رونمایی از اولین خودرو برقی آئودی؛ به زودی - تکفارس 
رونمایی از اولین خودرو برقی آئودی؛ به زودی - تکفارس 
رونمایی از اولین خودرو برقی آئودی؛ به زودی - تکفارس 

رونمایی از اولین خودرو برقی آئودی؛ به زودی

سید محمد معلمی
۹ مرداد ۱۳۹۷ - 19:30
رونمایی از اولین خودرو برقی آئودی؛ به زودی - تکفارس 

برخی اوقات، اطلاعات اولیه‌ای که در مورد یک خودرو می‌خواهیم بدانیم را می‌توانیم به راحتی از روی اسم آن وسیله متوجه شویم. برای مثال، در خودرو جدید و نزدیک به معرفی PB 18 e-tron شرکت آئودی که قرار است در مراسم Pebble Beach Concours d’Elegance در اواخر ماه آگوست معرفی شود، احتمال می‌دهیم که قرار است یک موتور برقی کار گذاشته شود ولی هنوز نمی‌توانیم این مطلب را به صورت رسمی تأیید کنیم.

با وجود اینکه چنین نکته مهمی را در مورد این خودرو می‌دانیم، ولی هنوز هم سؤالات زیادی در مورد طراحی این دستگاه بدون پاسخ باقی مانده است. آئودی یک تصویر تیزری جدید را از یک خودرو منتشر کرده که در آن تنها چراغ‌های LED جلویی ماشین و سایه‌ای از آن مشخص است. گویا طراحی این ماشین را بخش Loft این کمپانی که در کالیفرنیا قرار دارد، بر عهده داشته است.

در این تصویر، می‌توانیم یک سوپر خودرو با برف‌پاک‌کن‌های بزرگ را شاهد باشیم. در این‌باره، آئودی اعلام کرده که برخی از تکنولوژی‌هایی که در ماشین Le Mans-winning R18 e-tron وجود داشتند، در PB 18 e-tron نیز وجود خواهند داشت.

ویژگی‌هایی که این خودرو از دیگر محصولات آئودی دریافت کرده، به برف‌پاک‌کن و چراغ‌ها ختم نمی‌شود بلکه برخی خصوصیات خودرو شاسی‌بلند آینده آئودی به نام e-tron quattro نیز در PB 18 e-tron وجود دارند. آئودی وعده داده که از ماشین شاسی‌بلند خود در ماه سپتامبر رونمایی و آن را در ماه‌های بعد، به صورت جهانی عرضه خواهد کرد.

 به خاطر وجود دوربین در PB 18 e-tron، آئودی گزارش داده که این دوربین‌ها همان قطعاتی هستند که در e-tron quattro دیده خواهند شد. این دوربین‌ها کمی باریکتر هستند تا مانعی برای افزایش سرعت خودرو به حساب نیایند.

کمپانی آئودی از PB 18 e-tron در تاریخ ۲۳ آگوست در همایش Laguna Seca که قرار است در کالیفرنیای مرکزی برگزار شود، رونمایی خواهد کرد. پس از این همایش، احتمال می‌رود که بتوانیم که این ماشین را در مراسم سالانه Concours d’Elegance به همراه خودروهای مسابقه تاریخی و در کنار مجموعه‌های خودرو آئودی مشاهده نماییم.

هنوز نمی‌توانیم بگوییم که چه آینده‌ای در انتظار PB 18 e-tron است زیرا تولید خودروهای برقی آئودی با ماشین e-tron quattro آغاز خواهد شد و با معرفی دومین ماشین برقی این کمپانی در سال ۲۰۱۹، تولید این وسایل نقلیه الکتریکی ادامه خواهد یافت. در مدل خودرو الکتریکی آتی آئودی، گفته می‌شود که برای طراحی آن، از مفاهیم Elaine الهام گرفته شده است.

پیتر مرتنس، مدیر تحقیق و توسعه آئودی سال گذشته عنوان کرده بود که پس از مدت کوتاهی از مشاهده مفهوم Elaine، ما تصمیم داریم خودروهای برقی را یکی پس از دیگری تولید نماییم.

به هر حال، باید تا زمان معرفی PB 18 e-tron منتظر بمانیم و ببینیم که آیا این خودرو واقعاً برقی است یا خیر.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید