اپل و درماندگی برای قیمت‌گذاری آیفون‌های سال ۲۰۱۹ - تکفارس 
اپل و درماندگی برای قیمت‌گذاری آیفون‌های سال ۲۰۱۹ - تکفارس 
اپل و درماندگی برای قیمت‌گذاری آیفون‌های سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

اپل و درماندگی برای قیمت‌گذاری آیفون‌های سال ۲۰۱۹

سید محمد معلمی
۱۶ مهر ۱۳۹۷ - 09:30
اپل و درماندگی برای قیمت‌گذاری آیفون‌های سال ۲۰۱۹ - تکفارس 

فقط یک ماه از معرفی آیفون‌های جدید اپل یعنی آیفون ایکس اس، آیفون ایکس اس مکس و آیفون ایکس آر گذشته است ولی گویا همیشه می‌توانیم در مورد محصولات آتی این کمپانی صحبت کنیم.

همان‌طور که خبرگزاری‌های مختلفی در سرتاسر دنیا اعلام کرده‌اند، تولیدکنندگان بسیاری برای عرضه گوشی‌های هوشمند خود با تکنولوژی ۵G اقدام خواهند کرد هرچند این احتمال وجود دارد که حتی اینترنت نسل ۵ تا سال ۲۰۲۰ نیز در دسترس قرار نگیرد.

بر اساس شایعاتی که تقریباً رنگ و بوی واقعیت به خود گرفته‌اند، سامسونگ، هوآوی، شیائومی، اوپو و ویوو، کمپانی‌هایی خواهند بود که در سال ۲۰۱۹ گوشی دارای فناوری ۵G تولید خواهند کرد.

این اتفاقات، به طور قطع بر اپل و بازار فروش آیفون‌هایش تأثیر خواهند گذاشت زیرا اگر این کمپانی بخواهد باز هم از تکنولوژی ۴G در گوشی‌هایش استفاده کند، با چه دلایلی می‌خواهد گرانتر شدن آیفون‌های سال ۲۰۱۹ خود را توجیه نماید؟

بسیاری اعتقاد دارند که اپل آیفون‌هایی خواهد ساخت که هم از اینترنت ۴G بهره می‌برد و هم ۵G. ضمن اینکه گفته می‌شود شاید آیفون دارای تکنولوژی اینترنت ۵G با قیمت ۱۲۹۹ دلار در اختیار افراد قرار گیرد.

چنین رویه‌ای می‌تواند اپل را بر آن دارد تا مدل‌های فعلی و آیفون ۴G را با قیمت کمتر به کسانی بفروشد که نمی‌خواهند از اینترنت ۴G دل بکنند و سراغ گوشی‌های دارای تکنولوژی ۵G بروند.

از جمله تولیدکنندگان قطعات اپل، یک شرکت تایوانی است که می‌گوید این کمپانی یک مدل آیفون مبتدی ۴G و ۵G را تولید و قیمت آن را نیز ۸۹۹ تا ۹۹۹ دلار تعیین خواهد کرد. این اتفاق، سرآغاز حضور اپل در بازار گوشی‌های هوشمند ۵G خواهد بود. البته چنین اقدامی مطمئناً بر بازار فروش آیفون‌های قدیمی‌تر تأثیر منفی خواهد گذاشت.

اپل که تا کنون به سبب تعیین قیمت‌های مناسب برای آیفون‌ها، مورد تشویق بسیاری از افراد بوده است ولی به نظر می‌رسد چالش انتخاب قیمت برای آیفون‌های ۵G، بسیار جدی باشد.

بسیاری انتظار دارند که آیفون‌های سال ۲۰۱۹ را همراه با نوآوری‌های زیادی ببینند بنابراین این احتمال وجود دارد که تکنولوژی اسکن سه بعدی را در دوربین عقب محصولات این کمپانی شاهد باشیم. این نکته را نیز اضافه کنیم که در صورت استفاده از اینترنت ۴G در آیفون‌ها توسط اپل، باید زمان عرضه آیفون دارای اینترنت ۵G را سال ۲۰۲۰ بدانیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید