آموزش رفع مشکلات معمول در هدفون‌های بلوتوث - تکفارس 
آموزش رفع مشکلات معمول در هدفون‌های بلوتوث - تکفارس 

آموزش رفع مشکلات معمول در هدفون‌های بلوتوث

میر مهدی حامی
۹ فروردین ۱۳۹۸ - 20:00
آموزش رفع مشکلات معمول در هدفون‌های بلوتوث - تکفارس 

هدست‌های بلوتوث برای مدتی هست که وارد عرصه شده‌اند، اما چند سالی نیاز بود تا کیفیت صدا و قیمت‌ آن‌ها نظر مشتریان را به خود جلب کند. از زمانی که اپل ایرپادهای خود را عرضه کرد، تقاضای مصرف کنندگان برای هدفون‌های بی‌سیم واقعی رو به افزایش رفته است. اما با وجود پیشرفت‌های تکنولوژیکی، هدست‌های بلوتوثی گاهی از مشکلات آزاردهنده‌ای رنج می‌برد. ما نگاهی به شایع‌ترین مشکلات هدفون‌های بلوتوثی انداخته‌ و راه حل‌هایی برای آن‌ها پیدا کرده‌ایم. در ادامه با تکفارس همراه باشید.

[divider][/divider]

عدم شناسایی هدفون توسط گوشی هوشمند

بسیار پیش آمده که شما می‌خواهید هدفون‌های خود را به گوشی هوشمندتان متصل کنید اما بنا به دلایلی، هدفون‌ در فهرست دستگاه‌های بلوتوث گوشی شما نشان داده نمی‌شوند؟ در ادامه لیستی از راه حل‌هایی بالقوه برای این مشکل را برای شما ارائه کرده‌ایم:

  • بررسی کنید که آیا اتصال بلوتوث گوشی خود را فعال کرده‌اید یا خیر. اگرچه این یک مورد بسیار پیش پا افتاده است اما ممکن است بسیاری آن را فراموش کنند.
  • بررسی کنید که آیا هدفون شما با دستگاه و سیستم عاملتان سازگار است یا خیر. اگر از آیفون استفاده می‌کنید باید حداقل iOS 7 را اجرا کنید، که اساسا از «آماده ساز هوشمند بلوتوث» پشتیبانی می‌کند و اگر کاربر اندروید هستید، اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما حداقل اندروید ۴٫۳ را اجرا می‌کند.
  • اطمینان حاصل کنید که گوشی هوشمند و هدفونتان در زمانی که می‌خواهید آن‌ها را به هم متصل کنید، به اندازه کافی به یکدیگر نزدیک باشند. اگرچه که بخش عمده‌ای از دستگاه‌های بلوتوث، به ویژه هدست‌ها، از دامنه کافی پوشش برخوردار هستند، اما بهترین راه برای اطمینان از اتصال آن‌ها زمانی است که حداقل ۳ فوت از یکدیگر فاصله داشته باشند.
  • فرایند جفت سازی توصیه شده توسط سازنده هدفونتان را بررسی کنید. همه هدفون‌های بلوتوث به یک شیوه با گوشی‌های هوشمند ارتباط برقرار نمی‌کنند؛ گاهی اوقات برقراری این اتصال به آسانی روشن کردن هدفون‌ها خواهد بود اما گاهی اوقات این فرایند کمی پیچیده‌تر است. برای جلوگیری از هر گونه مشکل در جفت کردن دستگاه خود بهتر است تمام جزئیات در مورد اینکار را در دفترچه دستگاه خود مطالعه کنید.
  • یک بار هدفون خود را خاموش و روشن کنید. این یک روش قدیمی است، اما اجازه دهید با واقعیت روبرو شویم چراکه برخی مواقع این روش واقعا کار می‌کند.
  • هر دستگاهی که می‌تواند موجب تداخل در اتصال شود را خاموش کنید. گاهی اوقات مشکل در اتصال ممکن است به دلیل این باشد که هدفون شما در حال تلاش برای برقراری ارتباط با دستگاه دیگری به جای گوشی هوشمند شما است.
  • از مودم Wi-Fi خود فاصله بگیرید. همچنین برخی مواقع ممکن است که روتر Wi-Fi شما در حال استفاده از طیف مشابه‌ای از امواج باشد که هدفون شما نیز از آن استفاده می‌کند و به این ترتیب باعث ایجاد تداخل شود.

آموزش رفع مشکلات معمول در هدفون‌های بلوتوث - تکفارس 

قطع شدن مداوم اتصال هدفون بلوتوث

هیچ چیز بدتر از قطع ناگهانی اتصال بلوتوث در هنگام گوش دادن به یک آهنگ خوب نیست. گاهی اوقات اتصال بلوتوث به طور کامل قطع شده و شما را مجبور می‌کند تا مجددا برای برقراری اتصال اقدام کنید، برخی مواقع نیز قطعی اتصال تنها برای چند ثانیه بوده و مجددا اتصال برقرار خواهد شد. در هر صورت هر دو این موارد تجربه‌های بسیار بد و خسته کننده‌ای هستند اما خوشبختانه هر دو با راه حل‌هایی به همان اندازه آسان برطرف خواهند شد.

  • در محدوده ارتباط هدفون و تلفن هوشمند خود بمانید. در هدفون‌های بلوتوث آزادی عمل در حرکات به دلیل عدم پاگیر شدن توسط سیم و اتصال به جک صوتی گوشی بسیار بیشتر است، اما به همان اندازه نیز خارج شدن از محدوده اتصال آسان خواهد بود که منجر به قطع ارتباط هدفون و گوشی می‌شود.
  • هرگونه اتصال بلوتوث غیر ضروری را قطع کنید. یکی از دلایلی که می‌تواند باعث قطع مداوم ارتباط دستگاه شود، تلاش گوشی هوشمندتان برای اتصال به تعداد زیادی از دستگاه‌ها یا گجت‌ها است.
  • اطمینان حاصل کنید که هدست بلوتوث شما دارای شارژ باتری کافی باشد. بسیاری از هدفون‌های بلوتوثی در هنگامی که شارژشان رو به اتمام باشد به صورت مداوم خاموش می‌شوند.
  • جفت سازی مجدد. یک بار قطع جفت سازی هدفون و گوشی هوشمندتان را انجام داده و سپس مجددا برای جفت سازی آن‌ها اقدام کنید.

آموزش رفع مشکلات معمول در هدفون‌های بلوتوث - تکفارس 

عدم موفقیت روند جفت سازی هدفون و گوشی هوشمند

این مورد نیز اغلب اتفاق می‌افتد که شما در حال تلاش برای جفت سازی هدفون و گوشی هوشمند خود باشید و با یک پیغام خطا روبرو شده و یا روند جفت سازی برای همیشه ادامه پیدا کند بدون آنکه در واقع هیچگونه اتصالی برقرار شود، ساده‌ترین راه برای حل این مشکل:

  • هرگونه بلوتوث غیرفعال یا غیر ضروری را پاک کنید. بعضی از دستگاه‌ها در صورتی که دستگاه‌های زیادی در لیست اتصال بلوتوث شما وجود داشته باشد جفت سازی نخواهند شد.

اگر این کار منجر به رفع مشکل نشد، می‌توانید راه حل‌های دیگری که قبلا ذکر کردیم را امتحان کنید.

مشکلات صدا در هنگام گوش دادن به موسیقی

علیرغم اینکه فناوری بلوتوث راه طولانی را طی کرده است اما هنوز دچار برخی مشکلات می‌باشد، مانند، نویز، ثابت ماندن صدا و یا صداهای ناهنجار هنگام گوش دادن به موسیقی. برای رفع این مشکلات مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا باید هر دستگاه بلوتوث بی استفاده دیگر در آن منطقه را غیرفعال یا خاموش کنید.
  • اگر مشکل صدا حل نشد، سعی کنید هدفون خود را ریست کنید (نحوه انجام اینکار را می‌توانید به راحتی با مراجعه به وب سایت سازنده هدفونتان انجام دهید).
  • دستگاه پخش رسانه را روشن کنید، سپس هدفون خود را به مدت ۳۰ ثانیه قطع کرده و سپس آن‌ها را دوباره جفت کنید.
  • فاصله بین گوشی هوشمند و هدفون خود را کاهش دهید، چراکه اینکار باعث کاهش (یا حتی حل کردن) هر گونه نویز و مشکل در صدا می‌شود.

این‌ها روش‌های اثبات شده در مورد برخی از مشکلات آزاردهنده هدفون‌های بلوتوثی هستند، اما این لیست شامل تمام موارد نمی‌شود. بنابراین اگر هیچ یک از این روش‌های فوق برای شما کار ساز نبود بهتر است که به طور مستقیم با سازنده دستگاه خود تماس بگیرید.

شما کدام یک از این روش‌ها را برای حل مشکلات دستگاه‌های بلوتوث خود آزمایش کرده‌اید؟ آیا روشی وجود دارد که ما به آن اشاره نکرده‌ایم و به نظر شما مفید خواهد بود؟ در این صورت دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.