قابلیت مسیریابی نقشه‌های گوگل در صورت عدم موافقت با اشتراک‌گذاری داده‌های لحظه‌ای مکان، محدود می‌شود - تکفارس 
قابلیت مسیریابی نقشه‌های گوگل در صورت عدم موافقت با اشتراک‌گذاری داده‌های لحظه‌ای مکان، محدود می‌شود - تکفارس 

قابلیت مسیریابی نقشه‌های گوگل در صورت عدم موافقت با اشتراک‌گذاری داده‌های لحظه‌ای مکان، محدود می‌شود

مجتبی بوالحسنی
۸ شهریور ۱۴۰۰ - 08:56
گوگل مپس

از این به‌بعد اگر با اشتراک‌گذاری داده‌های مرتبط با موقعیت زنده‌ی جغرافیایی نقشه‌های گوگل موافقت نکنید، قابلیت مسیر یابی این سرویس برای‌ شما محدود خواهد شد.

گوگل از کاربران سرویس نقشه‌های خود درخواست کرده تا صریحا با اشتراک‌گذاری داده‌های مربوط به موقعیت مکانی خود موافقت کنند. این اقدام به‌منظور بهبود برخی از قابلیت‌های این سرویس از جمله شرایط تردد لحظه‌ای و تشخیص اختلالات مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مطالب مرتبط:

این درخواست با نمایش یک صفحه‌ی پاپ‌آپ در اپلیکیشن نقشه‌های گوگل به‌کاربر نمایش داده می‌شود که می‌توانید تصویر آن را در زیر مشاهده کنید.

سرویس نقشه گوگل

در متن این پیام آمده:

داده‌های مربوط به مسیریابی شما و سایر افراد چگونه به بهبود سرویس نقشه‌ها برای سایرین کمک خواهد کرد:

هنگامی که شما از قابلیت ناوبری استفاده می‌کنید، گوگل جزئیاتی مثل موقعیت مکانی برحسب جی‌پی‌اس و مسیر مورد نظر را جمع‌آوری می‌کند. شاید این داده‌ها به‌منظور ایجاد اطلاعاتی مثل شرایط تردد به‌صورت زنده و نیز اختلالات مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اطلاعات ایجاد شده به دیگران کمک می‌کند تا مسیر مورد نظر خود را سریع‌تر پیدا کنند.

این‌ بروزرسانی در نقشه‌ها، به حساب کاربری گوگل یا دستگاه شما مرتبط نیست.

باید اشاره کنیم که اگر شما با این شرایط موافقت نکنید، قابلیت مسیریابی این سرویس فقط به یک لیست از مسیرهای ثابت مجدود خواهد شد که این ویژگی را می‌توان در اپلیکیشن‌های نقشه عرضه شده در سال ۲۰۰۱ مشاهده کرد.

سرویس نقشه گوگل

افزون‌بر این پنجره‌ی پاپ‌اپ مورد بحث به کاربران نشان نمی‌دهد که این یک درخواست رضایت است و همچنین عواقب عدم تایید آن برای افراد توضیح داده نشده است.

انتظار می‌رود این تغییر جدید از امروز در هر دو نسخه‌ی آی‌اواس و اندروید سرویس نقشه‌های گوگل اعمال شود.

منبع: MSPU

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید