هک شدن British Airways حدود ۳۸۰ نفر از مشتریان این شرکت را تحت تاثیر قرار داده است - تکفارس 
هک شدن British Airways حدود ۳۸۰ نفر از مشتریان این شرکت را تحت تاثیر قرار داده است - تکفارس 
هک شدن British Airways حدود ۳۸۰ نفر از مشتریان این شرکت را تحت تاثیر قرار داده است - تکفارس 

هک شدن British Airways حدود ۳۸۰ نفر از مشتریان این شرکت را تحت تاثیر قرار داده است

پوریا اسدی
۱۷ شهریور ۱۳۹۷ - 12:30
هک شدن British Airways حدود ۳۸۰ نفر از مشتریان این شرکت را تحت تاثیر قرار داده است - تکفارس 

یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیمایی جهان توسط هکرها مورد حمله قرار گرفته است.

British Airways اعلام کرد که این نشت اطلاعات شامل حدود ۳۸۰،۰۰۰ مشتری بوده که از روز ۲۱ آگوست تا ۵ سپتامبر از وبسایت یا برنامه‌ی تلفن همراه این شرکت برای رزرو پرواز یا مسافرت استفاده کرده‌اند.

این شرکت حمل و نقل برتر بریتانیا طی پیامی‌ در وب سایت خود تایید کرد که در این حمله جزئیات شخصی و مالی مشتریان در معرض خطر قرار گرفته است و افزود که داده‌های دزدیده شده حاوی اطلاعاتی مربوط به گذرنامه یا برنامه سفر نبوده است.

این شرکت در حال حاضر مشغول به برقرای ارتباط با مشتریانی است که تحت تاثیر این حمله قرار گرفته‌اند، در عین حال، این شرکت از هر کسی که با استفاده از وبسایت یا برنامه‌ی British Airways بین روزهای تعیین شده، معاملات را انجام داده است، خواستار برقراری تماس با بانک‌ها و ارائه دهندگان کارت اعتباری شده است.

این شرکت هواپیمایی همچنین گفت که سیستم‌های کامپیوتری آن ایمن شده‌اند و همه‌ی سرویس‌های آنلاین آن دوباره به طور معمول عمل می‌کنند. اما به عنوان یک اقدام احتیاطی، به مشتریان آسیب‌دیده – یا کسانی که بر این باورند که ممکن است تحت تأثیر قرار گرفته باشند – بازدید از ba.com و تغییر رمز عبور را پیشنهاد می‌دهد.

British Airways گفت که تحقیق در مورد هک “به عنوان یک فوریت” است و به روز رسانی در مورد این پرونده در صورت دریافت اطلاعات بیشتر،  انجام خواهد شد. خطوط هوایی تایید نموده که پلیس و مقامات مربوطه از سرقت اطلاعات مطلع شده‌اند.

این شرکت هواپیمایی گفت که پروازها و رزروها تحت تاثیر قرار نگرفته است، بنابراین مشتریان British Airways می‌توانند با خیال راحت به فرودگاه مراجعه کنند.

الکس کروز، رئیس و مدیر اجرایی British Airways در بیانیه ای گفت:

ما عمیقا از اختلال ایجاد شده توسط این فعالیت جنایت‌کارانه متاسف هستیم. ما ایمنی داده‌های مشتریان خود را بسیار جدی می‌گیریم.

این اولین باری نیست که British Airways مورد حمله‌ی هکرها قرار گرفته است. در سال ۲۰۱۵، مجرمان سایبری به “ده‌ها هزار حساب کاربری” دسترسی پیدا کردند، اما مقامات هواپیمایی اصرار داشتند که هیچ اطلاعات شخصی در این حمله آشکار نشده و یا به سرقت نرفته است.

در حالی که مصرف کنندگان حق دارند که این کسب و کار امنیت اطلاعات شخصی آنها را حفظ کنند، به نظر می‌رسد هیچ هفته‌ای بدون اطلاع از یک هک دیگر که بر تعداد زیادی از مردم تأثیر می‌گذارد، پایان نمی‌پذیرد. کسب و کارهای مورد هدف پس از اینکه متوجه می‌شوند که سیستم‌هایشان به خطر افتاده، با شما تماس می‌گیرند، اما به دلیل اینکه ممکن است زمان زیادی برای فهمیدن مشکل – یا در واقع برای به اشتراک گذاشتن اخبار – طول بکشد،  بهتر است که همیشه صورت حساب‌های کارت اعتباری و حساب‌های بانکی خود برای هر فعالیت مشکوک چک کنید.

مجرمان سایبری با در اختیار داشتن اطلاعات کارت اعتباری ممکن است سعی کنند آن را از طریق انجمن‌های هکینگ غیرقانونی به فروش برسانند، و خریداران با امید به استفاده از آن برای خرید آنلاین و یا، در صورت امکان، خالی کردن حساب بانکی از آنها بهره می‌برند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید