ویژگی کاربردی جدیدی به گوگل مپ اضافه شد - تکفارس 
ویژگی کاربردی جدیدی به گوگل مپ اضافه شد - تکفارس 

ویژگی کاربردی جدیدی به گوگل مپ اضافه شد

مهدی ملکی
۱۲ آذر ۱۳۹۹ - 21:30
اپلیکیشن Google Map

گوگل همین حالا هم اقدامات زیادی را در تبدیل اپلیکیشن مپ به چیزی بیشتر از یک مسیریاب ساده که تنها برای رفتن از نقطه «الف» به نقطه «ب» مورد استفاده قرار می‌گیرد، انجام داده است. برای مثال شما اکنون می‌توانید رستوران‌های قابل توجه شهر مورد نظرتان را روی گوگل مپ پیدا کنید و اگر به دنبال سرگرمی هستید، قادر خواهید بود تا نقاط دیدنی شهر را به سادگی بیابید.

جدای از این موارد، حتی عملکرد ساده مسیریابی هم دچار ارتقاهای بسیاری شده است و به لطف وجود تابلوهای محدودیت سرعت و اطلاعات موردنیاز از چراغ‌های راهنمایی و رانندگی، گزارش‌های تصادف و موارد بیشتر، شما امکانات بی‌شماری را در این ویژگی به ظاهر ساده در اختیار دارید. این شرکت اشاره می‌کند که در روز بیش از ۲۰ میلیون گزارش توسط جامعه کاربران گوگل مپ دریافت می‌کند که بیشتر آن‌ها مربوط به نقاط مورد علاقه افراد، جزییات جدید در مورد کسب و کارها، بررسی‌ها و رتبه‌بندی‌ها، تصاویر، پاسخ به سوالات دیگران، بروزرسانی نشانی‌ها و همچنین موارد بیشتر است.

به تازگی گوگل تایید کرده یک راه آسان‌تر برای کاربران اپلیکیشن مپ جهت جمع‌آوری بروزرسانی‌ها و پیشنهادات جدید از منابع معتبر محلی فراهم کرده است. اکنون این اطلاعات جدید که توسط جامعه کاربران جمع‌آوری شده است را می‌توان در پنجره اکسپلور گوگل مپ پیدا کرد. این شرکت در وب‌سایت رسمی خود اینگونه در این مورد توضیح داده است:

بخش «فید» اکنون به شما جدیدترین بررسی‌ها، تصاویر و پست‌هایی را نشان می‌دهد که در زمینه نوشیدنی‌ها و غذاها توسط کاربران و بازرگانان حرفه‌ای محلی به گوگل مپ اضافه شده است و شما آن‌ها را دنبال می‌کنید.

طبق اشاره این پست، روند جدید بخش فید به شما نشان می‌دهد که در منطقه شما چه رویدادی در حال رخ دادن است:

شما هر روز می‌توانید به بخش فید مراجعه کنید تا ببینید که چه اتفاقی در حال روی دادن در منطقه شما است. اگر ببینید که رستوران مکزیکی مورد علاقه شما به تازگی یک غذای جدید به فهرست خود اضافه کرده است، تعجب می‌کنید؟ اگر شما مکان‌های مورد علاقه‌تان را در اپلیکیشن مپ دنبال کنید، بروزرسانی‌های مربوط به آن‌ها را در بخش فید مشاهده خواهید کرد. دنبال یک پیاده‌روی دسته‌جمعی یا یک سفر کوتاه در شهرتان هستید؟ بخش فید را بررسی کنید تا بهترین پیشنهادها را در مورد کارهایی که مردم آن منطقه انجام می‌دهند، دریافت کنید. همچنین به لطف مردم محلی، با کوچک و بزرگ کردن نقشه می‌توانید اطلاعات مفیدی را تقریباً درمورد هر مکانی بدست آورید.

بخش فید، داده‌های محلی را از طریق اطلاعاتی که به گوگل ارسال شده‌اند دریافت می‌کند و با توحه به علایق شما وفق می‌دهد. این شرکت در این مورد اینگونه توضیح می‌دهد که اگر شما یکی از رستوران‌های ارائه‌دهنده غذای ایتالیایی را در لیست علاقه‌مند‌ی‌های خود علامت گذاری کنید، در آینده پیشنهاد‌ها، بررسی‌ها، تصاویر و پست‌های تجاری بیشتری را در مورد سبک آشپزی مذکور مشاهده خواهید کرد؛ گوگل اضافه می‌کند این بخش علاوه بر این موارد، باعث می‌شود که جامعه کاربران بیشتر با کسب و کارها در ارتباط باشند. این مکان‌ها می‌توانند محل تحویل کالا، گزینه‌های ارسال، ملاحظات مربوط به بیماری کرونا و موارد دیگر را به مشتریان ارائه بدهند.

شما می‌توانید به گوگل کمک کنید تا اطلاعات بیشتری را از منطقه شما دریافت کند و بخش فید گوگل مپ گوشی‌های اندروید و iOS سودمند‌تر از قبل ظاهر شود. آیا شما به استفاده از اپلیکیشن مپ علاقه‌مند هستید؟ به نظر شما این قابلیت تغییری در روند آن ایجاد خواهد کرد یا خیر؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید