ایالات‌متحده قوانین مربوط به پهبادها را به‌روزرسانی می‌نماید - تکفارس 
ایالات‌متحده قوانین مربوط به پهبادها را به‌روزرسانی می‌نماید - تکفارس 
ایالات‌متحده قوانین مربوط به پهبادها را به‌روزرسانی می‌نماید - تکفارس 

ایالات‌متحده قوانین مربوط به پهبادها را به‌روزرسانی می‌نماید

مسلم رفیعی
۷ آذر ۱۳۹۸ - 22:52
ایالات‌متحده قوانین مربوط به پهبادها را به‌روزرسانی می‌نماید - تکفارس 

طی روز چهارشنبه، وزارت دادگستری آمریکا تغییراتی را در قوانین پهبادها اعلام نمود و انتظار می‌رود که این قوانین جدید جایگزین راهنمای قانون‌گذاری سال ۲۰۱۵ میلادی شوند. این سیاست جدید به بسیاری از کلام و قوانین پیشین وفادار بوده و همچنین در آن به برخی از نگرانی‌های پیرامون امنیت سایبری و حریم خصوصی اشاره شده است.

بر طبق این اعلامیه، نسخه جدید این قوانین نیازمند مؤلفه‌هایی جهت ارزیابی خطرات مالکیت‌ پهبادها، به دلیل تهدیدهای بالقوه مربوط به زنجیره تأمین و همچنین شبکه‌های وزارت دادگستری این کشور است. این قوانین جدید همچنین اشاره می‌کنند که وزارت دادگستری با سازمان فدرال هوانوردی این کشور همکاری می‌نماید تا به حریم هوایی دسترسی داشته باشد که این اقدام همچنین شامل کار بر روی ایجاد پشتیبانی از ترافیک هوایی نیز می‌شود. اخیراً این قانون جدید به اطلاعات جمع‌آوری‌شده از طریق دوربین و حسگرها اشاره نموده و همچنین اظهار داشته‌ که به بررسی دخالت در امور مردم، نقص حریم خصوصی و آزادی‌های مدنی، علیه منافع دولتی می‌پردازد.

سیاست‌های جدید خواستار بازبینی سالانه حریم خصوصی استفاده از پهبادها و همچنین حفظ محدوده ۱۸۰ روزه نگهداری اطلاعات شخصی هستند. این قوانین پابرجا هستند تا هنگامی‌که نگهداری از اطلاعات برای هدفی مجاز و یا اینکه در یک سیستم حافظ حریم خصوصی رخ دهد.

ماه گذشته، وزارت‌های داخلی ایالات‌متحده تمامی ۸۰۰ فروند پهباد خود را به دلیل نگرانی‌های امنیتی از بابت ویدیوها و تصاویر ضبط‌‌شده این دستگاه‌ها، از گردونه عملیات خارج نمودند. تمامی این پهبادها یا به‌طور کامل در چین و اینکه قسمتی از آن‌ها در این کشور ساخته شده بودند.

پهبادهای وزارت‌های داخلی آمریکا در مهار آتش‌های جنگلی، بررسی خسارات وارده به زمین، زیرنظر گرفتن سدها و همچنین مشاهده موجودات در خطر انقراض کاربرد داشتند، اما نگرانی‌هایی وجود داشت که مبادا اطلاعات جمع‌آوری شده توسط این دستگاه‌ها در دست افراد غیرمجاز قرار گیرند. این برکناری همچنین در میانه تحریم‌های ایالات‌متحده علیه شرکت‌های چینی به دلیل اعتقاد به دزدی تجاری چینی‌ها صورت گرفت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید