سرمایه‌گذاری اپل برای حذف پس زمینه در تصاویر - تکفارس 
سرمایه‌گذاری اپل برای حذف پس زمینه در تصاویر - تکفارس 
سرمایه‌گذاری اپل برای حذف پس زمینه در تصاویر - تکفارس 

سرمایه‌گذاری اپل برای حذف پس زمینه در تصاویر

پوریا اسدی
۱۹ مهر ۱۳۹۷ - 11:00
سرمایه‌گذاری اپل برای حذف پس زمینه در تصاویر - تکفارس 

سرمایه‌گذاری اخیر اپل باعث می‌شود تا آیفون بتواند به راحتی پس زمینه و موضوع را در عکس‌ها و ویدیوها جدا کند. گزارش اخیر توسط یک روزنامه دانمارکی نشان می‌دهد که اپل در ماه دسامبر ۲۰۱۷ شرکت Spectral را که بر روی جلوه‌های ویژه بدون پرده‌ی سبز متمرکز بوده را تصاحب کرده است. اپل هنوز گزارش را تایید نکرده و درباره‌ی آن اظهار نظر ننموده است (این شرکت به ندرت در مورد خریدهای خود اعلامیه‌ای را صادر می‌کند) .

با توجه به مجله‌ی Fortune ، این شرکت کار خود را در با نرم‌افزاری شروع کرد که پس زمینه را به صورت دیجیتال و با استفاده از تکنیکی شبیه به پرده‌ی سبز حذف کند. با این حال چند سال بعد مهندسین این شرکت به یادگیری ماشین روی آوردند که می‌توانست افراد را بدون نیاز به پرده‌ی سبز از عکس جدا کند.

Spektral که در ابتدا به عنوان CloudCutout برای ویرایش پسزمینه در عکس‌های مدرسه ایجاد شد، در نهایت به حذف پس زمینه از عکس‌های محصول روی آورد و پس از آن، در سال ۲۰۱۶، به ویرایش ویدئو بدون نیاز به تجهیزات اضافی مانند پرده سبز پرداخت. این شرکت می‌گوید الگوریتم‌ها می‌توانند ویدیو را به صورت بلادرنگ تغییر دهند.

وب سایت Spectral نشان می‌دهد که گوشی‌های هوشمند هدف بعدی این شرکت است.

“در ابتدای سال ۲۰۱۷، ما بدون الگوریتم برای استفاده از این فناوری‌ جالب در گوشی هوشمند کار کردیم و به این ترتیب هر کسی در هر کجا می‌تواند محتوای واقعیت ترکیبی ایجاد کند.

این گزارش نشان می‌دهد که خرید، بیش از ۳۰ میلیون دلار برای اپل هزینه داشته است. بدون تایید از اپل، اهداف دقیق ادغام تکنولوژی Spectral  تنها با حدس و گمان همراه است. با توجه به بیانیه‌های شرکت در وب‌سایت برای آوردن واقعیت ترکیبی به گوشی‌های هوشمند، این ادغام به راحتی می‌تواند به عنوان گسترشی برای واقعیت افزوده‌ی اپل باشد.

اگر اپل تکنولوژی برای برداشتن یک شخص از هر صحنه به صورتت بلادرنگ را داشته باشد، تصور اینکه وارد شدن به یک دنیای واقعیت افزوده به جای آوردن اجسام خیالی به دنیای شما، آسان است. همانطور که Fortune می‌گوید، محصولات Spektral همچنین پس زمینه را از عکس‌های محصول جدا می‌کنند که می‌تواند برای توسعه بیشتر تجارب خرید واقعیت افزوده مفید باشد و به شما این امکان را می‌دهد که جسم را در خانه خود قرار دهید.

Spectral اولین فناوری به کارگرفته شده برای حذف پس زمینه دریک دستگاه تلفن همراه نیست. گوگل تست برای ابزار حذف زمینه در ویدیو را در اوائل سال جاری اعلام کرد. موسسه فناوری ماساچوست، ادوبی و مایکروسافت هم اخیرا با یکدیگر همکاری کرده‌اند تا پس زمینه در تصاویری که قسمت‌هایی از آن دچار مشکل شده را ترمیم کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید