استفاده از هوش مصنوعی به عنوان مربی در ساعت‌های هوشمند گوگل - تکفارس 
استفاده از هوش مصنوعی به عنوان مربی در ساعت‌های هوشمند گوگل - تکفارس 
استفاده از هوش مصنوعی به عنوان مربی در ساعت‌های هوشمند گوگل - تکفارس 

استفاده از هوش مصنوعی به عنوان مربی در ساعت‌های هوشمند گوگل

پوریا اسدی
۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - 11:30
استفاده از هوش مصنوعی به عنوان مربی در ساعت‌های هوشمند گوگل - تکفارس 

ساعت Pixel Watch گوگل ممکن است دارای یک ویژگی تناسب‌اندام جدید باشد: به نظر می‌رسد غول تکنولوژی بر روی یک مربی بهداشت و سلامت برای دستگاه‌های Wear OS کار می‌کند.

طبق گفته Android Police، این پروژه به نام “Project Wooden” در داخل شرکت در نظر گرفته شده است، اما برای عموم، این مربی با عنوان” Google Coach” خواهد بود – هرچند که قبل از عرضه‌ی آن ممکن است تغییر کند. به غیر از ردیابی تمرینات ، مربی گوگل ظاهرا به شما این امکان را می‌دهد که انگیزه برای ادامه فعالیت را داشته باشید. اگر شما زمان کافی را برای انجام تمرین معمول خود نداشته باشید با استفاده از داده‌های سلامتی و تناسب‌اندام مرتبط با حساب گوگل خود، ممکن است این مربی روند تمرین یا گزینه‌های جایگزین را پیشنهاد کند. اگر شما در حال تمرین فشرده باشید، مربی فعالیت شما را دنبال خواهد کرد – و پیشنهادهای خود را بر اساس آن  تغییر می‌دهد.

با توجه به نظارت بر سلامت، مربی حتی تغذیه‌ی کاربر را دنبال می‌کند و غذاهای خاصی را توصیه می‌کند. چه یک برنامه غذای هفتگی باشد چه لیست خرید، این دستیار ایمیلی را به شما ارسال می‌کند تا به راحتی به آن دسترسی داشته باشید

Android Police همچنین یادآور می‌شود که مربی ممکن است بتواند یک وعده غذایی سالم را بر اساس مکان شما توصیه کند. به این ترتیب، شما مجبور نیستید به وظیفه وحشتناک جستجو در منوهای رستوران نز دیک محل زندگی خود برای یک غذای سالم بپردازید.

اما برای کسانی که از اعلان‌های گیج کننده‌ی مربی می‌ترسند، گوگل می‌داند که این موضوع می‌تواند مشکل بزرگی باشد. در گزارش ذکر شده است که گوگل قصد دارد هشدارها را با زبانی که بیشتر مکالمه ای است تا دستوری. با هم گروه بندی کند.

برای تاریخ در دسترس بودن این ویژگی،  گزارش بیان می‌کند که Google Coach در Wear OS برای عرضه‌ی اولیه در دسترس خواهد بود و کاربران به برخی از ویژگی‌ها دسترسی خواهند داشت. در حال حاضر، برنامه Wear OS شامل Google Fit است که به کاربران اجازه می‌دهد تا با ساعت‌های هوشمند، کالری‌های سوزانده شده و فاصله طی شده را ردیابی کنند.

با Google Coach، شما احتمالا می‌توانید از تلفن خود برای بررسی داده‌ها و پیشنهادات استفاده کنید. اما برای پیگیری فعالیت شما به صورت بلادرنگ، فرض بر این است که شما به دستگاه Wear OS دسترسی دارید. Android Police می‌گوید که در آینده، این ویژگی می‌تواند در Google Home و Android TV نیز در دسترس باشد.

جمع‌آوری داده‌های کاربر به منظور بهبود Google Coach ، ممکن است برای همه‌ی کاربران قابل اعتماد نباشد. زیرا پس از آنکه آسوشیتد پرس یک تحقیق جامع درباره ردیابی موقعیت مکانی توسط گوگل را منتشر کرد، این شرکت در این هفته تحت بررسی دقیقی قرار گرفته است، .

در این گزارش، آسوشیتد پرس ثابت کرده که خدمات خاص گوگل در اندروید و آیفون داده‌های موقعیت مکانی را ذخیره می‌کند حتی اگر کاربران اجازه‌ی آن را نداده باشد.

آیا مربی گوگل عاملی برای فروش بهتر ساعت ‌های گوگل خواهد بود؟ لطفا نظرات خود را با درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید