گوشی هواوی هانر ۸X به نمایشگر همراه با Notch مجهز خواهد شد - تکفارس 
گوشی هواوی هانر ۸X به نمایشگر همراه با Notch مجهز خواهد شد - تکفارس 
گوشی هواوی هانر ۸X به نمایشگر همراه با Notch مجهز خواهد شد - تکفارس 

گوشی هواوی هانر ۸X به نمایشگر همراه با Notch مجهز خواهد شد

علیرضا هاشمی
۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - 15:30
گوشی هواوی هانر ۸X به نمایشگر همراه با Notch مجهز خواهد شد - تکفارس 

گوشی هانر ۷X سال گذشته ابتدا در کشور چین عرضه شده و و سپس بعد از گذشت چند ماه روانه بازار‌های مناطق دیگر جهان شد. حتی با گذشت یک سال از معرفی این گوشی، می‌توان آن را یکی از بهترین گزینه‌های موجود در رده قیمتی ۲۵۰ دلار دانست. برای جزئیات بیشتر با تکفارس همراه باشید.

به طور طبیعی، شرکت هواوی تمرکز خود را بر روی شرکت زیرمجموعه خود گذاشته تا بتواند گوشی هوشمندی با قابلیت‌های بروزتری را امسال به بازار عرضه کند و از نظر قیمت تفاوتی با نسخه قبلی نداشته باشد. روز گذشته دو منبع مختلف خبرگزاری آنلاین، تصاویری را از گوشی هانر ۸X در فضای اینترنت منتشر کرده‌اند که حاکی از آن دارد این شرکت در حال پیروی از ترندی است که شرکت اپل آن را پایه گذاری کرده است. یکی از تصاویر انتشار یافته شباهت بسیاری با گوشی تازه معرفی شده شرکت Oppo دارد، در حالی که این شرکت طراحی گوشی خود را از گوشی Essential Phone و گوشی‌های لبه به لبه ( edge to edge) شرکت شارپ الهام گرفته است.

البته ما هنوز مطمئن نیستیم مدل ARE-AL00 که گواهی آن چندی پیش در چین رسمی شد همان گوشی هانر ۸X به همراه صفحه نمایش با Notch باشد. اما این گوشی با هر نامی که یدک ‌می‌کشد، قرار است از صفحه نمایش غول آسایی بهره ببرد.

مشخصات کلی گوشی به لطف خبرگزاری معتبر چینی TENNA فاش شده و در آن لیست صفحه نمایش تعجب آور ۷٫۲ اینچی حک شده است. بله کاملا درست خوانده‌اید صفحه نمایش این گوشی از بسیاری تبلت‌های معمولی بزرگ‌تر است. احتمالا باور آن سخت است اما با توجه به گزارش‌ها، حاشیه‌ها در صفحه نمایش هانر ۸X به حداقل رسیده‌اند و در یک بدنه جمع و جور قرار گرفته است و اندازه آن معادل ۱۷۷٫۵۷x 86.24 x 8.13  میلی متر است. تمامی این اطلاعات حکایت از آن دارد که این گوشی بلند و باریکی طرف هستیم، مقدار ضخامت آن تقریبا نزدیک به گوشی ۶٫۹ اینچی Xiaomi Mi Max 3 است و حاشیه‌های کناری گوشی Mi Max 3 بسیار فشرده شده‌اند.

مدل ARE-AL00 همچنین ۱۱ گرم از گوشی Xiaomi Mi Max 3 سنگین‌تر است و به ۲۱۰ گرم رسیده است که تا حدودی برای سایز اینچنی قابل قبول است. باتری با ظرفیت ۴۹۰۰ میلی آمپری وظیفه‌ی نگهداری از شارژ گوشی را خواهد داشت. هر چند ظرفیت اعلام شده به نظر مناسب می‌رسد اما با توجه به افزایش ظرفیت باتری‌های امروزی گوشی‌های هوشمند، می‌توانست بهتر از این باشد.

این گوشی قرار است به دوربین‌های دوگانه ۱۶ و ۲ مگاپیکسلی همراه با دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی مجهز شود. پردازنده مرکزی آن از نوع Kirin 710 و با سرعت ۱٫۸ گیگاهرتز خواهد بود. در کنار پردازنده ۴ گیگابایت حافظه رم در نظر گرفته شده است. دیگر مشخصات تایید شده، نشان می‌دهد که اندروید ۸٫۱ اوریو به صورت پیشفرض بر روی آن اجرا می‌شود و ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی خواهد داشت. صفحه نمابش آن از رزولوشن ۲۲۴۴x 1080 پیکسل استفاده می‌کند و نسبت ابعاد تصویر آن عدد غیر عادی ۱۸٫۷:۹ خواهد بود.

نظر شما کاربران تکفارس در رابطه با گوشی هانر ۸X چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید