فیسبوک به زودی از نمایشگر هوشمند خود رونمایی خواهد کرد - تکفارس 
فیسبوک به زودی از نمایشگر هوشمند خود رونمایی خواهد کرد - تکفارس 
فیسبوک به زودی از نمایشگر هوشمند خود رونمایی خواهد کرد - تکفارس 

فیسبوک به زودی از نمایشگر هوشمند خود رونمایی خواهد کرد

سید محمد معلمی
۱ مهر ۱۳۹۷ - 19:00
فیسبوک به زودی از نمایشگر هوشمند خود رونمایی خواهد کرد - تکفارس 

در ماه فوریه بود که خبرهایی مبنی بر ساخت دو صفحه نمایش لمسی، هوشمند و ۱۵ اینچی توسط فیسبوک منتشر شد. در ادامه و در ماه آوریل، جزئیات بیشتری از این دو تاچ اسکرین به بیرون درز کرد.

یکی از این صفحات نمایش Fiona نام دارد که سایز آن ۱۳ اینچ است و دیگری که ۱۵ اینچ سایز دارد را هم باید Aloha بنامیم.

یک مانع بزرگ بر سر راه معرفی این دو صفحه نمایش، رسوایی بزرگ Cambridge Analytica بود ولی به هر ترتیب باز هم خبر رسید که قرار است از این نمایشگر لمسی تا پیش از ماه اکتبر رونمایی شود.

تا چند روز دیگر، ماه اکتبر آغاز خواهد شد و شاید بتوانیم با اطمینان بگوییم که حالا خبرهایی از معرفی دو صفحه نمایش فیسبوک در هفته آتی در حال رد و بدل شدن است.

همان‌گونه که پیش از این نیز مشخص شد، اسم رمز این دو دستگاه Portal می‌باشد و انتظار می‌رود نمونه بزرگ‌تر و ۱۵ اینچی ۴۰۰ دلار و دیگر نمونه کوچک‌تر و ۱۳ اینچی ۳۰۰ دلار قیمت‌گذاری شوند.

بر اساس اطلاعات ارائه شده از یک منبع ناشناس که به برنامه‌های فیسبوک آشناست، این دو صفحه نمایش هوشمند دارای دوربین زاویه گسترده خواهند بود که از سیستم هوش مصنوعی نیز بهره می‌برد تا افراد را پس از دیدن در تصویر و حتی هنگام قدم زدن، شناسایی کند. البته اگر دارندگان صفحات نمایش Portal علاقه‌ای به استفاده از دوربین موجود ندارند، می‌توانند دسترسی آن را با یک دستگاه داخلی مخصوص مسدود کنند.

Portal از دستیار هوشمند و شخصی الکسا شرکت آمازون استفاده خواهد کرد و به کاربران اجازه خواهد داد تا اخبار را مشاهده نمایند، برنامه‌های مختلف ببینند، در ویدیوهای یوتیوب گشت‌وگذار کنند و هنگام پخش یک موزیک، زیرنویس آن را شاهد باشند.

کارمندان فیسبوک تا به حال Portal را مورد بررسی قرار داده‌اند و این کمپانی به برخی فروشندگان نیز محصولش را نشان داده است.

اما سؤال بزرگی که پیرامون این دو صفحه نمایش به وجود می‌آید این است که آیا کاربران هنگام استفاده از آنها به عنوان تولیدات فیسبوک، احساس امنیت خواهند کرد یا خیر.

فیسبوک در سال ۲۰۱۴ شرکت تولیدکننده هدست‌های واقعیت مجازی Oculus را خریداری کرد و در طراحی برخی گوشی‌های HTC نیز این شرکت را یاری رساند.

هم گوشی HTC Cha Cha و هم گوشی HTC Salsa دکمه اشتراک‌گذاری مطالب در فیسبوک را داشتند که زمانی که در دستگاه‌ها مطلب مفید برای اشتراک‌گذاری موجود بود، به رنگ آبی می‌درخشید.

در پایان اشاره کنیم که دو گوشی اشاره شده، نوعی شکست بزرگ برای فیسبوک به حساب می‌آمدند ولی این شبکه اجتماعی امیدوار است که Portal جا پای آنها نگذارد و بتواند بازار را در اختیار خود بگیرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید