کووالکوم اپل را به افشای اطلاعات رمزی متهم کرد - تکفارس 
کووالکوم اپل را به افشای اطلاعات رمزی متهم کرد - تکفارس 
کووالکوم اپل را به افشای اطلاعات رمزی متهم کرد - تکفارس 

کووالکوم اپل را به افشای اطلاعات رمزی متهم کرد

سید محمد معلمی
۳ مهر ۱۳۹۷ - 22:00
کووالکوم اپل را به افشای اطلاعات رمزی متهم کرد - تکفارس 

کووالکوم شرکت اپل را به خاطر افشای اطلاعات سری و رمزهای تجاری مربوط به نرم‌افزار تراشه‌ها متهم کرد و مدعی شده که مالک آیفون، داده‌ها را به کمپانی رقیب یعنی اینتل داده است.

بر اساس شکایتی که روز دوشنبه در دادگاه عالی کالیفرنیا مطرح شد، اپل برای حل مشکلات تراشه‌های به کار رفته در آیفون‌ها، منابع رمز و فایل‌های ارتباطی کووالکوم را در اختیار اینتل قرار داده است. کووالکوم همچنین ادعا می‌کند که اپل از تراشه‌های منبع دوم بهره می‌برد تا در مذاکرات تجاری که در آینده دارند، این شرکت را تحت فشار قرار دهد.

اپل به تازگی استفاده از مودم‌های کووالکوم در آیفون‌هایش را متوقف کرده زیرا در مفاد قرارداد مربوط به روابط قبلی این دو کمپانی مشکلاتی به وجود آمده است و از این پس تصمیم گرفته تا از مودم‌های اینتل بهره ببرد.

شکایت جدید کووالکوم به عنوان ضمیمه‌ای در کنار شکایات انجام شده توسط این کمپانی در ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ قرار می‌گیرند. این کمپانی تولیدکننده تراشه معتقد است که اطلاعات کشف شده سبب خواهد شد تا غرامت بیشتری از اپل دریافت کند.

کووالکوم در این‌باره اطلاعات بیشتری ارائه نکرد ولی خبر داد که این موارد جدید، ربطی به دادخواهی در حال اجرای این کمپانی با اپل ندارند.

مشاور کل کووالکوم، آقای دونالد روزنبرگ به سایت خبری CNBC می‌گوید: استفاده غیرقانونی از اطلاعات تجاری شرکت ما جهت کمک کردن به شرکت رقیب، امری نابخشودنی است و نباید ادامه یابد و دوباره تکرار شود.

اپل در مورد اتفاقات پیش آمده نیز به نظر خود که در ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ ارائه شده بود، اشاره کرد. این شرکت در آن بیانیه گفت: اقدامات تجاری غیرقانونی کووالکوم در حال آسیب زدن به اپل و همه صنعت است. آنها تنها یک قطعه ارتباطی مورد نیاز ما را تأمین می‌کنند ولی انتظار دارند که درصدی از فروش کل محصولاتمان را به آنها بدهیم. ما به پرداخت حقوق در بخش‌های مربوطه باور داریم ولی معتقدیم که هیچ دلیلی وجود ندارد که به کووالکوم بابت کارهایی که انجام نداده و در آنها دخالتی نداشته، پولی بپردازیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید