۵ ویژگی جدیدی که در وان‌پلاس ۶ تی خواهیم دید - تکفارس 
۵ ویژگی جدیدی که در وان‌پلاس ۶ تی خواهیم دید - تکفارس 
۵ ویژگی جدیدی که در وان‌پلاس ۶ تی خواهیم دید - تکفارس 

۵ ویژگی جدیدی که در وان‌پلاس ۶ تی خواهیم دید

سید محمد معلمی
۹ مرداد ۱۳۹۷ - 19:15
۵ ویژگی جدیدی که در وان‌پلاس ۶ تی خواهیم دید - تکفارس 

تا امروز، به‌رغم شایعات و اخبار ضد و نقیضی که شنیده‌ایم، اطمینان داریم که نسخه‌ی پیشرفته‌تری از گوشی وان‌پلاس ۶ تحت عنوان وان‌پلاس ۶ تی (OnePlus 6T)  به زودی معرفی خواهد شد. از نظر برخی مشخصات، محصول آتی کمپانی چینی به وان‌پلاس ۶ شباهت خواهد داشت ولی از آن‌جایی که قرار است وان‌پلاس ۶ تی نمونه‌ی پیشرفته‌تر مدل قبلی باشد، قطعاً ویژگی‌های بهتری را در این گوشی شاهد خواهیم بود.

این اقدام وان‌پلاس، دقیقاً همان کاری است که این شرکت با مدل‌های ۳ تی (OnePlus 3T) و ۵ تی (OnePlus 5T) انجام داد یعنی این گوشی‌ها به‌روزرسانی‌هایی را نسبت به مدل‌های قبلی خود داشتند و به تدریج به عنوان پرچم‌دار کمپانی چینی مطرح شده‌اند. با تک‌فارس همراه باشید تا با ۵ ویژگی وان‌پلاس ۶ تی که انتظار می‌رود در آینده آن‌ها را ببینیم، آشنا شوید.

۱- بدون تاچ، با دوربین جلوی ظاهرشونده

یکی از شایعات داغ در مورد وان‌پلاس ۶ تی (OnePlus 6T) این است که گفته می‌شود گوشی مذکور در صفحه‌ی نمایش خود ناچ نخواهد داشت و نمایشگر آن کامل خواهد بود. به جای بریدگی در صفحه‌ی نمایش، انتظار می‌رود به مانند گوشی‌های اوپو فایند ایکس (Oppo Find X) و ویوو نکس، وان‌پلاس ۶ تی نیز دوربین سلفی داشته باشد که در مواقع نیاز از دستگاه خارج می‌شود. حالا سؤالی که ممکن است مطرح شود این است که وان‌پلاس چه ارتباطی با ویوو و اوپو دارد؟ پاسخ به این سؤال بسیار ساده است زیرا این سه شرکت تولیدکننده‌ی تلفن همراه، یک مالک مشترک دارند و آن‌هم BBK Electronics نام دارد. به همین دلیل است که احتمالاً شایعاتی که در مورد اوپو و یا ویوو می‌شنویم را در محصول وان‌پلاس نیز ببینیم.

حالا که قرار است یک صفحه‌ی نمایش بدون ناچ و کاملاً باریک به همراه یک دوربین سلفی ظاهرشونده را در وان‌پلاس۶ تی شاهد باشیم، یک مشکل دیگر به وجود می‌آید و آن این است که گوشی‌های دارای دوربین ظاهرشونده هنوز امتحان خود را پس نداده‌اند و نمی‌دانیم چنین دستگاه‌هایی موفق خواهند بود یا خیر. مسئله دیگر، به مقاومت این گوشی‌ها مربوط می‌شود بنابراین هیچ‌کس نمی‌تواند در مورد نقاط قوت یا ضعف این مکانیسم تازه کار در گوشی‌ها اظهار نظر کند.

۲- قابلیت شارژر بی‌سیم

این ویژگی قطعاً خواسته‌ی هر کسی است زیرا وان‌پلاس به تازگی در مدل ۶ خود از بدنه‌ای کاملاً شیشه‌ای استفاده کرده است به همین دلیل است که یکی از محتمل‌ترین امکاناتی که در وان‌پلاس ۶ تی خواهیم دید، قابلیت شارژ بی‌سیم است.

اضافه شدن این قابلیت به وان‌پلاس۶ تی بسیار منطقی است زیرا اگر این کمپانی چینی می‌خواهد همچنان با شرکت‌های بزرگ تولیدکننده‌ی گوشی مانند اپل و سامسونگ رقابت کند و پا‌به‌پای آیفون ایکس و گلکسی اس ۹ پیش برود، باید این ویژگی را در محصول جدید خود اضافه کند.

۵ ویژگی جدیدی که در وان‌پلاس ۶ تی خواهیم دید - تکفارس 

اگرچه قابلیت شارژ بی‌سیم نسبت به شیوه‌ی سنتی شارژ گوشی‌ها سرعت کم‌تری دارد و حتی نمی‌توان آن را با روش شارژ Dash Charging خودِ وان‌پلاس مقایسه کرد ولی باز هم باید این ویژگی جدید و مدرن را در گوشی آتی شرکت چینی ببینیم. البته این نکته را باید مدنظر داشت که هنوز نمی‌توان قابلیت شارژ بیسیم را جایگزین مناسبی برای شارژ گوشی‌ها با کابل مخصوص دانست ولی اگر کسی می‌خواهد گوشی وی هنگام شارژ به جایی متصل نباشد، می‌تواند از شارژ بیسیم بهره ببرد.

  1. مقاومت در برابر آب

گوشی وان‌پلاس‌۶، در واقع در برابر قطرات آب مقاوم است و ضد آب نمی‌باشد. این گوشی همچون رقبای قدرتمند خود مانند آیفون ایکس و گلکسی اس ۹ کاملاً ضد آب نیست زیرا در این زمینه مدارک لازم را از سازمان‌های مربوطه دریافت نکرده است به همین دلیل می‌توانیم امیدوار باشیم که کمپانی چینی در این حیطه به فکر پیشرفت باشد. البته وجود برخی قطعات در گوشی نشان می‌دهد این دستگاه در برابر آب تا حدودی مقاوم است. این نکته را باید مدنظر داشت که هرگز توصیه نشده تا گوشی را زیر آب فرو برد زیرا این مورد جزو مواردی نیست که شرکت چینی به خاطرش دستگاه را تعویض نماید. در واقع فرو رفتن زیر آب جزو شرایط گارانتی گوشی وان‌پلاس ۶ به حساب نمی‌آید.

۵ ویژگی جدیدی که در وان‌پلاس ۶ تی خواهیم دید - تکفارس 

حالا با این شرایط، امیدواریم که وان‌پلاس در تولید مدل ۶ تی قدمی رو به جلو برخواهد داشت و مدارکی مانند IP67 و یا IP68 را برای پرچم‌دار جدیدش دریافت خواهد کرد. این کار سبب خواهد شد تا علاقه‌مندان به خرید این گوشی با خیالی راحت‌تر به سمت آب بروند و همچنین وان‌پلاس بتواند با رقبای خود بهتر به رقابت بپردازد.

۴- باتری قدرتمندتر

در سال ۲۰۱۶، ظرفیت باتری گوشی وان‌پلاس ۳ تی نسبت به مدل وان‌پلاس ۳، حدود ۴۰۰ میلی‌آمپر افزایش یافت بدون این‌‎که در طراحی دستگاه تغییری ایجاد شود. حال باید ببینیم این اتفاق برای وان‌پلاس ۶ تی نیز رخ خواهد داد یا خیر؟

اگر بخواهیم به زبان ساده بگوییم، ولتاژ باتری در وان‌پلاس ۳ حدوداً ۴٫۳۵ بود که در وان‌پلاس ۳ تی به ۴٫۴ رسید و همین سبب گردید تا ظرفیت باتری از ۳۰۰۰ به ۳۴۰۰ میلی‌آمپر برسد.

۵ ویژگی جدیدی که در وان‌پلاس ۶ تی خواهیم دید - تکفارس 

اگرچه وان‌پلاس ۵ تی نسبت به مدل قبلی خود یعنی وان‌پلاس ۵ باتری بزرگ‌تری نداشت، ولی ما امیدواریم که باتری در وان‌پلاس ۶ تی نسبت به وان‌پلاس ۶ ارتقا یابد. البته از آن‌جایی که وان‌پلاس می‌خواهد پرچم‌دار جدیدش را به عنوان یکی از دستگاه‌هایی مطرح نماید که از پردازنده‌ی اسنپ‌دراگون ۸۴۵ استفاده می‌کند، افزودن مقدار کمی به ولتاژ باتری نیز رضایت مشتریان و طرفداران این برند را در بر خواهد داشت.

۵- سیستم عاملی به نام اندروید P

با توجه به این‌که هفته گذشته آخرین نسخه‌ی بتا اندروید P عرضه شد، مطمئناً می‌توانیم ادعا کنیم که این نسخه از محبوب‌ترین سیستم عامل دنیا در مراحل نهایی عرضه است. در واقع فاصله‌ی چندانی با اندروید P نداریم زیرا قرار است طی هفته‌های آتی، این نسخه از اندروید برای دستگاه‌های سازگار عرضه شود.

همان‌طور که انتظار می‌رود، گوشی وان‌پلاس ۶ تی قرار است در ماه نوامبر معرفی شود و این یعنی اندروید P حدود ۲ تا ۳ ماه قبل از این گوشی عرضه شده است. بنابراین چنین بازه‌ی زمانی چند ماهه می‌تواند برای وان‌پلاس کافی باشد تا رابط کاربری Oxygen خود را برای اندروید P طراحی نماید.

۵ ویژگی جدیدی که در وان‌پلاس ۶ تی خواهیم دید - تکفارس 

اگر چنین اتفاقی رخ ندهد، می‌توان گفت که نبود اندروید P در وان‌پلاس ۶ تی آن‌هم پس از چند ماه از عرضه‌ی این سیستم عامل، بدترین خبر برای طرفداران محصولات این کمپانی چینی است زیرا سبب خواهد شد تا افراد به تیم مهندسان نرم‌افزار این شرکت بدبین شوند. به هر حال امیدواریم وان‌پلاس ۶ تی به همراه اندروید P عرضه شود تا حرف و حدیثی در این‌ رابطه پیش نیاید. البته بهتر است خیلی نسبت به این موضوع حساس نباشیم زیرا ممکن است این اتفاق رخ ندهد.

حالا از نظر شما، اگر وان‌پلاس در مدل ۶ تی این امکانات را قرار دهد، آیا می‌توان این کمپانی را رقیبی جدی برای سامسونگ و اپل و دیگر شرکت‌های برتر تولیدکننده‌ی گوشی بدانیم؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید