کنفرانس هوآوی ۲۰۱۸ | رونمایی رسمی از پرچمداران جدید هوآوی - تکفارس 
کنفرانس هوآوی ۲۰۱۸ | رونمایی رسمی از پرچمداران جدید هوآوی - تکفارس 
کنفرانس هوآوی ۲۰۱۸ | رونمایی رسمی از پرچمداران جدید هوآوی - تکفارس 

کنفرانس هوآوی ۲۰۱۸ | رونمایی رسمی از پرچمداران جدید هوآوی

میر مهدی حامی
۲۴ مهر ۱۳۹۷ - 17:58
کنفرانس هوآوی ۲۰۱۸ | رونمایی رسمی از پرچمداران جدید هوآوی - تکفارس 

هوآوی امروز میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو را معرفی کرد. مدل پرو سطح جدیدی را در بنچمارک برای دوربین و فناوری‌های شارژ تعیین می‌کند، اما حتی مدل پایه میت ۲۰ نیز از قدرت اولین چیپست ۷ نانومتری در گوشی‌های اندرویدی و دوربین لایکا بهبود یافته بهره می‌برد. برای جزئیات بیشتر در ادامه همراه تکفارس باشید.

هوآوی میت ۲۰ پرو

هوآوی میت ۲۰ پرو خودش را با صفحه نمایش و دوربین پیشرفته‌تر از برادرش جدا کرده است. صفحه نمایش بکار رفته منحنی و از نوع OLED با رزولوشن ۱،۴۴۰ پیکسل و پشتیبانی از HDR است.

کنفرانس هوآوی ۲۰۱۸ | رونمایی رسمی از پرچمداران جدید هوآوی - تکفارس 

دوربین سه گانه این دستگاه نیز از P20 پرو قرض گرفته شده است. این سنسور ترکیبی از سنسور ۴۰ مگاپیکسل Quad Bayer با لنز f/1.8 عریض، یک سنسور ۲۰ مگاپیکسلی با لنز فوق عریض f/2.2 و دوربین ۸ مگاپیکسلی ۸۰ میلی متری f/2.2 تله‌فوتو می‌باشد. این گوشی می‌تواند تصاویر ماکرو را از فاصله ۲٫۵ سانتیمتری ثبت کند و بخش فیلم برداری نیز به کمک تراشه هوش مصنوعی و حالت سینمایی می‌تواند رنگ بندی و روشنایی یک کلیپ تصویری را تنظیم نماید.

در سمت جلویی دستگاه شاهد یک دوربین ۲۴ مگاپیکسلی سلفی با دریچه دیافراگم f /2.0 و اسکنر سه بعدی چهره هستیم. علاوه بر این، یک اسکنر اثر انگشت حساس به فشار نیز درون نمایشگر تعبیه شده است.

میت پرو اولین گوشی است که تکنولوژی SuperCharge جدیدی را معرفی می‌کند. این تکنولوژی میزان ۴۰ وات قدرت را ارائه کرده و می‌تواند ۷۰ درصد از باتری ۴۲۰۰ میلی آمپر ساعتی این گوشی را در عرض کم‌تر از نیم ساعت پر کند (حدود ۲،۹۴۰ میلی‌آمپر ساعت). TUV Rheinland تایید کرده است که این فناوری کاملا ایمن است.

سپس ویژگی شارژ سریع بی‌سیم ۱۵ وات وجود دارد که در نیم ساعت باتری را از ۰ درصد تا ۳۰ درصد شارژ می‌کند و یک ویژگی منحصر به فرد نیز توسط این گوشی ارائه شده است؛ یعنی شارژ بی سیم معکوس که می‌توانید توسط آن با دستگاه خود نسبت به شارژ بی‌سیم گوشی‌های دیگر نیز اقدام کنید.

میت ۲۰ پرو فاقد جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا بوده و از استاندارد IP68 ضد آب و گرد و قبار نیز پشتیبانی می‌کند، بلندگوی استریو و قابلیت GPS و VoLTE دوگانه نیز از دیگر ویژگی‌های آن است.

هوآوی میت ۲۰

میت ۲۰ دارای صفحه نمایشی کاملا متفاوت است، یک نمایشگر ۶٫۵۳ اینچی با وضوح تصویر ۱۰۸۰p. تغییر دیگر  در بخش دوربین سه گانه است. این گوشی هنوز هم از دوربین‌های فوق عریض، عریض و تله‌فوتو استفاده می‌کند، اما با سنسورها و لنزهای متفاوت.

کنفرانس هوآوی ۲۰۱۸ | رونمایی رسمی از پرچمداران جدید هوآوی - تکفارس 

دوربین اصلی دارای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی در پشت یک لنز f/1.8 است. در کنار آن یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی فوق عریض با لنز f/2.2 و یک دوربین ۸ مگاپیکسلی ۵۲ میلی‌متری f/2.4 نیز وجود دارد. حالت تصویر برداری ماکرو ۲٫۵ سانتی‌متری و ویژگی هوش مصنوعی در این گوشی نیز موجود است.

دوربین سلفی ۲۴ مگاپیکسل در یک بریدگی اشک مانند قرار گرفته که البته فاقد فضای اضافی برای قرارگیری اسنکر سه بعدی و پیشرفته چهره است. اسکنر اثر انگشت نیز به پشت دستگاه و در زیر دوربین سه گانه منتقل شده است.

میت ۲۰ دارای باتری ۴۰۰۰ میلی آمپر است و از نسخه ۲۲٫۵ وات SuperCharge که قدیمی‌تر است استفاده می‌کند. هیچکدام از دو مدل شارژ بی‌سیم عادی و معکوس نیز برای آن در نظر گرفته نشده است.

فرآیند شارژ توسط USB-C انجام می‌شود و بر خلاف نسخه پرو، جک هدفون کلاسیک ۳٫۵ میلی متری صدا نیز وجود دارد اما خبری از بلندگو استریو و قابلیت ضد آب و گرد و قبار نیست.

پردازنده کرین ۹۸۰

پرچمداران هوآوی با چیپست کیرین ۹۸۰ معرفی شدند. این اولین تراشه ۷ نانومتری برای گوشی‌های اندروید به شمار می‌رود و همچنین برای اولین بار است که از هسته Cortex-A76 جدید ARM استفاده می‌شود. این تراشه جدید از ۶٫۹ میلیارد ترانزیستور ساخته شده است که ۶۰ درصد بیشتر از نسل قبلی خودش می‌باشد.

بخشی از این افزایش به دلیل هسته‌های بزرگ‌تر A76 است که وعده افزایش عملکرد ۷۵ درصدی و ۵۸ درصد بهبود بهره وری انرژی را در هسته‌های A73 در کیرین ۹۷۰ داده‌اند.

پردازنده در کیرین ۹۸۰ دارای طراحی سه لایه است، دو A76 به عنوان هسته‌های بزرگ، دو A76 دیگر به عنوان هسته‌های متوسط و در نهایت چهار هسته A55 کوچک.

پرچمداران جدید هوآوی EMUI 9.0 را بر پایه اندروید ۹٫۰ اجرا خواهند کرد. چیپست دارای یک NPU دوگانه برای تمام وظایف هوش مصنوعی است که بخشی از آنها بهینه سازی حافظه برای اطمینان از کارایی مناسب گوشی‌ها می‌باشد.

میزان حافظه و رم

میت ۲۰ و میت ۲۰ پرو در پایان ماه جاری با ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی در دسترس خواهند بود.

هوآوی با توشیبا همکاری کرده است تا فرمت جدیدی از کارت حافظه نانو را معرفی کند. آن‌ها امیدوارند که حمایت پشتیبانان SD را به دست آورند و این نوع کارت حافظه را به یک استاندارد جهانی تبدیل کنند اما به نظر می‌رسد که ممکن است زمان زیادی برای توسعه آن صرف شود. در حال حاضر، این کارت‌ها می‌توانند فضای ذخیره سازی گوشی را تا ۲۵۶ گیگابایت افزایش دهند.

نظر شما در مورد پرچمداران جدید هواوی چیست؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید