بررسی اولیه‌ی گوشی آیفون ایکس اس مکس ( XS Max) - تکفارس 
بررسی اولیه‌ی گوشی آیفون ایکس اس مکس ( XS Max) - تکفارس 
بررسی اولیه‌ی گوشی آیفون ایکس اس مکس ( XS Max) - تکفارس 

بررسی اولیه‌ی گوشی آیفون ایکس اس مکس ( XS Max)

حسین چوبین
۲۸ شهریور ۱۳۹۷ - 17:54
بررسی اولیه‌ی گوشی آیفون ایکس اس مکس ( XS Max) - تکفارس 

گوشی جدید آیفون ایکس اس مکس به تازگی معرفی شده است و در این مقاله می‌خواهیم نگاهی به مشخصات و ویژگی‌های آن داشته باشیم. با تک‌فارس همراه باشید.

در ابتدا در جدول زیر نقاط ضعف و قوت این گوشی را آورده‌ایم:

اولین انتقادی که مکررا درمورد آیفون ایکس شنیدیم، صفحه‌ی نمایش ۵٫۸ اینچی آن بود.  این موضوع برای کسانی که علاقه مند به صفحه‌ی نمایش بزرگ هستند امتیازی منفی حساب می‌شد و از این میزان صفحه نمایش اشکالات فراوانی گرفته شد. اما اپل برای رفع این مشکل در آیفون ایکس اس مکس ( XS Max) تصمیم گرفت تا صفحه‌ی نمایش بزرگ‌تری را در این مدل قرار دهد تا دل طرفداران صفحه‌ی نمایش بزرگ را به دست آورد.

آیفون ایکس اس مکس ( XS Max) با صفحه نمایشی بزرگ و طراحی زیبا و جسورانه به میدان رقابت وارد شد.

بررسی اولیه‌ی گوشی آیفون ایکس اس مکس ( XS Max) - تکفارس 

در طراحی جدید نوار براقی به دور قاب گوشی اضافه شده که دارای رنگ های خاکستری و نقره‌ای بوده و رنگ طلایی هم به صورت سفارشی قابل انتخاب است. اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش این گوشی ۶٫۵ اینچ می‌باشد اما اندازه‌ی بدنه این گوشی به اندازه‌ی آیفون ۸ پلاس است. اگر شما تا به حال از گوشی‌هایی که اندازه‌ی بزرگی دارند استفاده نکرده باشید، نگهداری و کنترل  این گوشی برای شما کمی سخت است و حتی گاهی لازم می‌شود آن را با دو دست خود نگهدارید. همین موضوع کمی باعث دردسر شما می‌شود که می‌تواند نمره‌ای منفی برای این دسته از کاربران باشد. طراحی قسمت پشتی به مانند آیفون ایکس است اما تغییراتی نیز در مدل جدید اعمال شده که از جمله‌ی آن ها می توان به دوربین گوشی اشاره کرد. در واقع در این مدل دو دوربین در قسمت پشتی قرار گرفته که در آیفون ایکس این گونه نبود. قبل از معرفی تصور می‌کردیم که فلاش دوربین قرار است در قسمت بالایی قرار گیرد اما پس از معرفی متوجه شدیم که فلاش دوربین در بین دو لنز قرار گرفته است.

شیشه صفحه‌ی نمایش به گفته اپل بسیار با دوام است و حس خوبی را در هنگام لمس کردن به شما می‌دهد. قاب فلزی این گوشی هم حسی شبیه به حس بی‌نهایت به شما می‌دهد. وزن گوشی ۲۰۸ گرم و به نسبت کمی سنگین است اما این میزان وزن نشان دهنده این است که موارد به کار رفته از کیفیت خوبی برخوردارند. جای کلیدها و جای شارژ هم به مانند همیشه است و تفاوتی نکرده اما دیگر خبری از ورودی جک برای هدفون در این گوشی نیست. اسکنر تشخیص چهره هم در قسمت بالایی صفحه‌ی نمایش قرار گرفته که به گفته‌ی شرکت اپل نسبت به نسخه‌ای که در آیفون ایکس به کار رفته بسیار ایمن تر و سریع‌تر شده است.

بررسی اولیه‌ی گوشی آیفون ایکس اس مکس ( XS Max) - تکفارس 

صفحه‌ی نمایش این گوشی یک ستاره در بین تمامی گوشی های هوشمند است؛ کیفیت صفحه‌ی نمایش این گوشی Super RetinaHD OLED است و HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند. به دلیل وجود قابلیت HDR و کیفیت بالای صفحه‌ی نمایش  دوری یا نزدیکی اجزاء تصویر کاملا مشخص است. برای آزمایش تصویر ما بخشی از فیلم Read player one را مشاهده کردیم و در این مورد باید گفت همه چیز واقعی و برجسته به نظر می‌رسید؛ حتی با وجود اینکه ما آن را در جهانی مجازی می‌دیدیم. رزولوشن صفحه‌ی نمایش این گوشی هوشمند ۲۶۸۸ در ۱۲۴۲ می‌باشد و این موضوع به معنی آن است که آیفون ایکس اس مکس ( XS Max) بالاترین رزولوشن را در بین تمام نسخه‌های آیفون دارد. صفحه نمایش این گوشی قابلیت تنظیم خودکار دما و طیف رنگ‌ها را متناسب با رنگ محیط دارد. صفحه‌ی نمایش آیفون ایکس اس مکس ( XS Max) برای یک گوشی خاق‌العاده است و اندازه بزرگ آن نیز برای کسانی که عاشق تماشای فیلم و سریال و بازی کردن با موبایل هستند، بسیار مناسب و عالی است. قابلیت ضدآب بودن نیز به استاندارد IP68 ارتقاء یافته است و می‌تواند ۳۰ دقیقه در عمق ۲ متری آب باقی بماند.

افزایش بازدهی، استفاده از ios 12 و عمر بیشتر باتری:

بررسی اولیه‌ی گوشی آیفون ایکس اس مکس ( XS Max) - تکفارس 

پردازنده به کار رفته در ایکس اس مکس A12 Bionic است؛ پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای که می‌تواند ۵ تریلیون محاسبات را در هر ثانیه انجام دهد. و این یعنی آیفون XSMax سریع‌تر از تمامی گوشی های هوشمندی است که تا به حال وارد بازار شده‌اند. برای آزمایش پردازنده گرافیکی، بازی Elder Scrolls را تجربه کردیم و می‌توان گفت بسیار تجربه‌ی عالی و جالبی بود چرا که کیفیت بالایی در اجرای بازی و پخش جزئیات داشت، در واقع می‌توان گفت بهترین گوشی هوشمند گیمینگ است است که تا به حال دیده‌ایم.

با حذف کلید خانه در گوشی باید این کلید با چیزی جایگزین شود که این جایگزینی را در آیفون ایکس هم شاهد بود‌ه‌ایم. بخش جایگزین شده بهترین سیستمی است که تا به حال در گوشی‌های هوشمند به کار رفته و ما در آزمایش‌هایی که انجام داده‌ایم مشکلی در این سیستم پیدا نکردیم. نکته‌ی مثبت دیگری که وجود دارد سیستم عامل آیفون ایکس اس مکس ( XS Max) است که دارای آخرین نسخه سیستم عامل iOS یعنی iOS ۱۲ خواهد بود. باتری این گوشی نیز بسیار بهبود یافته است؛ باتری آیفون ایکس اس مکس می‌تواند ۱٫۵ ساعت بیشتر از آیفون ایکس کار کند که این یعنی می‌توانید یک روز کامل از گوشی خود استفاده کنید. قابلیت شارژ بی‌سیم نیز به مانند نسخه‌ی قبلی وجود دارد اما متاسفانه خبری از کابل شارژ سریع نیست.

بهبود کیفیت دوربین:

این گوشی دارای دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در قسمت پشتی است. لنز اول یک لنز استاندارد فیلمبرداری یا عکاسی و لنز دوم دارای قابلیت زوم ۲X و همچنین مناسب عکاسی پرتره است. سنسور این دوربین نیز نسبت به مدل قبلی بهتر شده اما نمی‌توان گفت دوربین آن بهبود زیادی داشته است.

دو کلید در قسمت کناری گوشی قرار دارند جایی که با استفاده از آن‌ها می‌توانید برای زوم کردن و یا تنظیمات حرفه‌ای دیگر در هنگام فیلم‌برداری و یا عکس‌برداری استفاده کنید. یکی دیگر از قابلیت‌های دوربین گوشی آیفون ایکس اس مکس این است که در هنگام عکس گرفتن به طور  هم‌زمان دو تصویر از یک منظره برای شما می‌گیرد و شما می‌توانید هرکدام از عکس‌ها را که خواستید نگه‌ داشته و یا از آن استفاده کنید؛ البته چند سالی است که ما این قابلیت را در گوشی‌های اندروید دیده‌ایم.

وجود HDR هوشمند در هنگام عکس‌برداری باعث شگفتی منتقدان شد. زمانی که شما از منظره‌ای عکس می‌گیرید، هوش مصنوعی با استفاده از پردازنده بهترین عکس را انتخاب و آن را براساس طیف رنگ و کیفیت تصویر پردازش می‌کند. به گفته اپل شما می‌توانید به وسیله‌ی دوربین صدایی با کیفیت استریو ضبط کنید اما متاسفانه شانس آزمایش این قابلیت را نداشتیم.

دوربین سلفی این گوشی دارای کیفیت ۷ مگاپیکسل است که می‌توانید بوسیله آن تصاویر بسیار با کیفیتی بگیرید. همچنین می‌توانید با استفاده از این دوربین و همچنین اسکنر تشخیص چهره، ایموجی‌های مخصوص خودتان را داشته باشید. البته همگی این موارد فقط در iOS 12 به خوبی و با سرعت کار می‌کنند. از نکات دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد این است که در هنگام عکس‌برداری و استفاده از شاتر دوربین هیچگونه مشکلی وجود ندارد و به راحتی می‌توانید به ثبت تصاویر مورد نظر خود بپردازید.

بررسی اولیه‌ی گوشی آیفون ایکس اس مکس ( XS Max) - تکفارس 

جمع بندی:

در جدول زیر به نقاط ضعف و قوت این گوشی می‌پردازیم:

 منفی مثبت
قیمت بالاکیفیت بالای صفحه نمایش
اسم نامناسب (می‌توانست بهتر از این باشد)بازدهی بسیار بالا
نداشتن قابلیت شارژ سریعصفحه نمایش بزرگتر
بهبود کیفیت دوربین
قابلیت ضد آب با استاندارد IP68

آیفون ایکس اس مکس قابلیت‌های زیادی دارد اما متاسفانه نتوانستیم به خوبی تمامی قابلیت‌ها و امکانات را بررسی کنیم. قیمت این گوشی تقریبا ۱۱۰۰ دلار است و این مبلغ بسیار زیادی برای یک گوشی موبایل به حساب می‌آید اما اگر طرفدار گوشی‌های آیفون و سری آیفون ایکس و خواستار امکانات زیاد و همچنین صفحه‌ی نمایش بزرگ هستید، این مدل انتخاب مناسب‌تری نسبت به دو مدل دیگر است.

پیش فروش این گوشی هوشمند از ۱۴ سپتامبر آغاز شده است و گوشی‌های پیش خرید شده از ۲۱ سپتامبر به دست کاربران خود می‌رسند. به بیان ساده‌تر این گوشی از ۲۱ سپتامبر وارد بازار خواهد شد.

در پایان باید گفت اگر آیفون ایکس دارید نیازی به تعویض آن با یکی از گوشی‌های آیفون‌ معرفی شده نیست چرا که تفاوت‌های اعمال شده در مدل‌های جدید همگی به نوعی یک ارتقای جزئی به حساب می‌آیند و بخش جدیدی نسبت به آیفون ایکس و یا آیفون ۸ اضافه نشده است. اما اگر گوشی آیفون شما قدیمی‌تر از آیفون ۸ است، پیشنهاد می‌کنیم حتما یکی از این گوشی‌های تازه معرفی شده را امتحان کنید.

نظر شما کاربران تک‌فارس در رابطه با این موضوع چیست؟ لطفا نظرات خود را در این زمینه با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید