آیا روتر شما امن است؟ براساس گزارشات جدید جواب ناامیدکننده است - تکفارس 
آیا روتر شما امن است؟ براساس گزارشات جدید جواب ناامیدکننده است - تکفارس 
آیا روتر شما امن است؟ براساس گزارشات جدید جواب ناامیدکننده است - تکفارس 

آیا روتر شما امن است؟ براساس گزارشات جدید جواب ناامیدکننده است

پوریا اسدی
۱۴ مهر ۱۳۹۷ - 13:00
آیا روتر شما امن است؟ براساس گزارشات جدید جواب ناامیدکننده است - تکفارس 

مطالعه جدید توسط موسسه American Consumer نشان می‌دهد که ۸۳ درصد از روتر‌ها در ایالات متحده در مقابل حملات سایبری آسیب‌پذیر هستند. این گروه متوجه شده است که اکثر این روترها آسیب‌پذیری‌های امنیتی بحرانی دارند که عمدتا به دلیل عدم وجود به روز رسانی فریمور است. برای جزییات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

در آزمایش ۱۸۶ روتر از تولیدکنندگان پیشرو مانند Netgear و Linksys، این مطالعه نشان داد که بیش از ۱۵۵ روتر از آسیب‌پذیری‌ حملات سایبری احتمالی رنج می‌برند. به طور جداگانه، ۱۷۲ آسیب‌پذیری در هر روتر و ۳۲۰۰۳ آسیب‌پذیری در مجموع مشاهده شده است.

آیا روتر شما امن است؟ براساس گزارشات جدید جواب ناامیدکننده است - تکفارس 

با توجه به تعداد آسیب‌پذیری‌ها که تکان‌دهنده است، این نقاط ضعف توسط پایگاه داده امنیت ملی در شدت، کم، متوسط ​​و شدید رتبه‌بندی شده است. هر کدام از این آسیب‌پذیری‌ها یک مجموعه متفاوت از مهارت‌های هک کردن را برای بهره‌برداری می‌طلبد به طری که  ۲۱ درصد در رتبه‌ی شدید، ۶۰ درصد متوسط ​​و ۱۲ درصد در رتبه‌ی کم جای دارد.

آسیب پذیری‌های شدید و بحرانی به آسانی مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند و می‌توانند باعث آسیب بیشتر نسبت به نقاط ضعف کم و متوسط ​​شوند. آسیب‌پذیری‌های با خطر بالا نیاز به بهره بردن از دانش و مهارت بسیار کمی‌ دارند اما بر خلاف آسیب‌پذیری‌های خطرناک و بحرانی، به طور کامل این سیستم را به خطر نمی‌اندازند. نگرانی در مورد آسیب بالقوه همچنان ادامه دارد، سوءاستفاده از نقاط ضعف خطرناک عملا می‌تواند به سیستم آسیب برساند و باعث افشای اطلاعات شود.

در کل نمونه در نظر گرفته شده، در مجموع ۲۸ درصد آسیب پذیری‌ها با خطر بالا رتبه‌بندی شدند. به طور متوسط ​​۱۲ آسیب‌پذیری مهم و ۳۶ آسیب پذیری شدید در کل نمونه وجود دارد.

متاسفانه، این گزارش همچنین می‌گوید که تعمیر این آسیب‌پذیری‌ها به مصرف‌کنندگان و فروشندگان روتر بستگی دارد. تولیدکنندگان به روزرسانی فریمور را برای حل این مسائل مهم ارائه می‌دهند، اما همیشه نصب آسان نیست. از آنجاییکه FBI هشدار داد که در اوایل سال جاری روسیه به روترهای وای‌فای نفوذ کرده است، در اینجا برای شرکت‌ها و مصرف کنندگان پیامدهای جدی وجود دارد.

جهان متصل‌تر از هر زمان دیگری است و این خطر برای دستگاه‌های اینترنت چیزها، دستگاه‌های ذخیره‌سازی متصل به شبکه و هر چیزی که به اینترنت متصل باشد، خطرناک است. حتی اگر به نظر یک وظیفه دلهره‌آور می‌رسد ، همیشه به روز رسانی‌های امنیتی وسایل خود اهمیت بدهید و وب سایت سازنده روتر خود را برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ارتقاء فریمور بررسی کنید.

اگر نگران هستید که روتر شما تحت آسیب‌پذیر است یا خیر، می‌توانید از صفحه‌ی آخر این تحقیق استفاده کنید که دارای فهرست کامل از مدل‌های آسیب‌پذیر است.

آیا شما نیز روتر خود را به صورت ادواری بروزرسانی می‌کنید؟ لطفا نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید