رونمایی از سه دوربین GoPro Hero 7 با سه مدل مختلف - تکفارس 
رونمایی از سه دوربین GoPro Hero 7 با سه مدل مختلف - تکفارس 
رونمایی از سه دوربین GoPro Hero 7 با سه مدل مختلف - تکفارس 

رونمایی از سه دوربین GoPro Hero 7 با سه مدل مختلف

سید محمد معلمی
۲ مهر ۱۳۹۷ - 17:30
رونمایی از سه دوربین GoPro Hero 7 با سه مدل مختلف - تکفارس 

دوربین GoPro Hero 7 با سه مدل مختلف معرفی شد که به نظر می‌رسد پرچمدار این مدل‌ها دارای ویژگی ثابت کننده مبتنی بر نرم‌افزار باشد به نام HyperSmooth.

در اوایل ماه جاری میلادی، خبرهایی در مورد بروزرسانی دوربین‌های نظامی Go Pro منتشر شد ولی حالا به تازگی از ۳ مدل خط تولید GoPro Hero 7 رسماً رونمایی به عمل آمده است. همین اتفاق باعث شده تا بسیاری از مشتریان این محصولات در دوراهی خرید دوربین‌های جدید قرار گیرند.

GoPro Hero 7 Black، با ویژگی ثابت کننده HyperSmooth

پیشرفته‌ترین مدل خط تولید دوربین‌های نظامی GoPro، GoPro Hero 7 Black نام دارد که قیمت آن به ۳۹۹ دلار می‌رسد.

این محصول به نمونه پیشین خود یعنی GoPro Hero 6 Black شباهت زیادی دارد زیرا در آن یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی و پردازنده ۱ گیگاپیکسلی وجود دارد. ضمن اینکه ضبط ویدیوها با کیفیت ۴K و ۶۰ فریم بر ثانیه، ۲K و ۱۲۰ فریم بر ثانیه و ۱۰۸۰p و ۲۴۰ فریم بر ثانیه فراهم شده است. تفاوت نمونه جدید با نمونه قبلی، در میزان رم آن‌هاست به طوری که مقدار حافظه رم کاهش یافته است. محصول جدید Go Pro، تا عمق ۱۰ متری در برابر آب مقاومت دارد و در آن امکاناتی همچون مکان‌یابی GPS و پخش زنده نیز به چشم می‌خورد.

مهم‌ترین ویژگی به کار رفته در GoPro Hero 7 Black، قابلیت ثابت کننده HyperSmooth نامیده می‌شود که شرکت GoPro مدعی است این ویژگی سبب خواهد شد تا همچون یک سخت‌افزار مکانیکی پایه تراز، سرعت ویدیوهایی که در حال ضبط شدن هستند را تنظیم کند.

این قابلیت مبتنی بر نرم‌افزار است و با استفاده از یک ژیروسکوپ به کار رفته در داخل دوربین، به صورت دیجیتالی حرکات اضافی انجام شده حین ضبط فیلم را حذف می‌کند. به عبارت دیگر، بخش‌هایی از ویدیوها بریده خواهد شد.

GoPro Hero 7 Black از تاریخ ۲۷ سپتامبر به صورت جهانی و از ۳۰ همان ماه در ایالات متحده به فروش خواهد رسید.

مدل‌های GoPro Hero 7 Silver و GoPro Hero 7 White

شرکت GoPro علاوه بر نمونه‌ای که در مورد آن صحبت کردیم، دو مدل GoPro Hero 7 Silver و GoPro Hero 7 White را نیز معرفی کرد که به ترتیب ۲۹۹ و ۱۹۹ دلار قیمت خواهند داشت.

بر خلاف GoPro Hero 7 Black، دو نمونه معمولی‌تر، سنسور ۱ گیگاپیکسلی و ویژگی ثابت کنندگی HyperSmooth را ندارند و لنز آنها نیز ۱۰ مگاپیکسل می‌باشد. به علاوه، GoPro Hero 7 Silver تنها قادر است ویدیوهایی با کیفیت ۴K و ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند و GoPro Hero 7 White نیز می‌تواند ویدیوهایی با کیفیت ۱۴۴۰p و ۶۰ فریم بر ثانیه بگیرد. نکته دیگر اینکه، دو مدل مذکور صفحه نمایش LCD مشاهده وضعیت در جلوی خود نخواهند داشت.

آینده دوربین‌های GoPro

در مصاحبه‌ای که نیک وودمن، مدیر شرکت GoPro با سایت خبری The Verge داشت، اعلام کرد که سه مدل دوربین‌های ۲۰۱۸ خط تولید GoPro Hero، تنها محصولاتی خواهند بود که این شرکت برای آینده به فروش می‌رساند. ضمن اینکه شرکت GoPro درصدد کنار گذاشتن برخی ابزارهای ارائه شده مانند دستگاه ثابت کننده Karma Grip می‌باشد زیرا حالا دیگر ویژگی HyperSmooth در دسترس افراد قرار گرفته است.

به نظر می‌رسد سه دوربین GoPro Hero 7 Black, White , silver، آینده روشنی را برای شرکت GoPro پس از گذراندن دوران سخت تولید هواپیما بدون سرنشین Karma رقم بزنند. البته باید منتظر ماند و دید که آیا این اتفاق رخ خواهد داد یا خیر.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید