استفاده از سیستم شارژ لیزری برای افزایش زمان پرواز پهبادها - تکفارس 
استفاده از سیستم شارژ لیزری برای افزایش زمان پرواز پهبادها - تکفارس 
استفاده از سیستم شارژ لیزری برای افزایش زمان پرواز پهبادها - تکفارس 

استفاده از سیستم شارژ لیزری برای افزایش زمان پرواز پهبادها

مصطفی اسماعیلیان
۱۵ شهریور ۱۳۹۷ - 09:30
استفاده از سیستم شارژ لیزری برای افزایش زمان پرواز پهبادها - تکفارس 

پهبادها و کوادکوپترها در اندازه‌ها و استفاده‌های مختلفی ساخته می‌شوند؛ بعضی برای فیلم‌برداری و بعضی برای مصارف نظامی. اما همه‌ی آن‌ها از مشکل باتری و پایین بودن زمان پرواز رنج می‌برند. کوادکوپترهایی که برای استفاده های غیر نظامی تولید می‌شوند معمولا زمان پروازی حدود ۱۰ الی ۲۰ دقیقه دارند. حتی در بالاترین سطح وسایل نقلیه‌ی بدون سرنشین نیز، زمان پرواز به چند ساعت و یا چند روز می‌رسد که نسبت به نوع فعالیت آن‌ها، زمانی بسیار پایین است. به تازگی محققان آمریکایی راهی برای افزایش زمان پرواز پهبادها یافته اند. با تکفارس همراه باشید.

ارتش ایالات متحده ی آمریکا خبر از شروع پروژه‌ای را داده است تا با استفاده از نوعی سیستم شارژ بی‌سیم پیشرفته، انرژی مورد نیاز باتری های کوادکوپتر ها را برای پرواز افزایش دهد .

این سیستم برخلاف شارژرهای بی‌سیم گوشی های هوشمند، نیازی به اتصال فیزیکی پد شارژ و دستگاه ندارد. در عوض، لیزری از زمین به سمت برد سلولی فتوولتاییک کوادکوپتر تابیده می‌شود. سپس نور لیزر در داخل دستگاه به انرژی الکتریسیته تبدیل شده و باتری پهباد را شارژ خواهد کرد. گفته میشود این سیستم شارژ لیزری قادر است باتری انواع کوادکوپترها را  تا حداکثر فاصله ی ۵۰۰ متری شارژ کند.

محققان این پروژه امیدوارند تا سال آینده نمونه‌ی زمین به زمین این تکنولوژی را به نمایش بگذارند تا در سال ۲۰۲۰ نمونه‌ی کامل زمین به هوا در دسترس قرار گیرد.

استفاده از سیستم شارژ لیزری برای افزایش زمان پرواز پهبادها - تکفارس 

البته قبل از اینکه این پروژه به مراحل تکمیل خود برسد، چالش های زیادی هستند که نیاز به رفع دارند. بزرگترین چالش پروژه، مدیریت حرارتی سیستم شارژ است. دانشمندان باید مطمئن شوند که حرارت زیاد اشعه ی لیزر باعث صدمه به پهباد ها نخواهد شد. از این رو امیدوارند تا با کنترل دقیق پرتوهای لیزر، حرارت اضافی پهباد را کاهش داده و از آسیب به سیستم دستگاه جلوگیری کنند.

باید گفت ارتش آمریکا تنها سازمانی نیست که بر روی افزایش زمان پرواز پهبادها کار می کند. شرکت دفاعی BAE Systems بریتانیا نیز در حال تحقیق بر روی پهباد هایی است که علاوه بر پرواز در ارتفاع بالا، قادر باشند تا به مدت یک سال، بدون نیاز به فرود و سوخت‌گیری، به پرواز خود ادامه دهند. بدین منظور، آن‌ها از ترکیب باتری های هوشمند با سیستم فوق سبک سلول های خورشیدی استفاده خواهند کرد. این پروژه نیز قرار است در نیمه ی دوم سال ۲۰۱۹ به طور رسمی رونمایی  شود.

از آنجایی که این نوع تکنولوژی ها در درجه ی اول برای مصارف نظامی استفاده شوند، زیاد طول نخواهد کشید تا سیستم های مشابهی نیز برای مصارف عمومی و غیر نظامی طراحی شوند.

نظر شما کاربران تکفارس در مورد این سیستم شارژ لیزری چیست؟ دیدگاه خود را از قسمت نظرات برای ما ارسال کنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید