منتظر یک وان‌پلاس ۸T پرو نباشید - تکفارس 
منتظر یک وان‌پلاس ۸T پرو نباشید - تکفارس 
منتظر یک وان‌پلاس ۸T پرو نباشید - تکفارس 

منتظر یک وان‌پلاس ۸T پرو نباشید

مجید مهرعلی
۱۸ شهریور ۱۳۹۹ - 17:00
منتظر یک وان‌پلاس ۸T پرو نباشید - تکفارس 

وان‌پلاس سنت عرضه دو گوشی پرچم‌دار در یک سال را در سال ۲۰۱۶ با معرفی وان‌پلاس ۳T بنا نهاد. پس از آن در سال ۲۰۱۹ این عدد را با رونمایی از وان‌پلاس ۷ پرو و وان‌پلاس ۷T پرو به چهار افزایش داد.

اما به نظر می‌رسد مهم‌ترین سال در تاریخچه وان‌پلاس، سال ۲۰۲۰ باشد که به عرضه سری وان‌پلاس ۸ و میان‌رده وان‌پلاس نورد (Nord) ختم انجامید. حال با  وجود دو گوشی مقرون‌به‌صرفه‌ درراه، به‌ نظر می‌رسد این شرکت  تمرکز خود را روی فعالیت‌های مربوط به پرچم‌دارهایش قرار داده است.

سری مورد انتظار وان‌پلاس ۸T به جای دو گوشی تنها شامل یک گوشی خواهد بود، این اطلاعات از طرف فردی به نام کاربری Max J منتشر شده است. وان پلاس تصمیم گرفته است تا تمرکز خود را روی وان‌پلاس ۸T ارزان‌تر بگذارد و کلاً قید وان‌پلاس ۸T پرو را بزند.

برای طرفداران ممکن است این اخبار ناامیدکننده باشد، اما وان‌پلاس ۸ پرو هنوز هم یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند عرضه‎شده در سال ۲۰۲۰ است. با انتشار  وان‌پلاس ۸T به‌تنهایی، شرکت چینی می‌تواند تمرکز بیشتری روی بهسازی وان‌پلاس ۸ بگذارد، کاری که تاکنون به خوبی انجام نشده است.

با استناد به اطلاعاتی که به‌تازگی به بیرون درز کرده است، وان‌پلاس ۸T دارای یک صفحه‌نمایش ۶٫۵۵ اینچی بسیار روان با نرخ فریم ۱۲۰Hz است. این دستگاه دارای حاشیه‌ای باریک و لبه‌هایی تخت است و یک سوراخ پانچ نیز برای دوربین سلفی در آن تعبیه شده است.

وان‌پلاس برای این دستگاه از یک مجموعه چهارتایی دوربین استفاده کرده است که شامل یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی برای زوایای بسیار عریض، یک دوربین ماکرو ۵ مگا‌پیکسلی و یک حسگر ۲ مگاپیکسلی برای تصویربرداری عمقی است.

در زیر پوسته این دستگاه به‌جای تراشه اسنپ‌دراگون ۸۶۵، یک تراشه اسنپ‌دراگون +۸۶۵ جا خوش کرده است. یک حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایتی غیرقابل افزایش و یک حافظه موقت (RAM) 8 گیگابایتی از دیگر خصوصیات این گوشی است، البته احتمال تغییر در پیکره‌بندی حافظه دستگاه وجود دارد.

انتظار می‌رود عرضه جهانی وان‌پلاس ۸T در اواخر سپتامبر و یا اوایل اکتبر روی دهد و دستگاه در لحظه بیرون آمدن از جعبه دارای اندروید ۱۱ و اکسیژن اواِس ۱۱ باشد. هنوز خبر دقیقی از قیمت دستگاه در دست نیست، اما وان پلاس ۸ در روز انتشار در آمریکا با قیمت ۶۹۹ دلار عرضه شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید