اپل واچ سری ۴ با طراحی و قابلیت‌های جدید معرفی شد - تکفارس 
اپل واچ سری ۴ با طراحی و قابلیت‌های جدید معرفی شد - تکفارس 
اپل واچ سری ۴ با طراحی و قابلیت‌های جدید معرفی شد - تکفارس 

اپل واچ سری ۴ با طراحی و قابلیت‌های جدید معرفی شد

میر مهدی حامی
۲۲ شهریور ۱۳۹۷ - 08:30
اپل واچ سری ۴ با طراحی و قابلیت‌های جدید معرفی شد - تکفارس 

سه سال متوالی، اپل از یک طراحی برای اپل واچ‌های خود استفاده کرد و تنها بروزرسانی‌های سخت افزاری جزئی را در آن‌ها به وجود آورد در حالی که امسال، این شرکت تغییرات عمده‌ای را برای این ساعت به ارمغان آورده است. برای جزئیات بیشتر در ادامه همراه تکفارس باشید.

کانسپت طراحی تقریبا یکسان است اما اندازه آن افزایش یافته و در حال حاضر امکان وجود صفحه نمایشگر بزرگتری را می‌دهد. اکنون به جای مدل های ۳۸ و ۴۲ میلیمتری، اپل واچ سری ۴ در دو سایز ۴۰ و ۴۴ میلیمتر در دسترس است که به ترتیب ۳۵ و ۳۲ درصد از نسل‌های قبلی بزرگ‌تر هستند.

WatchOS جدید اکنون از این صفحه بزرگتر استفاده بهینه می‌کند و واچ فیس‌های جدید اطلاعات بیشتری را نشان می‌دهند. متاسفانه، هنوز ویژگی نمایشگر همیشه روشن در این دستگاه تعبیه نشده است که موجب ناامیدی تعدادی از دوستداران این ساعت‌ها خواهد شد.

اما، ما خبرهای خوبی برای خریداران اپل واچ سری ۴ داریم، اکنون تمام نسخه‌ها با پوشش سرامیک و یاقوت کبود در پشت ساعت عرضه می‌شوند و دیگر این ویژگی منحصر به نسخه LTE همانطور که در سری ۳ بود، نمی‌باشد. علاوه بر این، تاج (چرخ دنده کناری) بروزرسانی جذابی دریافت کرده است و به لطف haptic بازخوردهای هنگام چرخاندن آن لذت بخش‌تر و کاربردی‌تر شده است. یک جایزه دیگر برای کاربران نیز ۵۰٪ قدرت صدای بلنگوی بیشتر است.

چیپست جدید S4 اپل نیز با پردازنده دو هسته‌ای ۶۴ بیتی و یک پردازنده گرافیکی قوی‌تر همراه شده است که هر دو عملکردی دو برابر بهتر را در مقایسه با اپل واچ سری ۳ ارائه می‌کنند.

تمام سنسورهای معمول که برای گجت‌های پوشیدنی هوشمند ضروری هستند، در این ساعت نیز وجود دارند، اما در اینجا ما شاهد سنسور جدید ECG (الکتروکاردیوگرافی) نیز هستیم که وعده داده شده تا توانایی ردیابی ضربان قلب را بسیار بهبود بخشد. این سنسور با قرار دادن انگشتتان برای ۳۰ ثانیه در تاج به کار می‌افتد، که به نوبه خود به الکترودهایی در پشت دستگاه متصل شده است. این باعث می‌شود تا به ویژگی‌های پیشرفته‌تری برای پایش و ردیابی بی‌نظمی‌های موجود در ریتم ضربان قلب دست پیدا کنید. حتی FDA (سازمان غذا و دارو آمریکا) نیز این ویژگی را تایید کرده و اپل وعده داده است که تا پایان سال ۲۰۱۸ ویژگی‌های بیشتری را برای همه مشتریان ایالات متحده ارائه کند.

سنسور جدید و بسیار پیشرفته‌تر ژیروسکوپ نیز تمام حرکات شما را توسط خود ساعت ردیابی می‌کند و حتی به اپل اجازه داده است تا یک الگوریتم جدید برای تشخیص سقوط ایجاد کند. به عنوان مثال، اگر از یک نردبان سقوط کنید، ساعت به شما پیامی می‌دهد و در آن از شما می‌پرسد که آیا قصد تماس با ۹۱۱ را دارید یا خیر. اگر شما بیش از ۵ ثانیه سکوت کنید، سیری به صورت اتوماتیک آمبولانس را فراخوانی خواهد کرد.

با تمام این سنسورها و صفحه نمایش بزرگتر، احتمالا به فکر آن هستید که آیا باتری نیز تغییری کرده است یا خیر. خب در جواب باید بگوییم که اپل هیچ اطلاعاتی را در این مورد فاش نکرده، اما گفته است که شما می‌توانید انتظار حدود ۱۸ ساعت عمر باتری را از آن داشته باشید. علاوه بر این، پشتیبانی از بلوتوث ۵٫۰ LE نیز موجب صرفه جویی در مصرف شارژ باتری خواهد شد.

برای صاحبان نسخه‌های قبلی اپل واچ که به دنبال ارتقاء ساعت‌های خود هستند نیز خبر خوشی داریم، سری جدید اپل واچ با تمام بندهایی که قبلا عرضه شده است سازگار است. علاوه بر این، اپل بندهای چرمی جدیدی را معرفی کرده و یک بند طلایی ضد زنگ نیز برای این ساعت‌ها در نظر گرفته شده است.

در مورد برچسب‌های قیمتی و زمان در دسترس قرار گرفتن نیز، نسخه پایه GPS از قیمت ۳۹۹ دلار آغاز می‌شود در حالیکه نسخه LTE از ۴۹۹ دلار آغاز می‌شود و هر دو نسخه از جمعه آینده یعنی ۲۱ سپتامبر در دسترس خواهند بود، پیش فروش نیز از ۱۴ سپتامبر آغاز می‌شود.

اگر قیمت این محصول برای شما کمی زیاد است، اپل گزینه اپل واچ سری ۳ را نیز ارائه خواهد داد که قیمتش به ۲۷۹ دلار کاهش پیدا کرده است و از امروز می‌توانید نسبت به خرید آن با این قیمت اقدام کنید. WatchOS 5 نیز در تاریخ ۱۷ سپتامبر با برنامه‌ها و ویژگی‌‌های جدید رابط کاربری منتشر خواهد شد.

همچنین لازم به ذکر است که اپل واچ سری ۴ در ابتدا در ۲۶ کشور عرضه خواهد شد در حالی که نسخه LTE آن تنها در ۱۶ کشور پشتیبانی خواهد شد.

نظر شما در مورد ساعت‌های جدید اپل چیست؟ کدام ویژگی این دستگاه برای شما جذاب‌تر است؟ نظرات و سوالات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید