از نوکیا ۷٫۱ به صورت رسمی رونمایی شد - تکفارس 
از نوکیا ۷٫۱ به صورت رسمی رونمایی شد - تکفارس 
از نوکیا ۷٫۱ به صورت رسمی رونمایی شد - تکفارس 

از نوکیا ۷٫۱ به صورت رسمی رونمایی شد

سید محمد معلمی
۱۳ مهر ۱۳۹۷ - 09:30
از نوکیا ۷٫۱ به صورت رسمی رونمایی شد - تکفارس 

در نهایت نوکیا، از یک گوشی دیگر با سیستم عامل اندروید وان رونمایی کرد و آن را نوکیا ۷٫۱ نام‌گذاری کرد. با توجه به مشخصات فنی این محصول شرکت فنلاندی، باید آن را یک گوشی میان‌رده بدانیم ولی واقعیت آن است که نسبت به دیگر دستگاه‌های هم‌تراز خود، یک سر و گردن بالاتر است. با تکفارس همراه باشید تا با این گوشی بیشتر آشنا شوید.

یکی از نکات قابل توجه درباره نوکیا ۷٫۱، صفحه نمایش HDR با اندازه ۵٫۸۴ اینچی می‌باشد که یک گوریلا گلس ۳ از آن محافظت می‌کند و در بالای آن نیز می‌توانیم شاهد حضور یک ناچ باشیم.

علی رغم اینکه صفحه نمایش به کار رفته در نوکیا ۷٫۱ LCD است ولی نوکیا ادعا می‌کند که این نمایشگر در شرایط پرنور مانند روز درخشندگی زیادی دارد. به علاوه، گفته می‌شود که صفحه نمایش این دستگاه بر اساس نور دریافتی از محیط، قادر است روشنایی را به طور اتوماتیک تنظیم نماید. دیگر ویژگی قابل ذکر صفحه نمایش نوکیا ۷٫۱، تبدیل محتوا و تصاویر SDR به HDR است.

در مورد طراحی نوکیا ۷٫۱ باید بگوییم که HMD زیاد خود را به آب و آتش نزده و در این دستگاه از شیشه و فلز به عنوان مواد تشکیل‌دهنده قاب استفاده کرده و در قسمت پشت گوشی هم از اسکنر اثر انگشت بهره برده است.

نوکیا ۷٫۱ در دو رنگ آبی و خاکستری تولید شده که به زودی در بازار مشاهده خواهد شد.

در بخش سخت‌افزاری، نوکیا ۷٫۱ دارای پردازنده اسنپدراگون ۶۳۶ می‌باشد. ضمن اینکه میزان رم و حافظه داخلی این دستگاه نیز متغیر خواهد بود به طوری که یک نمونه با ۳ یا ۴ گیگ رم را شاهد خواهیم بود که از حافظه داخلی ۳۲ یا ۶۴ گیگابایتی بهره می‌برد. به علاوه، امکان به کارگیری یک مموری کارت نیز افزوده شده است.

درگاه استفاده شده در نوکیا ۷٫۱، USB تایپ C است که با یک جک هدفون ۳٫۵ میلی‌متری همراه است.

باتری ۳۰۶۰ میلی‌آمپری که دارای قابلیت شارژ سریع است، از جمله ویژگی‌های مثبت نوکیا ۷٫۱ می‌باشد. بر این اساس، شرکت تولیدکننده مدعی است که باتری این دستگاه در بازه زمانی ۳۰ دقیقه ۵۰ درصد و یا حتی بیشتر شارژ خواهد شد.

دیگر مطلبی که می‌توانیم در مورد نوکیا ۷٫۱ یادآور شویم، وجود نسخه‌های دو سیمکارت و یک سیمکارت این گوشی می‌باشد.

نوکیا در قاب پشتی محصول خود از دو لنز ۱۲ و ۵ مگاپیکسلی به عنوان دوربین عقب استفاده می‌کند که لنز دوم با توجه به مونوکروم بودن، توانایی تشخیص عمق را دارد. همچنین تکنولوژی Live Bokeh نیز در دوربین محصول HMD به چشم می‌خورد.

در زمینه دوربین ثانویه نیز باید بگوییم که لنز موجود ۸ مگاپیکسلی است که با استفاده از آن، امکان گذاشتن ماسک و فیلترهای گوناگون روی چهره فراهم شده است.

از جمله امکانات جالب در مورد دوربین نوکیا ۷٫۱، می‌توان به مشاهده همزمان تصاویر دریافت شده از دوربین عقب و دوربین جلو در صفحه نمایش گوشی اشاره کرد.

سیستم عامل نوکیا ۷٫۱ اندروید خام است تا مانند برخی از محصولات HMD، دارنده گوشی اپلیکیشن‌های مورد نیاز خود را روی آن نصب کند.

نوکیا برای این محصول خود، رویه گوگل را دنبال کرده است یعنی ضمانت داده که تا دو سال، این محصول بروزرسانی‌های جدید سیستم عامل اندروید را دریافت خواهد کرد. ضمن اینکه کاربر تا سه سال می‌تواند بسته‌های امنیتی را بدون هیچ قید و شرطی دانلود و نصب کند.

گوشی نوکیا ۷٫۱ در ایالات متحده با قیمت ۳۴۹ دلار و به رنگ‌های آبی و خاکستری به فروش خواهد رسید.

به علاوه، امکان خرید این دستگاه از تاریخ ۵ اکتبر و از سایت‌های آمازون، Best Buy و B&H فراهم شده است که تا تاریخ ۲۸ اکتبر به دست متقاضیان برسد.

در نهایت اشاره کنیم که از ۴ نوامبر به بعد، می‌توانیم این گوشی را در فروشگاه‌های موبایل نیز مشاهده نماییم.

شما در مورد نوکیا ۷٫۱ چه نظری دارید؟ آیا این گوشی در بازار به موفقیت دست خواهد یافت؟ نظر خود را با دیگران در قسمت انتهای خبر به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید