۱۵ هزار کهکشان را در یک تصویر ببینید - تکفارس 
۱۵ هزار کهکشان را در یک تصویر ببینید - تکفارس 
۱۵ هزار کهکشان را در یک تصویر ببینید - تکفارس 

۱۵ هزار کهکشان را در یک تصویر ببینید

سید محمد معلمی
۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - 15:30
۱۵ هزار کهکشان را در یک تصویر ببینید - تکفارس 

ممکن است برای شما نیز مشاهده ۱۵ هزار منظومه در یک تصویر باورکردنی نباشد ولی باید بگوییم با وجود تلسکوپ هابل ناسا، چنین چیزی امکان‌پذیر است.

فقط کافی است کمی وقت بگذارید و تمام ۱۵ هزار کهکشان موجود در این عکس را بشمارید.

این تصویر، با استفاده از تکنولوژی دید اولتراسونیک یا فراصوت گرفته شده تا یکی از زیباترین عکس‌های موجود از فضا در آرشیو ناسا به ثبت برسد.

ترکیب نور ماوراء بنفش و مادون قرمز و استفاده از داده روشنایی مرئی از محل قرارگیری تلسکوپ هابل، سبب شد تا منجمان این نقشه فضایی زیبا را از فضا و کهکشان‌هایی که شاید تا به حال دیده نشده‌اند، به ثبت برسانند.

ناسا این تصویر را یک عکس پانوراما از تولد آتشین و حیرت‌انگیز ستارگان در منظومه‌های دوردست نامیده است.

به خاطر اینکه نور از فاصله‌های طولانی می‌تابد، زمان بسیار زیادی لازم است تا به زمین برسد بنابراین می‌توانیم گذر زمان را نیز در این عکس مشاهده کنیم.

عکس گرفته شده به ستاره‌شناسان اجازه می‌دهد تا بتوانند ستاره‌هایی که طی ۱۱ میلیارد سال پیش به وجود آمده‌اند را شناسایی و ۱۵ هزار از منظومه‌ها را به نظاره بنشینند. این منظومه‌ها توسط ۸۰ درصد ستارگانی که در تصویر وجود دارند، تشکیل می‌شوند.

این برای اولین بار نیست که تلسکوپ هابل چنین مناظر حیرت‌انگیزی از فضا به ما نشان می‌دهد زیرا این امکان با ساخت میدان نور ماوراء بنفش و مادون قرمز که در سال ۲۰۱۴ ایجاد شد، به راحتی فراهم گردیده است.

قبلاً نیز تصویری که با چنین ویژگی گرفته شده بود ولی نمونه اخیر، ۱۴ برابر عکس ۴ سال پیش است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید