گلکسی اس ۷ به راحتی هک می‌شود - تکفارس 
گلکسی اس ۷ به راحتی هک می‌شود - تکفارس 
گلکسی اس ۷ به راحتی هک می‌شود - تکفارس 

گلکسی اس ۷ به راحتی هک می‌شود

سید محمد معلمی
۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - 17:30
گلکسی اس ۷ به راحتی هک می‌شود - تکفارس 

آنطور که در خبرگزاری‌های مختلف منتشر شده، گلکسی اس ۷ سامسونگ را می‌توان به راحتی هک کرد زیرا نوعی اشکال امنیتی میکرو چاپ در آن وجود دارد.

به گفته محققان دانشگاه Graz اتریش به رویترز و به نقل از تکفارس، بدافزار Meltdown که بسیاری از دستگاه‌های تکنولوژی را تحت تأثیر منفی خود قرار داده، به راحتی می‌تواند سبب اختلال در عملکرد گلکسی اس ۷ شود.

پیش از این فکر می‌کردیم که گوشی‌های سامسونگ در برابر Meltdown که خطر بسیار مهمی برای رایانه‌های می‌باشد، مقاوم هستند. تیم تحقیقاتی اتریشی به گفتن همین مقدار اطلاعات بسنده کرد زیرا قصد دارد در کنفرانس امنیتی Black Hat که قرار است امروز در لاس‌وگاس برگزار شود، از داده‌های بیشتری رونمایی کند.

این کمپانی به رویترز گفت که ماه قبل برای مقابله با Meltdown نوعی پچ تولید کرد و اکنون آن را برای گلکسی اس ۷ منتشر کرده است.

بدافزار Meltdown به همراه Spectre، این امکان را به هکرها می‌دهند تا بتوانند اطلاعات محرمانه و شخصی شما را از روی CPUها و میلیون‌ها تراشه آسیب‌دیده که به دو دهه گذشته مربوط می‌شوند را به سرقت ببرند. در همین زمینه، مایکروسافت و اینتل انواع جدیدی از بدافزارها را در ماه می پیدا کردند و توانستند ابزارهای لازم برای از بین بردن آنها را نیز تولید نمایند.

ماه گذشته، کنگره آمریکا از اینکه تولیدکنندگان تراشه‌ها، به موقع دولت را از خطر بدافزارها آگاه نکرده‌اند، شکایت داشت و اعلام کرد که باید زودتر از اینها خبر را به دولت می‌دادند تا می‌توانستند خود را در برابر حملات سایبری خارجی مقاوم کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید