احتمال انتشار سری ۱۱ کارت گرافیک های GTX انودیا در اواخر مرداد - تکفارس 
احتمال انتشار سری ۱۱ کارت گرافیک های GTX انودیا در اواخر مرداد - تکفارس 
احتمال انتشار سری ۱۱ کارت گرافیک های GTX انودیا در اواخر مرداد - تکفارس 

احتمال انتشار سری ۱۱ کارت گرافیک های GTX انودیا در اواخر مرداد

مصطفی اسماعیلیان
۲ مرداد ۱۳۹۷ - 11:39
احتمال انتشار سری ۱۱ کارت گرافیک های GTX انودیا در اواخر مرداد - تکفارس 

روز گذشته ایمیلی به نام یکی از شرکای بخش فروش Nvidia فاش شد که به اطلاعات و تاریخ انتشار سری GTX 11 انودیا اشاره می کند. با تکفارس همراه باشید تا نگاهی به ایمیل بیاندازیم.

این ایمیل که مربوط به برنامه ریزی فروش سری ۱۱ کارت گرافیک های  انودیا است، اولین بار توسط شخصی نامعلوم منتشر شده و هنوز منبع معتبری آن را تأیید نکرده است. به هر حال اطلاعات درون این ایمیل  با شایعات چند ماه گذشته نسبت به معرفی سری ۱۱ گرافیک های انودیا مطابقت دارد.

یکی از شرکای فروش کارت گرافیک های انودیا در این ایمیل گفت:

ما در حال کاهش فروش کارت های گرافیک سری ۱۰ و برنامه ریزی برای فروش گرافیک های سری ۱۱ هستیم. به هر حال هنوز تعداد زیادی کارت گرافیک فروخته نشده سری ۱۰ در انبار داریم، پس انودیا فروش سری ۱۱ گرافیک های خود را به تأخیر انداخته است.

همچنین در ایمیل به تاریخ معرفی سری ۱۱ Nvidia GTX هم اشاره شده است و از آنجایی که بعد از معرفی سری ۱۱، چند هفته ای طول می کشد تا محصولات به بازار فروش برسند، انتظار داریم انودیا این عضو جدید گرافیک های خود را، قبل یا بعد از کنفرانس Gamescom آلمان در تاریخ ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ (۲۲ آگوست ۲۰۱۸) معرفی کند.

بر اساس ایمیل، تاریخ های معرفی مطابق زیر است:

  • ۸ شهریور ۱۳۹۷ (۳۰ آگوست ۲۰۱۸)، کارت گرافیک GTX 1180
  • ۸ مهر ۱۳۹۷ (۳۰ سپتامبر ۲۰۱۸)، کارت گرافیک  های GTX 1170 و +GTX 1180
  • ۸ آبان ۱۳۹۷ (۳۰ اکتبر ۲۰۱۸)، کارت گرافیک GTX 1160

نکته ی جالب این لیست، اشاره به کارت گرافیک +GTX 1180 است. هنوز نمی دانیم که آیا “+” یک مدل جدید با کارایی و قدرت بالاتر از مدل “Ti” گرافیک های انودیااست یا این فقط یک تغییر نام برند است.

همچنین طبق رتبه بندی و امتیاز (Benchmark) منتشر شده در ایمیل، قدرت GTX 1170 بالاتر از کارت گرافیک GTX 1080 Ti عنوان شده است.بر اساس این رتبه بندی، کارت GTX 1170 با ۲٫۵GHz اجرا خواهد شد و حافظه ای ۱۶GB از نوع GDDR6 و باس ۲۵۶ بیت خواهد داشت. این رتبه بندی نیز همانند تاریخ انتشار فاش شده، هنوز مورد تایید رسمی قرار نگرفته و فقط زمان است که مشخص می کند آیا این اطلاعات معتبر بوده یا کاملا جعلی هستند.

با این حال، در آینده ای نزدیک باید شاهد انتشار عضو جدید خانواده ی انودیا یعنی سری ۱۱ GTX باشیم. این سری گرافیک، قطعا بازدهی بالاتری نسبت به نسل ۱۰ خواهد داشت و انتظار داریم در این کارت های گرافیک، از معماری Turning و تکنولوژی پردازش ۱۲nm بجای طراحی Volta استفاده شود.

نظر خود را در مورد انتشار سری ۱۱ گرافیک های Nvidia GTX با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید