Sublime Git عرضه شد | ویرایشگری مرتب برای حل مسائل Git Merge - تکفارس 
Sublime Git عرضه شد | ویرایشگری مرتب برای حل مسائل Git Merge - تکفارس 
Sublime Git عرضه شد | ویرایشگری مرتب برای حل مسائل Git Merge - تکفارس 

Sublime Git عرضه شد | ویرایشگری مرتب برای حل مسائل Git Merge

مصطفی اسماعیلیان
۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - 10:04
Sublime Git عرضه شد | ویرایشگری مرتب برای حل مسائل Git Merge - تکفارس 

Sublime HQ، تیم سازنده‌ی Sublime Text، ویرایشگر کدنویسی جدیدی را با عنوان Sublime Git معرفی کرد. تمرکز اصلی این ویرایشگر بر روی برقراری نظم رابط کاربری و تجزیه لحظه‌ای پروژه است تا حل مسائل مربوط به git merge را برای کدنویسان راحت‌تر سازد. Sublime Git هم‌اکنون به صورت رایگان برای سیستم‌عامل‌های ویندوز، لینوکس و مک در دسترس است و امکانات قدرتمندی را برای مدیریت پروژه‌های برنامه‌نویسی به کاربران ارائه می‌دهد.

یکی از این قابلیت‌ها، مجتمع git merge است، قابلیتی که اجازه ی جستجو در میان کدها، تاریخچه‌ی فایل‌ها و سینتکس‌ها می‌دهد تا دستورات خط فرمان (command line) و اعمال خاص­ کدنویسی یک‌پارچه شوند. همچنین به منظور ساده سازی مسائل، امکان مقایسه‌ی دقیق کد ها، آن هم قبل از ایجاد ترکیب merge وجود دارد.

ویرایشگر Sublime Git طیف گسترده‌ای از شخصی‌سازی را در دسترس کاربران قرار داده است، از کلیدهای میانبر گرفته تا تم و منوی رابط کاربری، همگی قابل تغییر هستند، از این رو می‌توانید با تغییر فایل JSON برنامه،  هر قسمت از رابط کاربری را متناسب با نیاز خود بهبود ببخشید.

Sublime Git دارای یک ابزار تجزیه و تحلیل پیشرفته به نام blame نیز است که اطلاعاتی مثل نام نویسنده، زمان کدنویسی و تاریخچه ی تمام تغییرات ایجاد شده در کد را به کاربر نمایش می‌دهد.

جان اسکینر،یکی از برنامه نویسان این نرم‌افزار، علاوه بر قابلیت تعویض از حالت استاندارد به  dark mode، به عدم محدودیت در استفاده ی نسخه‌ی ارزیابی شده‌ی ویرایشگر اشاره کرد که در بلاگ Sublime HQ در دسترس عموم قرار گرفته است.

علاوه بر رایگان بودن نسخه‌ی اصلی برنامه، نسخه ی تک‌کاربره‌ای نیز با قیمت ۹۹ دلار همراه با امکانات اضافه منتشر شده است که شامل پشتیبانی سه ساله از آپدیت‌ها خواهد بود. با عرضه‌ی این ویرایشگر قدرتمند انتظار می‌رود شاهد یک رقابت تنگاتنگ میان این شرکت با نرم‌افزارهای Visual Studio، Gitkraken و  Atom باشیم.

پیشنهاد می‌کنم هم‌اکنون ویرایشگر Sublime Git را از اینجا دانلود کنید و تجربه‌ی خود را در قالب یک دیدگاه برای ما ارسال کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید