نوت برداری به سبک ال‌جی | بررسی تخصصی گوشی LG Stylo 4 - تکفارس 
نوت برداری به سبک ال‌جی | بررسی تخصصی گوشی LG Stylo 4 - تکفارس 
نوت برداری به سبک ال‌جی | بررسی تخصصی گوشی LG Stylo 4 - تکفارس 

نوت برداری به سبک ال‌جی | بررسی تخصصی گوشی LG Stylo 4

علیرضا هاشمی
۴ مهر ۱۳۹۷ - 18:00
نوت برداری به سبک ال‌جی | بررسی تخصصی گوشی LG Stylo 4 - تکفارس 

در ماه گذشته سامسونگ از آخرین پرچم‌دار خود یعنی گلکسی نوت ۹ پرده برداشت که از صفحه نمایش بزرگ و یک قلم هوشمند بهره می‌برد. اما با توجه به قیمت ۱۰۰۰ دلاری آن تمامی افراد توان خرید این گوشی را ندارند و با شرایط نابسامان ارز در کشورمان، خریداران در حال سپری کردن دوران پیچیده‌ای هستند. با این حال امروز ما قصد داریم گوشی هوشمندی را بررسی کنیم که می‌تواند جایگزین مناسب و به صرفه‌ای برای گلکسی نوت ۹ باشید. برای جزئیات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

گوشی LG Stylo 4 همانند گلکسی نوت ۹ دارای صفحه نمایش بزرگ به همراه یک قلم است اما از نظر قیمت گذاری اختلاف بسیاری با یکدیگر دارند و شما برای داشتن گوشی LG Stylo 4 تنها نیاز است یک سوم از مبلغ گوشی نوت ۹ را برای آن پرداخت کنید که معادل ۳۰۰ دلار می‌شود. البته در فروشگاه اینترنتی آمازون بنا بر سیاست خود مبلغ ۲۵۰ دلار را برای این گوشی درج کرده است. هر چند محصول پایین رده ال‌جی در قلمش اتصالات بلوتوث را ندارد اما با این حال برخی از ویژگی‌های آن مشابه محصولات بالارده‌ای همچون گلکسی نوت ۹ هستند و تجربه‌ای نزدیک به آن را با قیمتی بسیار کمتر ارائه می‌دهد. LG Stylo 4 یک گوشی منحصر به فرد در این زمینه است و با توجه به رده‌ی قیمتی آن، می‌توان این گوشی را بی‌رقیب دانست.

لوازم درون جعبه گوشی:

  • گوشی LG Stylo 4 به همراه قلم stylus
  • کابل شارژ USB-C به همراه آداپتور با قابلیت Fast Charging
  • دفترچه راهنما و دستمال گردگیری صفحه نمایش

طراحی

با وجود قرار گرفتن در دسته‌ میان رده‌ها، این گوشی از طراحی شیک و زیبایی برخوردار است. حاشیه‌های اطرف گوشی کم شده‌اند و گوشه‌های آن حالت گرد دارند و نسبت ابعاد تصویر ۱۸:۹ استفاده شده در آن، گوشی LG Stylo 4 را تا حدودی شبیه به محصولات بالارده کرده است. هنگامی که جنس آلومینیومی فریم دور آن را برای اولین بار در دستان خود حس کنید، اصلا باور نخواهید کرد که قیمت این گوشی تنها ۳۰۰ دلار است.

نوت برداری به سبک ال‌جی | بررسی تخصصی گوشی LG Stylo 4 - تکفارس 

با این حال گوشی LG Stylo 4 چندان هم سنگین نیست و با اینکه معمولا برای بسیاری از افراد شاخص مهمی برای خرید گوشی تلقی نمی‌شود اما وزن سبک گوشی، حمل کردن و برداشتن آن را از روی میز آسان‌تر می‌کند. هنگام برعکس کردن گوشی، با قاب پشتی پلاستیکی مواجه خواهید شد که ممکن است مقداری شما را ناامید کند اما با این حال LG Stylo 4 از ظاهر نسبتا خوبی بهره مند بوده و فریم فلزی اطراف آن، کمک شایانی به این زیبایی کرده است.

در کنار لبه‌ی پایین گوشی، محل قرارگیری قلم Stylus را پیدا خواهید کرد،این قلم دیجیتالی نیست و هیچ گونه باتری یا قابلیت الکترونیکی ندارد بنابراین باریک‌تر از قلم نوت ۹ به نظر می‌آید. از نظر ارگونومیکی این قلم چندان در دست راحت نیست اما در مقایسه با دیگر نمونه‌ها، می‌توان از آن رضایت داشت. در بخش‌های بعدی بیشتر در رابطه با قلم آن صحبت خواهیم کرد.

نوت برداری به سبک ال‌جی | بررسی تخصصی گوشی LG Stylo 4 - تکفارس 

نوت برداری به سبک ال‌جی | بررسی تخصصی گوشی LG Stylo 4 - تکفارس 

      سایز و وزن گوشی LG Stylo 4 در مقایسه با دیگر گوشی‌ها

صفحه نمایش

الجی برای گوشی Stylo 4 از صفحه نمایش ۶٫۲ اینچی LCD و رزولوشن +Full HD استفاده کرده و کیفیت آن در بیشتر مواقع رضایت بخش است. دقت رنگ به نمایش در آمده مناسب بوده گر چه مقداری تمایل به رنگ نفش در آن وجود دارد. خداکثر روشنایی صفحه نمایش این گوشی ۴۷۶ نیت و حداقل آن ۳ نیت است بنابراین خوانایی صفحه نمایش آن در شرایط نوری زیاد نیز مناسب خواهد بود.

نوت برداری به سبک ال‌جی | بررسی تخصصی گوشی LG Stylo 4 - تکفارس 

مقایسه صفحه نمایش گوشی LG Stylo 4 با دیگر گوشی‌ها

رابط کاربری و کارکرد آن

در رابطه با نرم‌ افزار، ال‌جی از رابط اختصاصی UX 7.0 مبنی بر Android 8.1 Oreo برای گوشی Stylo 4 استفاده کرده که دقیقا همانند نسخه‌های به کار رفته در گوشی‌های بالارده ال‌جی یعنی LG G7 و V35 ThinQ است. اما با این حال با توجه به سخت افزار ضعیف‌تر عملکرد متفاوتی را ارائه می‌دهد. برای استفاده از دستیار صوتی الکسا نیاز است تا نرم افزار Amazon بر‌روی گوشی نصب باشد. متاسفانه الکسا تنها با صدای شما کار نمی‌کند و هر بار برای استفاده نیاز است کلید نرم‌افزاری را بزنید.

برای حسگر اثر انگشت این گوشی برخی از فعالیت‌ها تعریف شده که می‌توان به گرفتن اسکرین شات، استفاده به عنوان شاتر دوربین، باز و بسته کردن پنجره اعلان‌ها اشاره کرد. به طور کلی رابط کاربری و نرم افزار گوشی، مرتب و از نظر بصری زیبا است و قلم آن از ویژگی‌های نرم افزاری مناسبی بهره می‌برد.

نوت برداری به سبک ال‌جی | بررسی تخصصی گوشی LG Stylo 4 - تکفارس 

عملکرد قلم Stylus

بسیاری از امکانات منحصر به فرد این گوشی توسط قلم آن ارائه می‌شوند و می‌توان مواردی همچون یادداشت کردن بر‌روی نمایشگر خاموش، اسکرین کپچر و نشانه گذاری، یادداشت سریع را نام برد. ویژگی Screen-off memo را می‌توان از طریق تنظیمات فعال کرد و پس از فعال سازی، به کاربران اجازه می‌دهد توسط قلم یک یادداشت سریع را بر روی صفحه‌ی قفل گوشی بنویسند و پس از آن در بخش QuickMemo یادداشت‌ها ذخیره کرد.

نوت برداری به سبک ال‌جی | بررسی تخصصی گوشی LG Stylo 4 - تکفارس 

درون رابط کاربری تنظیماتی وجود دارد که با در آوردن قلم از جای خود، یک آیکون شناور نمایش داده می‌شود که همانند نوار شناور دیگر گوشی‌های الجی است و برای برخی از نرم افزار‌ها و فعالیت‌های مختلف میانبر ایجاد می‌کند. این نوار شناور ۵ اسلات برای ویژگی‌های مربوط به قلم قرار داده که اکثر آن‌ها برای نوشتن‌ یادداشت‌های سریع و برخی برای ضبط و ویرایش روی صفحه هستند. هر نرم‌ افزاری می‌تواند در این ۵ اسلات قرار گیرد.

نوشتن با قلم به سادگی انجام می‌پذیرد و زمان پاسخگویی آن مناسب است اما هنگام استفاده از دست، نرم افزار نوت برداری نمی‌تواند آن را به خوبی تشخیص دهد. به دلیل باریک بودن قلم، نوشتن با آن چندان راحت نیست و هنگام نوشتن حالت غیر طبیعی به خود می‌گیرد. همچنین امیدواریم QuickMemo که نرم افزار پیش‌فرض یادداشت‌ها محسوب می‌شود، به‌روزرسان‌هایی دریافت کند تا در امر پاک کردن کلمات کارایی بیشتری داشته باشد زیرا پاک کردن در این نرم افزار کمی کند است و حس خواهید کرد که پیکسل به پیکسل جلو می‌رود. با این وجود که قلم Stylus مجهز به باتری نیست اما ال‌جی توانسته یک ویژگی مبتنی بر مکان را در آن ایجاد کند و اگر زمانی از قلم خود دور شوید، به شما اطلاع داده می‌شود تا آن را بردارید.

پردازنده، حافظه و عملکرد کلی دستگاه

گوشی LG Stylus 4 به پردازنده Qualcomm’s Snapdragon 450 تجهیز شده و در کنار آن ۳ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت داخلی که می‌توان آن را از طریق اسلات میکرو اس‌دی افزایش داد، قرار گرفته است. به طور حتم گوشی LG Stylus 4 روان‌ترین گوشی بازار نیست و با توجه به تجربه‌ای که در این مدت با آن داشتیم، شاهد هنگ کردن و لگ بودیم و برای برخی از اپلیکیشن‌ها با force closed apps مواجه شدیم که حتی گاهی اوقات نوار ناوبری دیرتر ظاهر می‌شد. لگ‌ها هنگام انجام فعالیت‌های مولتی تسکینگ افزایش می‌یافت و نرم افزار‌ها با تاخیر اجرا می‌شدند. تجربه‌ی کلی‌ که این گوشی داشتیم چندان آزاردهنده نبود اما مطمئنا عملکرد دستگاه در جایگاه بهترین‌ها قرار نمی‌گیرد، حتی اگر آن را با دیگر محصولات این رنج قیمتی مقایسه کنیم باز جایگاه مناسبی به دست نمی‌آورد.

نوت برداری به سبک ال‌جی | بررسی تخصصی گوشی LG Stylo 4 - تکفارس 

نتایج به دست آمده از بنچمارک‌های مختلف توسط گوشی LG Stylo 4 و مقایسه آن با دیگر گوشی‌های هوشمند

اتصالات

گوشی Stylo 4 از تمامی آنتن‌های ۴G LTE پشتیبانی می‌کند. یکی از مواردی که باید ال‌جی را در آن تحسین نمود مربوط به قرار دادن پورت USB-C با قابلیت شارژ سریع ( fast charging) می‌شود. نسخه‌ی ۴٫۲ بلوتوث به همراه وایفای دو بانده در آن گنجانده شده اما متاسفانه خبری از NFC نیست بنابراین نمی‌توان از Android Pay در این گوشی استفاده کرد.

دوربین 

گوشی LG Stylo 4 از یک دوربین با سنسور ۱۳ مگاپیکسلی استفاده می‌کند و ویژگی‌های اصلی دوربین یک گوشی هوشمند را در آن خواهید یافت. البته باید بدانید که به این ویژگی‌ها محدود خواهید شد و با قابلیت جدیدی روبرو نیستیم. برخی از این قابلیت‌ها شامل HDR اتوماتیک، تشخیص فاز، فوکوس اتوماتیک و تغییر فیلتر می‌شوند.

با توجه به رنج قیمت این گوشی، می‌توان کیفیت دوربین آن را خوب توصیف کرد. دوربین به سرعت باز می‌شود و سرعت فوکوس آن مناسب است؛ هر چند همیشه به طور کامل در امر تشخیص آن موفق نیست اما با این حال در مدت کوتاهی وظایف خود را انجام می‌دهد.

نوت برداری به سبک ال‌جی | بررسی تخصصی گوشی LG Stylo 4 - تکفارس 

رنگ‌ها در تصاویر ثبت شده از دقت خوبی برخوردار هستند و تنها موردی که این موضوع را تا حدودی تغییر می‌دهد، تمایل دوربین به افزایش brightness در محیط‌های روشن است. همچنین در محیط‌های بسته و با نور کم با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و در برخی مواقع باعث تیره کردن جزئیات بسیاری و در نهایت محو آن‌ها می‌شود و در متن تصویر مقداری تار می‌شود. در غیر این صورت، رنگ‌ها و جزئیات در شرایط نوری ایده آل، مانند مناظر در روز به خوبی ثبت می‌شوند. دوربین گوشی LG Stylo 4 را می‌توان در فضای باز و نور روز قابل اتکا دانست اما در شرایط نوری کم و در شب مشکلات آن آشکار می‌شود.

در نمای جلوی گوشی  LG Stylo 4 از یک دوربین ۵ مگاپیکسلی استفاده شده که وظیفه ثبت تصاویر سلفی را به عهده دارد و ویژگی‌های جالبی برای آن در نظر گرفته شده است. جزئیات و دقت رنگ آن همانند دوربین اصلی در سطح خوبی قرار دارند و می‌توان با سوییچ کردن بین حالت‌های آن، از میدان دید گسترده برای قرار دادن جزئیات بیشتر در یک تصویر استفاده کرد. همچنین حالت پرتره و زیبایی برای هنری کردن تصاویر و حذف چین و چروک چهره وجود دارد. حالت زیبایی به صورت خودکار می‌تواند این لکه‌های صورت را تشخیص دهد اما برخی اوقات می‌تواند بیش از حد مصنوعی جلوه کند. در حالی که قابلیت پرتره بدون هیچ مشکلی صورت می‌پذیرد و تصاویری با افکت بوکه ایجاد می‌کند.

برای این گوشی حالتی به نام QLens وجود دارد که قابلیت‌های همچون AI ( هوش مصنوعی) را به دوربین آن اضافه می‌نماید اما به جای استفاده از الگوریتم‌ها برای بهبود تصاویر، بیشتر مبتنی بر ویژگی‌های Google Lens عمل می‌کند. قابلیت‌هایی که تنها برای جستجوی تصاویر در آمازون و Pinterest یا اسکن بارکد QR استفاده می‌شوند و چندان کاربردی و موثر به نظر نمی‌رسند.

نوت برداری به سبک ال‌جی | بررسی تخصصی گوشی LG Stylo 4 - تکفارس 

سرعت دوربین گوشی LG Stylo 4 در حالت‌های مختلف

فیلم‌برداری

کیفیت ویدئو‌های ضبط شده با رزولوشن Full HD در گوشی LG Stylo 4 بسیار متغیر است در حالی که صدای آن‌ها از بلندی و شفافیت خوبی بهره می‌برد. جزئیات ثبت شده در رزولوشن Full HD با مقداری نویز همراه است. هنگامی که در فیلم‌برداری حرکت می‌کنید، لرزش‌های آن توسط دوربین نشان داده می‌شوند حتی اگر به آهستگی صورت گیرد. به طور کلی فیلم برداری در این گوشی به اندازه ثبت تصاویر لذت بخش نبوده است.

کیفیت تماس

کیفیت تماس‌های گرفته شده توسط این گوشی نسبتا خوب است و بدون مشکل خاصی صورت می‌پذیرد. اما در حالت بلندگو می‌توانست بهتر باشد زیرا از نظر باس و دیسبل چندان خوب کار نکرده است. با این حال اسپیکر تماس کارش را به خوبی انجام می‌دهد و در محیط‌های مختلف قابل شنیدن است.

باتری

در تستی که ما از باتری گوشی LG Stylo 4 در حالت سفارشی گرفتیم، توانست به مدت نه و نیم ساعت دوام بیاورد که نتیجه‌ی بسیار خوبی محسوب می‌شود. با استفاده‌ی معمولی از این گوشی، باتری آن به راحتی یک روز کامل را جوابگو است. قابلیت شارژ سریع در چنین گوشی هوشمندی نیاز است و به لطف این فناوری، باتری ۳۳۰۰ میلی آمپری آن را در مدت ۹۰ دقیقه به طور کامل شارژ می‌شود.

نوت برداری به سبک ال‌جی | بررسی تخصصی گوشی LG Stylo 4 - تکفارس 

تست مدت داوم باتری و زمان شارژ گوشی LG Stylo 4 و مقایسه آن با دیگر گوشی‌ها

جمع بندی

ال‌جی توانسته از گوشی Stylo 4 یک محصول شایسته بسازد که توانایی رفع نیاز‌های بسیاری از کاربران را دارد. دوربین این گوشی در ثبت تصاویر بسیار خوب عمل می‌کند و قابیلت نوت برداری، آن را از دیگر گوشی‌های هم رده‌ی خود جدا می‌کند. LG Stylo 4 در بسیاری از بخش‌های اصلی یک گوشی‌ هوشمند همانند باتری و صفحه نمایش بسیار خوب کار کرده و لذت استفاده از این گوشی را دو چندان می‌کند اما در بخش سخت افزار آن ضعف‌هایی وجود دارد. با این حال نباید از سخت افزار این گوشی ناامید شوید زیرا می‌تواند بسیاری از کارهای اساسی را انجام دهد و فراموش نکنید که این گوشی قابلیت‌هایی را ارائه می‌دهد که در دیگر گوشی‌ها اصلا وجود ندارد.

این گوشی با به همراه آوردن قلم Stylus، کاربرانی را هدف گرفته که در زمینه‌های تخصصی فعالیت می‌کنند بنابراین اگر خواهان صفحه نمایش بزرگ هستید، گوشی‌های دیگری همانند Moto E5 Plus و G6 در این رنج قیمت وجود دارند. هر دو گوشی نام‌برده در زمینه‌ی سرعت و عملکرد روان، تجربه‌ای بهتری را در اختیار کاربران می‌گذارند و با اینکه دوربین گوشی LG Stylo 4 تصاویر خوبی را ثبت می‌کند اما در زمینه دوربین نیز از این دو گوشی شکست می‌خورد. همچنین باید اضافه کنیم که گوشی Moto E5 Plus از باتری‌ای با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر بهره می‌برد. گوشی دیگری که می‌توان در این رنج قیمت پیشنهاد داد، Nokia 6.1 است که در زمینه قدرت سخت افزاری و دوربین همانند دو گوشی Moto E5 Plus و G6 است. اما اگر شما نیاز به قلم دارید پس دیگر نیازی به باقی گوشی‌های نامبرده ندارید و LG Stylo 4 می‌تواند شما را راضی نگه دارد.

نقاط قوت

  • دوربین خوب در شرایط نوری مناسب
  • ظاهری زیبا
  • پورت USB-C و قابلیت فست شارژ
  • قابلیت نوت برداری در صورت قفل بودن صفحه

نقاط ضعف

  • عملکرد ضعیف سخت افزاری
  • عملکرد بد دوربین در شرایط نوری کم
  • کیفیت فیلم‌برداری پایین

نظر شما کاربران تک‌فارس در رابطه با این گوشی هوشمند چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید