. به این صورت دیگر نیاز نیازی به استفاده‌ی مکرر از گوشی هوشمند نیست و در عوض حواستان را به جاده جمع می‌کنید.

نحوه‌ی استفاده از قابلیت اشتراک‌گذاری ETA

زمانی که در نرم‌افزار گوگل مپ مسیر مورد نظر خود را علامت‌گذاری می‌کنید، با لمس گزینه‌ی “˄” و انتخاب Share trip progress، به صفحه‌ای هدایت خواهید شد که می‌توانید اطلاعاتی مثل موقعیت لحظه‌ای، مسیر مورد نظر و ETA را  با دوستان یا خانواده‌ی خود به اشتراک بگذارید.

قابلیت اشتراک‌گذاری ETA گوگل مپ برای آیفون در دسترس است - تکفارس 

نحوه‌ی استفاده از قابلیت ETA

این ویژگی چه در زمان رانندگی و چه در زمان دوچرخه‌سواری و حتی قدم‌زدن نیز قابل استفاده است و در موارد زیادی می‌تواند نقش مفیدی را ایفا کند. به عناون مثال، اگر قرار است به دیدار دوست خود بروید اما به دلایلی دیر کرده‌اید، این قابلیت می‌تواند مکان شما را برای دوستتان ارسال کند و شاید از این طریق او بتواند قبل از رسیدن شما به چند کار دیگر خود رسیدگی کند.

همچنین این بروزرسانی امکان اشتراک‌گذاری موقعیت را برای نرم‌افزارهای شخص ثالثی مثل فیسبوک، لاین و واتس‌اپ فعال می‌سازد تا بدین وسیله برقراری ارتباط با دوستان در این نرم‌افزارها آسان‌تر شود.

در مورد نکات امنیتی این ویژگی، زمانی که کاربر به مقصد مورد نظر خود برسد برنامه به صورت خودکار اشتراک‌گذاری موقعیت را غیرفعال می‌کند تا دسترسی به اطلاعات شخصی کاربران برای مخاطبین­ و یا هکرها ممکن نباشد.

درحالی که قابلیت‌های مشابه اشتراک‌گذاری در نرم‌افزارهایی مثل Waze و Glympse از مدت‌ها قبل فراهم شده بود، گوگل مپ به عنوان محبوب‌ترین نرم‌افزار نقشه‌خوانی دنیا، امکانات بهتری را برای کاربران ارائه می‌دهد.

نظر شما کاربران تک‌فارس در مورد قابلیت ETA Sharing گوگل چیست؟ دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید