دلتان برای ویندوز ۹۵ تنگ شده | اپلیکیشن آن را دانلود کنید - تکفارس 
دلتان برای ویندوز ۹۵ تنگ شده | اپلیکیشن آن را دانلود کنید - تکفارس 
دلتان برای ویندوز ۹۵ تنگ شده | اپلیکیشن آن را دانلود کنید - تکفارس 

دلتان برای ویندوز ۹۵ تنگ شده | اپلیکیشن آن را دانلود کنید

سید محمد معلمی
۳ شهریور ۱۳۹۷ - 20:00
دلتان برای ویندوز ۹۵ تنگ شده | اپلیکیشن آن را دانلود کنید - تکفارس 

سیستم عامل محبوب و خاطره‌انگیز ویندوز ۹۵ را هم‌اکنون می‌توانید به عنوان نرم‌افزار برای ویندوز، مک و لینوکس دانلود نمایید تا ببینید سیستم عامل‌ها در ۲۳ سال چه تغییراتی کرده‌اند.

پیش از این می‌توانستیم ویندوز ۹۵ را روی پلتفرم‌های مختلفی اجرا نماییم ولی این برای نخستین بار است که سیستم عامل دوران قدیم به عنوان یک نرم‌افزار قابل دانلود در اختیار عموم قرار گرفته است.

نرم‌افزار ویندوز ۹۵ را دانلود کنید

شرکت توسعه‌دهنده نرم‌افزار به نام Felix Rieseberg وظیفه پیشبرد این پروژه و ساخت نرم‌افزار ویندوز ۹۵ را بر عهده داشته است. این اپلیکیشن را می‌توانید هم‌اکنون از سایت‌های مختلف و با حجم ۱۰۰ مگابایت برای هر نوع پلتفرمی دانلود کنید.

پس از اینکه نرم‌افزار مربوطه اجرا شد، تنها ۲۰۰ مگابایت از رم شما را اشغال خواهد کرد؛ حتی اگر سیستم عامل شما دارای گرافیک و رم چندان بالایی نیز نباشد.

نرم‌افزار ویندوز ۹۵ کاربرانش را به دوران قدیم استفاده از رایانه‌ها خواهد برد و به آنها اجازه می‌دهد تا با اپلیکیشن‌های نوستالژیکی مانند Notepad، Wordpad، MS Paint، Solitaire و Minesweeper کار کنند. لازم به ذکر است که همه این اپلیکیشن‌ها بدون هیچ مشکلی اجرا می‌شوند.

متأسفانه کار کردن با برخی از نرم‌افزارها مانند اینترنت اکسپلورر به راحتی امکان‌پذیر نیست زیرا اینگونه اپلیکیشن‌ها نمی‌توانند به خوبی در سیستم مجازی اجرا شوند.

در صورتی که اپلیکیشن ویندوز ۹۵ به مشکلی برخورد کرد، کاربران می‌توانند آن را از اپلیکیشن Electron ری‌استارت کرده و دوباره اجرا نمایند.

نرم‌افزار ویندوز ۹۵ به تازگی به نسخه ۱/۱ نیز ارتقا یافته که در آن از فلاپی دیسک هم پشتیبانی می‌شود.

سؤالی که حالا به وجود می‌آید این است که آیا مایکروسافت تولید نرم‌افزار ویندوز ۹۵ را نقض حقوق کپی رایت می‌داند یا خیر. البته به نظر نمی‌رسد این اقدام زیاد به نفع مایکروسافت باشد زیرا یکی از سایت‌های دانلود این نرم‌افزار تا کنون ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برای انجام این پروژه گردش مالی داشته است به همین شاید مالک ویندوز تنها این اپلیکیشن را زیر نظر بگیرد.

ویندوز ۹۵ در دیگر دستگاه‌ها

افراد زیادی تا کنون توانسته‌اند ویندوز ۹۵ را در دیگر دستگاه‌ها مانند اپل واچ اجرا کنند. یکی از توسعه‌دهندگان اپل به نام نیک لی توانست این نسخه را در سال ۲۰۱۶ عرضه نماید زیرا ساعت‌های اپل دارای پردازنده‌ای است که قدرت آن ۲۵ برابر قدرت پردازنده‌های رایانه‌های دارای ویندوز ۹۵ در دهه ۱۹۹۰ بود.

نسخه‌ای از این سیستم عامل خاطره‌انگیز حتی برای دستگاه Nintendo 3DS نیز مشاهده شده است هرچند این کنسول بازی به خاطر نداشتن حافظه رم کافی نتوانست آن را اجرا کند. البته این اتفاق سبب شد تا برخی به دنبال این باشند که ویندوز ۹۵ را با استفاده از سیستم داس (DOS) در کنسول بازی Nintendo 3DS اجرا نمایند.

پیش از اینکه نرم‌افزار سیستم عامل ویندوز ۹۵ عرضه شود، نزدیک‌ترین پلتفرم به آن را می‌توانستیم در مرورگرهای اینترنتی ببینیم. برای دستیابی به این مهم، کاربران باید به صفحه اصلی سایت ویندوز ۹۵ رفته و از آن استفاده نمایند.

به هر حال، نرم‌افزار Electron که در خود ویندوز ۹۵ را دارد و توسط Rieseberg ساخته شده، تا به امروز بهترین روش برای دستیابی به سیستم عامل قدیمی و دوست‌داشتنی ویندوز ۹۵ است.

اگر شما تا کنون از سیستم عامل ویندوز ۹۵ و یا ویندوزهای قدیمی‌تر استفاده کرده‌اید، تفاوت‌های آنها را با پلتفرم‌های امروزی، در قسمت انتهای خبر با دیگران به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید