قیمت بالا، تنها مشکل گوشی‌های میان‌رده سری Evolve بلکبری - تکفارس 
قیمت بالا، تنها مشکل گوشی‌های میان‌رده سری Evolve بلکبری - تکفارس 
قیمت بالا، تنها مشکل گوشی‌های میان‌رده سری Evolve بلکبری - تکفارس 

قیمت بالا، تنها مشکل گوشی‌های میان‌رده سری Evolve بلکبری

سید محمد معلمی
۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - 19:30
قیمت بالا، تنها مشکل گوشی‌های میان‌رده سری Evolve بلکبری - تکفارس 

شرکت آمریکایی تولیدکننده گوشی به نام بلکبری به تازگی با همکاری شریک هندی خود یعنی Optiemus از سری Evolve رونمایی کرده که در آن دو دستگاه به نام‌های Evolve و Evolve X به چشم می‌خورد. اگرچه این گوشی‌ها از نظر امکانات در حد دستگاه‌های میان‌رده هستند ولی یک مشکل اساسی وجود دارد و آن هم قیمت بالای آنها می‌باشد.

از جمله ویژگی‌های مثبت این دو گوشی می‌توان به نسبت تصویر ۱۸:۹، باتری قدرتمند، سیستم عامل اندروید ۸٫۱ و نبود دکمه اشاره کرد. این در حالی است که آخرین محصول بلکبری یعنی Key2 یک صفحه کلید فیزیکی داشت.

Evolve و Evolve X از تکنولوژی‌هایی نظیر تشخیص چهره و اسکنر اثر انگشت بهره می‌برند ولی هنوز مشخص نیست که دقت فناوری تشخیص چهره در این دو دستگاه چگونه است. ظرفیت باتری این دو گوشی آمریکایی – هندی ۴۰۰۰ میلی‌آمپر می‌باشد و در آنها پورت USB تایپ C نیز دیده می‌شود. لازم به ذکر است که Evolve X از تکنولوژی شارژ بیسیم نیز پشتیبانی می‌کند.

درباره گوشی بلکبری Evolve X

همچون مدل Key2، گوشی Evolve X نیز دارای پردازنده اسنپدراگون ۶۶۰ و CPU 8 هسته‌ای با سرعت ۲٫۲ گیگاهرتز می‌باشد. به علاوه، Adreno 512 وظیفه کارهای گرافیکی را بر عهده دارد که اگرچه در نوع خود زیاد پیشرفته نیست ولی می‌توان نیازهای افراد را از گوشی‌های میان‌رده برآورده سازد. علاوه بر همه اینها، رم ۶ گیگی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی نیز وجود دارد که البته با استفاده از مموری کارت امکان افزایش حافظه دستگاه فراهم شده است.

از نظر صفحه نمایش، Evolve X یک LCD با سایز ۵٫۶۶ اینچی و قابلیت IPS (ضد آب و ضد خاک بودن) دارد که رزولوشن آن به ۱۰۸۰p می‌رسد. این نوع نمایشگر سبب شده تا اولین گوشی بلکبری بدون کیبورد در هند رونمایی شود. اسکنر اثر انگشت موجود در این گوشی، به خاطر نبود جای کافی در قاب جلویی دستگاه و ضخامت نه چندان زیاد، در پشت قاب قرار گرفته است.

اگر بخواهیم در مورد ماژول دوربین‌ها در Evolve X صحبت کنیم، باید بگوییم که این گوشی میان‌رده، از دو لنز ۱۳ و ۱۲ مگاپیکسلی به عنوان دوربین اصلی بهره می‌برد که در مواقع نیاز می‌توان از فلش دوگانه آن نیز استفاده کرد. دوربین سلفی این گوشی نیز در نوع خود تحسین برانگیز است زیرا یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی و یک فلش LED کار گذاشته شده است.

از نظر قیمت نیز گوشی Evolve X حدود ۵۱۰ دلار ارزش خواهد داشت و می‌توان آن را از انتهای ماه آگوست و از طریق آمازون کشور هند خریداری کرد.

درباره گوشی بلکبری Evolve

نسبت به Evolve X، گوشی Evolve قیمت کمتری دارد زیرا تکنولوژی شارژ بیسیم و رم ۶ گیگی در آن به چشم نمی‌خورد. همچنین پردازنده آن نیز اسنپدراگون ۴۵۰ می‌باشد بنابراین می‌توانیم نتیجه‌گیری کنیم که مصرف باتری آن زیاد نخواهد بود. CPU هشت هسته‌ای با سرعت ۱٫۸ گیگاهرتزی، رم ۴ گیگی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی قابل ارتقا با مموری کارت، در Evolve وجود دارند.

ظاهر ماژول دوربین هر دو دستگاه سری Evolve بلکبری با یکدیگر شباهت دارد ولی لنزهای Evolve 13 مگاپیکسلی بوده و با آن می‌توان با کیفیت HDR تصویربرداری نمود که در Evolve X چنین چیزی وجود ندارد. اما در زمینه دوربین سلفی، هر دو گوشی تفاهم دارند یعنی در Evolve هم یک لنز ۱۶ مگاپیکسلی و یک فلش LED یافت می‌شود.

همانطور که گفتیم، قیمت Evolve نسبت دیگر مدل ارزانتر است زیرا بلکبری قیمت ۳۶۵ دلاری را برای آن تعیین کرده است که البته فروش آن از نیمه ماه آگوست و از طریق آمازون هند آغاز خواهد شد.

این نکته را نیز اضافه کنیم که بلکبری هنوز در مورد فروش یا عدم فروش این دو گوشی در خارج از هند صحبتی نکرده ولی نمی‌توان نسبت به این اتفاق بدبین بود زیرا احتمال خرید آنها در خارج از هند نیز وجود دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید