استفاده از جادوی فیزیک برای نگهداری مواد خوراکی بدون استفاده از برق - تکفارس 
استفاده از جادوی فیزیک برای نگهداری مواد خوراکی بدون استفاده از برق - تکفارس 
استفاده از جادوی فیزیک برای نگهداری مواد خوراکی بدون استفاده از برق - تکفارس 

استفاده از جادوی فیزیک برای نگهداری مواد خوراکی بدون استفاده از برق

پوریا اسدی
۵ مهر ۱۳۹۷ - 12:30
استفاده از جادوی فیزیک برای نگهداری مواد خوراکی بدون استفاده از برق - تکفارس 

خنک‌کننده‌ها کسب و کار بزرگی را در کیک استارتر ایجاد کرده‌اند. تنها خنک‌کننده‌ی چند کاره Coolest  چندین سال پیش  ۱۳ میلیون دلارجذب سرمایه نمود. در حال حاضر یک سیستم خنک‌کننده‌ی جدید در پلتفرم سرمایه گذاری مشهور بوجود آمده است و یک ویژگی بزرگ در این محصولات حذف شدهاست. این چه ویژگی است؟ چیزی که ما به آن “نیاز به برق” می‌گوییم!

در نتیجه، یخچال بدون کمپرسور هوا و بدون نیاز به انرژی الکتریکی یوما ۶۰L، که تنها به آب متکی است، می‌تواند برای سفرهای کمپینگ آینده و به طور بالقوه در کشورهای در حال توسعه یا مناطق فاجعه‌زده که در آنها برق نیست، مفید باشد.. در حالی که نوشیدنی را مانند یک یخچال استاندارد یخ زده نگه نمی‌دارد، قول می‌دهد که درجه حرارت “خوب و طراوت” را برای هر چیزی که در آن ذخیره می‌شود حفظ کند، البته همه‌ی این کار را بدون نیاز به برق انجام می‌دهد.

جرمی‌فریدر بیگز، یکی از بنیانگذاران این پروژه به Digital Trends گفت:

کولر Fenik یوما یک نگهدارنده مواد غذایی قابل حمل است که هرگز نیازی به یخ یا برق ندارد. این وسیله مانند جعبه‌ی مقوایی کاملا قابل تا شدن است و مانند یک چادر مسافرتی زیر ۲۰ ثانیه به شکل اصلی خود در‌ می‌آید. این وسیله به شما این امکان را می‌دهد که به آسانی آن را در هر جایی به کار بگیرید. هنگامی‌که برپا می‌شود، درب را باز کنید، مواد غذایی خود را داخل آن قرار دهید و آن را با ریختن آب در جایگاه تعبیه شده آماده کنید. آب از خوراکی‌های شما انرژی گرمایی را جذب می‌کند و از طریق یک ماده هوشمند به نام PhaseTek آن را تبخیر می‌کند، مانند همان کاری که بدن شما برای خنک کردن خود انجام می‌دهد. نتیجه این است که عمر مواد غذایی شما طولانی‌تر می‌شود. یوما در هر جایی که در آن رطوبت بیش از حد وجود ندارد، کار خواهد کرد و می‌تواند برای صرفه جویی در فضا جمع شود یا دوباره برای حمل آسان به حالت اولیه برگردد.

بیگز گفت که جوانه‌ی ایده‌ی پشت این پروژه زمانی رشد کرد که یکی از بنیانگذاران این پروژه یعنی Quang Truong با کشاورزان لیبریا و ویتنام برای بهبود بهره‌وری محصولات خود کار می‌کرد. او شاهد خراب شدن مواد غذایی در حوزه‌ها و بازارها در هوای آزاد بود، او قصد داشت راهی برای حل مشکل – کمبود تبرید – که حدود ۱٫۲ میلیارد نفر در سراسر جهان که از آن متاثر است را بوجود آورد. طی این اتفاق تقریبا یک تریلیون دلار در بهره‌وری هدر می‌رود و ۸ درصد از گازهای گلخانه‌ای جهانی را افزوده می‌یابد. Truong تمرکز خود را بر خنک شدن در طی تبخیر معطوف نمود: براساس عملی که هنگام تبخیر آب ، سطح مورد نظر آن سردتر می‌شود.

مانند همیشه، ما هشدارهای معمول خود را در مورد خطر موجود در سرمایه‌های جمع آوری شده توسط افراد ارائه می‌دهیم. با این حال، اگر از این‌ها آگاه هستید و هنوز هم مایل به مشارکت هستید، برای اطلاعات بیشتر به صفحه پروژه کولر یوما Fenik بروید. قیمت کولر (به علاوه بند حمل دستی) از ۱۲۰ دلار شروع می‌شود. در ضمن، با ۲۵۰ دلار، یک کولر برای خودتان و یکی را به خانواده‌ای که ّه آن نیازمند است، ارائه می‌دهد. با در نظر گرفتن این که  پروژه به هدف مالی خود رسیده، عرضه‌ی آن باید در ماه مارس ۲۰۱۹ باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید