لذت موسیقی | بهترین هدفون‌های بی‌سیم سال ۲۰۱۸ - تکفارس 
لذت موسیقی | بهترین هدفون‌های بی‌سیم سال ۲۰۱۸ - تکفارس 
لذت موسیقی | بهترین هدفون‌های بی‌سیم سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

لذت موسیقی | بهترین هدفون‌های بی‌سیم سال ۲۰۱۸

مصطفی اسماعیلیان
۳ مهر ۱۳۹۷ - 18:00
لذت موسیقی | بهترین هدفون‌های بی‌سیم سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

امروزه با افزایش تولیدات هدفون‌های بی‌سیم، به راحتی می‌توانید به نزدیک‌ترین فروشگاه شهرتان مراجعه کرده و هدفون مناسب خود را تهیه کنید. اما از آنجایی که طیف گسترده‌ای از هدفون‌های بی‌سیم در بازار یافت می‌شود، چطور می‌توان مناسب‌ترین هدفون را پیدا کرد؟ کیفیت صدای بالا، همگام سازی راحت، طراحی شیک و یا قیمت مناسب؟ چه معیارهایی در خرید یک هدفون باید در نظر گرفته شود؟ با تکفارس همراه باشید تا نگاهی به بهترین و مقرون به صرفه‌ترین هدفون‌های بی‌سیم جهان بیاندازیم.

زمانی هدفون‌های بی‌سیم گران‌ترین هدفون‌های موجود در بازار بودند، این هدفون‌ها نه تنها عمر باتری کمی داشتند بلکه از کیفیت صدای پایینی نیز برخوردار بودند. اما در  چند دهه‌ی اخیر زندگی روی خوش به این محصول نشان داد و با افزایش محبوبیت آن، صنعت هدفون جهان به سوی تولید و تقویتِ گسترده‌ی هدفون‌های بی‌سیم پیش رفت.

قبل از شروع بررسی هدفون‌ها، در پایین لیستی از بهترین هدفون‌های بی‌سیم را متناسب با قیمت و ویژگی‌های مختلف آماده کرده‌ایم. هر کدام از محصولات، نسبت به کارایی و امکاناتی که ارائه می‌دهند، امتیازی بین ۱ تا ۵ از تیم ماه دریافت کرده‌اند که امتیاز بیشتر به معنای کارایی بهتر از نگاه تکفارس است:

نام محصولدسته بندیامتیاز
Sony WH-1000xM2بهترین و مقرون به صرفه‌ترین۵ از ۵
Sony WH-1000xM2بهترین ایرباد بی‌سیم۴٫۵ از ۵
Sennheiser HD1شیک‌ترین هدفون over-ear۴ از ۵
Shure SE112بهترین هدفون in-ear۴ از ۵
Plantronics Backbeat Senseبهترین و ارزان‌ترین هدفون on-ear۴٫۵ از ۵
Phiaton BT 100 NCبه صرفه‌ترین هدفون با قابلیت حذف نویز۴٫۵ از ۵
Bose QuietComfort 35 wireless headphones IIبهترین خدفون با قابلیت حذف نویز۴ از ۵
Jabra Elite Sportبهترین هدفون بی‌سیم ورزشی۴ از ۵
Sennheiser Urbanite XLبهترین عملکرد در باس۴ از ۵

SONY WH-1000XM2

لذت موسیقی | بهترین هدفون‌های بی‌سیم سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

صدای خروجی لذت بخش، جای‌گیری راحت بر روی گوش، نویز‌گیر عالی صدا

مناسب برای افرادی که می‌خواهند هدفون درجه‌ی یک را با صرف هزینه‌ی کم‌تری تهیه کنند.

قیمت : ۳۰۰ تا ۳۵۰ دلار

محصول WH-1000XM2 سونی که ویژگی‌های مدل MDR-1000x را به ارث برده است، با حذف نویز محیط، صدایی شفاف را به کاربر ارائه می‌دهد. طراحی این هدفون به گونه‌ای است که در موقع استفاده فشار کمتری به گوش وارد می‌سازد. این ترکیب فوق‌العاده در کنار بهبودهایی که در نسخه‌های جدید این هدفون بی‌سیم اضافه شدند، باعث می‌شود تا هدفون WH-1000XM2 امتیاز ۵ را از آن خود کند.

قلب این هدفون به تکنولوژی LDAC مجهز است تا با تقویت سیگنال بی‌سیم، صدایی شفاف و خارق‌العاده را به گوش کاربر هدایت کند. تکنولوژی که به گفته‌ی شرکت سونی، کیفیتی سه برابر بیشتر از سیگنال بلوتوث را به کاربر ارائه می‌دهد. هدفون ۱۰۰۰XM2 سازگار با جدیدترین کدک صدای aptX HD نیز است تا امکان پشتیبانی از طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها مانند گوشی هوشمند LG v30 را داشته باشد. همچنین ۱۰۰۰XM2 به لطف تراشه‌ی مخصوص خود می‌تواند محدوده‌ی موسیقی را افزایش دهد. همه‌ی این قابلیت‌ها در کنار باس لحظه‌ای و فرکانس مناسب آن باعث می‌شود تا موسیقی در محدوده‌ای میانه به بلندگوها هدایت شود و در نتیجه صدایی پویاتر و لذت‌بخش‌تری را به کاربر ارائه خواهد داد.

سیستم نویزگیر فوق العاده‌ی WH-1000xM2 از نظر کیفیت طراحی، تنها کمی با Bose QC35 II فاصله دارد. برندی که سال‌هاست به عنوان سازنده‌ی بهترین نویزگیرهای هدفون شناخته می‌شود. البته محصول سونی کیفیت صدای بیش‌تری را نسبت این bose ارائه می‌دهد و ویژگی‌های متعدد آن به کاربران کمک می‌کند تا تجربه‌ی کامل‌تری را از گوش دادن به موسیقی داشته باشند.

تنظیمات کنترلی پیشرفته‌ی WH-1000xM2 به کاربران اجازه می‌دهد تا موسیقی را در سطوح صدای مختلفی تنظیم کنند، به عنوان مثال تنظیمات پیشرفته‌ی حالت voice-only صداهای محیط را با استفاده از یافتن فرکانس های صوتی مسدود و تنها صدای موزیک را به گوش کاربر هدایت می‌کند. کلیدهای لمسی تعبیه شده بر‌روی هدفون دسترسی راحت‌تری را به کنترل صدا، برقراری تماس و توقف موسیقی را فراهم می‌سازد. از همه مهم‌تر، هدفون WH-1000xM2  از باتری قدرتمندی بهره برده است که تا ۳۰ ساعت امکان پخش در شرایط استفاده‌ی عادی را فراهم می‌سازد.

اگر به دنبال یک هدفون بی‌سیم راحت می‌گردید که در کنار ظاهر زیبا و شیک، امکانات و تنظیمات صوتی بی‌شماری را در خود جای داده باشد، WH-1000xM2  یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی شماست.

JABRA ELITE ACTIVE 65T

لذت موسیقی | بهترین هدفون‌های بی‌سیم سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

خروجی صدای تمیز، باتری ماندگار، ضد عرق و رطوبت

مناسب برای افرادی که به دنبال هدفون بی‌سیمی با قابلیت‌های کاربردی و صدایی باکیفیتی هستند.

قیمت : ۱۹۰ دلار

هدفون Elite Active 65t شرکت Jabra ممکن است ظاهری شبیه به هدفون‌های بلوتوثی داشته باشد که پیش از این توسط همین شرکت ساخته می‌شدند اما اجازه ندهید ظاهر قدیمی آن شما را فریب دهد، این هدفون در کنار طراحی ساده ای که دارد، یکی از محبوب‌ترین هدفون‌های بی‌سیمی است که در بازار وجود دارد. عمر ۵ ساعته‌ی باتری، سیستم ضد آب IP56 و تعداد بی‌شماری از امکانات برنامه‌ای باعث شده‌اند تا هدفون ۶۵t از ایرپدهای اپل نیز سبقت بگیرد.

بدنه‌ی سیلیکون و طراحی سازگار آن ضمانت می‌کند که به راحتی در گوش کاربر جای گیرد. همچنین سیستم نویزگیر به همراه باس لحظه‌ای این هدفون باعث شده تا صدایی تمیز و دقیق به گوش کاربر برسد.

دوام پنج ساعته‌ی باتری، Elite Active 65t را در لیست بهترین های بازار قرار می‌دهد. به علاوه برنامه‌ی +Sound شرکت Jabra به کاربران امکان می‌دهد تا به دستیاران هوشمند (برنامه ی siri در iOS  و یا Google Assisstant در اندروید) یا دستگاه الکسای شرکت آمازون اتصال یابد و از خدمات آن‌ها استفاده کند. این هدفون درست مانند ایرپد‌های اپل قابلیت تشخیص عدم استفاده را دارد و در صورت خارج‌کردن هدفون از گوش، پخش موسیقی متوقف خواهد شد. همچنین با قابلیت تنظیم صدای محیط کاربر قادر خواهد بود تا در حین گوش‌دادن به موسیقی، صداهای ضروری محیط مثل اطلاعیه‌های مترو را نیز به خوبی متوجه شود.

سیستم ضد عرق IP56 این هدفون بدین معناست که دیگر نیازی نیست نگران آسیب دیدن هدفون توسط مایعات و یا گرد و خاک باشید. کافی است بعد از یک تمرین ورزشی سخت، هدفون‌ها را  به سادگی از گوش خارج کرده و آن‌ها را با آب شستشو دهید.

تنظیمات حرفه‌ای صدا، قرارگیری راحت در گوش و خروجی صدای شفاف همگی مزیت‌های بزرگی هستند اما بهترین دلیل برای خرید Jabra Elite Active 65t کارکرد فوق‌العاده‌ی آن است. ویژگی که این روزها بسیار نادر است و وقتی تکنولوژی را نیز با این هدفون‌ها ترکیب کنیم، Elite Active 65t به یکی از بهترین هدفون‌های بی‌سیم تبدیل می‌شود که در بازار وجود دارد.

SENNHEISER HD1

لذت موسیقی | بهترین هدفون‌های بی‌سیم سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

عملکرد قدرتمند، ظاهری زیبا، قابلیت‌های متنوع

مناسب برای کسانی که به دنبال تجربه ای جدید از گوش‌دادن به موسیقی هستند.

قیمت : ۲۷۰ تا ۵۰۰ دلار

این محصول بدون شک جزو بهترین هدفون‌های بی‌سیم است که از طراحی over-ear بهره می‌برد. با HD1 کیفیتی دلخواه را از موسیقی تجربه خواهید کرد. قابل اعتماد، راحت و با دوام، همه‌ی این‌ها بدون نگرانی بابت وجود سیم.

فرقی نمی‌کند شما با استفاده از بلوتوث موسیقی گوش دهید. و ورودی‌های جک مرسوم، هدفون Sennheiser HD1 با باس قدرتمند و صدای خروجی شفافی که دارد، عملکرد خیره‌کننده‌ای را به رخ آن‌ها می‌کشد. سیستم کنترل صدا، کیفیت تماس عالی، تنظیم صدای هوشمند، نویزگیر و طراحی خیره کننده از ویژگی‌های بی‌شمار Sennheiser HD1 هستند.

یکی از قابلیت‌های جالب این هدفون روشن بودن خودکار نویزگیر است. از آنجایی که امکان خاموش کردن این قابلیت وجود ندارد، در صورت روشن بودن هدفون، نویزگیر نیز فعال خواهد شد. به هرحال ممکن است این قابلیت کمی عجیب به نظر برسد، چرا که سیستم ایزوله‌ی این هدفون به گونه‌ای طراحی شده است تا بهترین کیفیت صدا را منتقل سازد و تا به امروز نیز هیچ نقطه ضعفی در حذف صداهای اضافی نداشته است. این سیستم over-ear صداهای اطراف را مسدود کرده و به این صورت طیف موسیقی در فضایی بسته به گوش مخاطب ارسال می‌شود. از این روی قابلیت نویزگیر کمی بی‌استفاده به نظر خوهد رسید.

قیمت Sennheiser HD1 نیز ­کمی متغیر است. به هر حال اگر می‌خواهید کمی پول خود را ذخیره کنید، نسخه‌ی قدیمی‌تر آن با نام Momentum 2.0 نیز در بازار موجود است که به نسبت قیمت کمتری از نسخه‌های جدید این هدفون دارد.

SHURE SE112 WIRELESS

لذت موسیقی | بهترین هدفون‌های بی‌سیم سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

طراحی in-ear، ساده و مقرون به صرفه، کیفیت بالا در مقایسه با هدفون‌های بی‌سیم مشابه

مناسب برای خریدارانی که به دنبال یک جفت هدفون با کیفیت و با طراحی in-ear میگردند.

قیمت : ۸۸ تا ۱۵۰ دلار

در عصری که ایربادها جایگزین هدفون‌های بزرگ برای سفر های دور و نزدیک شده اند، هزاران محصول از آن ها در بازار محصولات صوتی یافت می‌شوند که اکثرا دارای کیفیت ساخت پایین و صدای خروجی ضعیفی هستند. البته در این بازار شلوغ شما هر مقدار که خرج کنید به همان اندازه هم کیفیت دریافت خواهید کرد، از این رو ممکن است بودجه‌ی شما برای خرید یک هدفون باکیفیت in-ear کافی نباشد. Shure SE112 از این دسته هدفون‌های با کیفیت است اما با قیمتی بسیار مقرون به صرفه‌تر.

زمانی که ما هدفون Shure SE112 را بررسی کردیم، از قیمت مناسب آن در مقایسه با کیفیت بالایی که دارد خشنود بودیم. همچنین تحت تأثیر جنبه‌های مختلف این هدفون نظیر انعطاف‌پذیری صدا و کیفیت ساخت و طراحی عالی آن قرار گرفتیم.

مدل بی‌سیم این هدفون طبیعتا قابلیت‌های بیشتری نسبت به اتصال با بلوتوث دارد و خروجی صدای زیباتر و کیفیت ساخت بیشتری را به کاربر ارائه می‌دهد. اما این‌ها تنها مزایای مدل بی‌سیم نیستند. پیش از این مدل سیمی هدفون Shure SE112 Wireless فاقد میکروفون داخلی بود که این نقص در مدل بی‌سیم برطرف شد. میکروفون داخلی و تنظیمات کنترلی که در سمت راست قرار دارند، این هدفون را به چیزی بیش از یک ارتقای ساده از مدل سیمی تبدیل ساخته است.

PLANTRONICS BACKBEAT SENSE

لذت موسیقی | بهترین هدفون‌های بی‌سیم سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

ارزان، راحت، قابلیت های متنوع

مناسب برای افرادی که به دنبال بهترین کیفیت صدا در هدفون‌های over-ear هستند.

قیمت : ۷۰ تا ۲۰۰ دلار

شرکت Plantronics، تأمین‌کننده‌ی محصولات صوتی و بلوتوثی، یکی از بهترین هدفون‌های بی‌سیم را در لیست تولیدات خود دارد. این هدفون سبک و ساده است، اگرچه نمی‌توان گفت در طراحی و زیبایی حرفی برای گفتن داشته باشد اما بسیار راحت ساخته شده است تا در مواقع استفاده گوش را اذیت نکند. این هدفون بهترین کیفیت صدای ممکن را نسبت به تمام محصولات موجود در بازار به کاربر انتقال می‌دهد. Backbeat Sense در افزایش صدا، حجم صدای کمی را منتقل می‌کند و از قابلیت نویزگیر نیز بهره نبرده است، با این حال حس لذت‌بخشی را در گوش دادن به تمام ژانرهای موسیقی ارائه می‌دهد. همچنین به لطف باتری ۱۸ ساعته‌ی آن، می‌توانید تا مدت‌ها به موسیقی دلخواه خود گوش دهید. هدفون Plantronics Backbeat Sense از بهترین برد اتصال بی‌سیم به نسبت سایر رقبا برخوردار است.

عموما هدفون‌های برتر برای گوش دادن تمام ژانرهای مسیقی ساخته شده‌اند و نه برای یک نوع موسیقی خاص. به همین دلیل است که ما Plantronics Backbeat Sense را انتخاب کرده‌ایم. باس این هدفون به میزان متناسبی تنظیم شده است؛ نه خیلی زیاد و نه خیلی کم. تست موسیقی‌های سنگین و سبک بر‌روی این هدفون نشان داد که می‌تواند از پس تمام آنها برآید.

همچنین فشارسنج تعبیه شده در کاپ سمت راست توانایی تشخیص عدم مشغول بودن هدفون را دارد و بلافاصله بعد از فاصله گرفتن هدفون از سر، موسیقی نیز متوقف می‌شود. Backbeat Sense از Bluetooth 4.0 پشتیبانی می‌کند که هم‌زمان تا دو دستگاه می‌توانند به آن متصل شوند، به عنوان مثال می‌توانید تبلت خود را برای تماشای یک فیلم و هم‌زمان گوشی هوشمند خود را برای زمانی که تماسی برقرار شد، به هدفون متصل کنید. همه‌ی این قابلیت‌ها در کنار کلید پخش/توقف و میکروفون داخلی باعث شده تا Backbeat Sense تمام انتظارات شما را از یک هدفون بی‌سیم برآورده سازد.

PHIATON BT 100 NC

لذت موسیقی | بهترین هدفون‌های بی‌سیم سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

نویزگیر هوشمند، عمر زیاد باتری و صدای خروجی لذت بخش

مناسب برای افرادی که به دنبال شنیدن صدایی زنده، بدون کوچک‌ترین نویز و اختلال هستند.

قیمت : ۹۹ دلار

شرکت Phiaton سال ها به عنوان پیشگام در صنعت هدفون های بلوتوث شناخته می‌شد و حال به لطف ویژگی‌های فوق‌العاده‌ای که در محصولات این شرکت به چشم می‌آید، این کمپانی همچنان یکی از بهترین تولیدکنندگان محصولات صوتی in-ear و بی‌سیم است. هدفون BT 100 NC یکی از این محصولات است که به قابلیتَ‌ها و ویژگی‌های مثبت این شرکت وفادار مانده است.

مجهز بودن به Bluetooth 4.0 و پشتیبانی از AptX صدای خروجی BT 100 NC را نه تنها لذت بخش ساخته، بلکه قابلیت اتصال هم‌زمان به چند دستگاه را نیز فراهم آورده است. همچنین به لطف ­نویزگیر هوشمند و طراحی سیلیکونی هدفون، می‌توانید تمرکز بیشتری بر‌روی موسیقی داشته باشید. این ویژگی‌ها باعث شده‌اند تا BT 100 NC به یک انتخاب عالی برای مسافرت تبدیل شود.

با قابلیت‌های بی‌شماری که در این هدفون وجود دارد، باید انتظار قیمتی بالا را به نسبت دیگر هدفون‌های موجود در بازار داشت اما قیمت این هدفون نه تنها مقرون به صرفه است بلکه جای چانه‌زدن با فروشنده را نیز پر کرده است.

BOSE QUIETCOMFORT 35 WIRELESS HEADPHONES II

لذت موسیقی | بهترین هدفون‌های بی‌سیم سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

قدرتمند ترین نویزگیر در میان تمام هدفون ها

مناسب برای افرادی که همیشه در مکان های شلوغ و پر رفت و آمد به موسیقی گوش میدهند.

قیمت : ۳۰۰ تا ۳۲۹ دلار

صادقانه بگویم، به هیچ عنوان نویزگیری بهتر از این هدفون را پیدا نخواهید کرد. هدفون QuietComfort 35 Wireless Headphones II (یا به طور خلاصه‌تر بگوییم QC35 Wireless II) از بالاترین تکنولوژی حذف نویز بهره برده است.

گوش دادن به موسیقی با QC35 Wireless II لذت بخش است. کیفیت صدا در کنار باس قدرتمند این هدفون بسیار خارق‌العاده و چشم‌گیر است، ویژگی که نسل‌هاست برند Boss با آن شناخته می‌شود. لازم به ذکر است از آن‌جایی که شرکت Boss به بهبود قابلیت‌های هدفون‌های خود در چند سال اخیر افتخار می‌کند، باعث شده تا حتی پرچم‌داران بزرگی نظیر MDR-1000X سونی نیز در مقابل سیستم نویزگیر این هدفون حرفی برای گفتن نداشته باشند.

این هدفون چیزی بیشتر از یک محیط ساکت را برای گوش‌دادن به موسیقی فراهم می‌کند. QC35 Wireless II در کنار سازگاری که با گوش دارد، بسیار شیک طراحی شده است. وزن سبک این هدفون با نرمی که در قسمت گوش‌ها تعبیه شده است به کاربران اجازه می‌دهد تا ساعت‌ها بدون خستگی به موسیقی گوش دهند. پس اگر به دنبال هدفون بی‌سیم مناسبی برای سفر هستید، هدفون Bose QC35 Wireless II می‌تواند یکی از بهترین گزینه های شما باشد چرا که باتری قدرتمند آن میتواند تا ساعت ها هدفون را روشن نگه دارد.

JABRA ELITE SPORT

صدای باکیفیت، طراحی بی سیم، ضد عرق و رطوبت

مناسب برای افرادی که در حین ورزش به موسیقی گوش می‌دهند و نمی‌خواهند سیم هدفون در روند ورزش باعث مزاحمت شود.

قیمت : ۱۶۰ تا ۲۲۰ دلار

یکی از مکان‌هایی که هدفون‌های بی‌سیم کارکرد خود را نشان می‌دهند، باشگاه ورزشی است. فرقی نمی‌کند در حین انجام ست‌های بدنسازی هستید یا در حال دویدن، کوچک‌ترین سیم آویزان از هدفون می‌تواند در روند ورزشتان اختلال ایجاد کند.

به همین خاطر است که هدفون Jabra Elite Sport کاملا بدون سیم طراحی شده است. در سمت چپ هدفون سنسور ضربان قلب تعبیه شده است. همچنین این دستگاه از تکنولوژی ضد آب IP67 بهره برده است تا قادر باشد به مدت ۳۰ دقیقه در ۱ متر آب، بدون مشکل به کار خود ادامه دهد، از این رو می‌توان از هدفون Jabra Elite Sport در یک شنای چند دقیقه ای نیز بهره‌برد. طراحی ضد عرق این هدفون اجازه می‌دهد تا در روزهای گرم تابستان نیز همراه ورزش به موسیقی گوش دهید. حتی بعد از یک تمرین سخت می‌توانید آن ها را در زیر شیر آب بشویید.

Elite Sport به ازای هر بار شارژ کامل، ۴ الی ۵ ساعت قادر به پخش موسیقی است، از این رو می‌تواند در طولانی‌ترین تمرینات ورزشی نیز کنارتان بماند. همچنین دو مرحله شارژ اضطراری نیز برای آن در نظر گرفته شده است تا اگر جان‌سخت‌ترین ورزشکار روی زمین هم که باشید، بتوانید تا آخر مراحل تمرینات خود از هدفون استفاده کنید. در این بین برنامه‌ی Sport Life شرکت Jabra نیز تمام حرکات شما را زیر  نظر می‌گیرد و ضربان قلب را به طور مداوم بررسی می‌کند. همچنین می‌توانید حرکات خاص ورزشی را به برنامه اضافه کنید و پیشرفت خود را در هر جلسه تمرین مشاهده کنید. همه‌ی این‌ها در کنار امکانات دیگری همچون مشاهده‌ی وزن، سرعت دویدن و گجت‌های دیگر ورزشی در برنامه‌ی Sport Life کنار هم جمع شده‌اند.

Elite Sport از کیفیت صدای مناسبی بهره برده است. تنوع نرمی‌های این هدفون و طراحی حرفه‌ای قالب دور آن، همراه با باس قابل قبولی که در دل هدفون قرار دارد، بهترین کیفیت صدا را به گوش کاربران منتقل می‌کند. البته نباید انتظار کیفیت صدای زنده‌ای را همچون هدفون V-Moda Forza داشت اما راحتی این هدفون و کیفیت صدای مطلوبی که ارائه می‌دهد واقعا به صرفه است. مطمئنا اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که باید همراه تمرینات ورزشی آهنگ مورد‌علاقه‌ی خود را گوش دهند، Elite Sport جزو بهترین هدفون‌هایی است که ارزش خریدن را دارد.

SENNHEISER URBANITE XL

لذت موسیقی | بهترین هدفون‌های بی‌سیم سال ۲۰۱۸ - تکفارس 

کیفیت صدای خارق‌العاده، ظاهری زیبا، قیمتی به مراتب کم‌تر از هدفون‌های مشابه Beats

مناسب برای افرادی که به دنبال شنیدن صدایی زیبا و مملو از باس هستند، آن هم بدون اینکه طیف اصلی آهنگ تغییر پیدا کند.

قیمت : ۸۳ تا ۲۶۸ دلار

Urbanite XL تحولی جدید در سری محصولات شرکت Sennheiser به حساب می‌آید. هدفونی که به یکی از مهره‌های اصلی این شرکت برای رقابت در بازار هدفون‌های بی‌سیم تبدیل شده است. Sennheiser Urbanite XL به نسبت قیمت کمی که دارد، باس قدرتمندی را به نمایش گذاشته و برخلاف دیگر هدفون‌های مشابه، هیچ تنظیمات اضافه‌ای را برای افزایش تعادل یا وضوح به موسیقی اضافه نمی‌کند، به این ترتیب طیف اصلی موسیقی همیشه حفظ خواهد شد. این هدفون ممکن است کمی بزرگ به نظر برسد اما طراحی بدنه‌ی آن باعث شده تا به راحتی بر‌روی گوش قرار گیرد و برای استفاده‌های طولانی مدت مناسب باشد.

سری هدفون‌های Urbanite طراحی شده‌اند تا با ظاهر و قدرت باس فوق‌العاده‌ای که دارند، شنوندگان جوان را به سوی خود جذب کنند و علاوه بر وفاداری به طراحی مرسوم شرکت Sennheiser، طیف اصلی موسیقی را بدون تغییر باقی گذارند. البته Sennheiser اولین تولیدکننده‌ای نبود که به عملی کردن این ایده روی آورد اما به هر حال برترین شرکتی است که توانست با قیمتی مقرون به صرفه، بالاترین کیفیت موسیقی را در این نوع هدفون‌ها به نمایش بگذارد.

زمانی که کاربران برای اولین بار Urbanite XL را بر‌روی گوش خود قرار دهند و قدرت فوق‌العاده‌ی آن در اجرای باس‌های لحظه‌ای را مشاهده کنند، به هیچ عنوان دست رد به این محصول نخواهند زد. آن هم وقتی کوچک‌ترین ضربه به جزییات، وضوح و ترتیب موسیقی وارد نمی‌شود و البته قیمت آن نیز بسیار کمتر از محصولات مشابه Beats باشد.

این محصولات چگونه آزمایش شدند؟

ما این محصولات را همان‌گونه که مردم عادی به صورت روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنند، مورد آزمایش قرار دادیم.

ما هر هدفون را در یک روند دقیق چند روزه زیر نظر داشتیم. این روند شامل آزمایش هرکدام در تمام موقعیت‌های مختلف می‌شد. به عنوان مثال: مکانی شلوغ مثل اتوبوس و یا مکانی خلوت مثل اتاق مطالعه و دفتر کار. سپس منابع موسیقی مختلفی را بر‌روی این هدفون‌ها امتحان کردیم. ما می‌دانیم که اکثر مردم هدفون‌هایشان را به گوشی هوشمند خود متصل می‌کنند و اغلب موسیقی‌هایی با کم‌ترین کیفیت ممکن در آن پخش می‌شود. پس ما نیز همین عمل را برای تمام هدفون‌ها تکرار کردیم.

همچنین فایل‌های صوتی دیگری نیز با کیفیت بالاتری انتخاب شدند و علاوه بر گوشی‌های هوشمند، آن‌ها را در اتصال به کامپیوترهای خانگی، سیستم‌عامل مک و درگاه usb مورد آزمایش قرار دادیم. در این تست، از انواع پخش‌کننده‌ها و تقویت کننده‌های حرفه‌ای استفاده کردیم. در مرحله‌ی آخر نیز تمام مدل‌ها را با یکدیگر مقایسه کردیم تا نوع کاربرد آن‌ها از جهات مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

اگر شما نیز تجربه‌ی استفاده از این هدفون‌های بی‌سیم را داشته‌اید، دیدگاه خود را در زیر همین مقاله ارسال کنید تا کاربران دیگر نیز از آن بهره‌مند شوند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید