ساخت شهاب‌سنگ مصنوعی توسط ژاپن - تکفارس 
ساخت شهاب‌سنگ مصنوعی توسط ژاپن - تکفارس 
ساخت شهاب‌سنگ مصنوعی توسط ژاپن - تکفارس 

ساخت شهاب‌سنگ مصنوعی توسط ژاپن

مصطفی اسماعیلیان
۱ مرداد ۱۳۹۷ - 16:17
ساخت شهاب‌سنگ مصنوعی توسط ژاپن - تکفارس 

امروزه با پیشرفت تکنولوژی اکثر آرزو‌های بشر به واقعیت تبدیل شده‌اند حتی باران شهاب‌سنگ مصنوعی!!

با تکفارس همراه باشید تا نگاهی به این تکنولوژی بیاندازیم.

به لطف شرکت ژاپنی ALE هر زمان که دوست داشتید می‌توانید از تماشای باران شهاب‌سنگ به‌صورت زنده لذت ببرید. این شرکت درحال توسعه‌ی سیستمی است تا کاربران با پرداخت هزینه، باران شهاب‌سنگ را از آسمان شهر خود تماشا کنند. براساس گزارش پایگاه خبری Japan Times این پروژه تنها دو سال دیگر تکمیل و برای استفاده‌ی تمام مردم جهان راه‌اندازی خواهد شد.

سیستم شهاب‌سنگ مصنوعی از دو ماهواره تشکیل شده است. اولین ماهواره در اسفند ۱۳۹۷ (مارس ۲۰۱۹) و ماهواره ی دیگر در تابستان سال بعد به مدار اطراف زمین پرتاب خواهند شد اما فعلا هر‌کدام از این ماهواره‌ها درحال توسعه هستند.

 هر ماهواره حاوی ۴۰۰ گوی کوچک است که با یک فرمول اختصاصی حرکات سقوط شهاب‌سنگ را شبیه سازی می‌کنند. سپس با استفاده از مواد شیمیایی، نسخه‌ی مصنوعی آنها را می‌سازند. نکته‌ی مهم این گوی‌ها این است که هر کدام تا ۲۰ الی ۳۰ بار قابلیت استفاده‌ی مجدد برای نمایش باران شهاب‌سنگ را دارند.

ماهواره‌های حامل شهاب سنگ با عمر ۲۴ ماهه‌ی خود، طوری برنامه‌ریزی شده‌اند که سرعت، مکان و مسیر باران شهاب‌سنگ به‌صورت دقیق شبیه سازی کنند تا حتی در شلوغ‌ترین شهر‌های دنیا هم قابل رؤیت باشد.

در‌این‌باره مدیرعامل شرکت ALE اضافه کرد:

از آنجایی که پروژه ی ما در فضا اجرا میشود، هدف ما تمام زمین است تا باران شهاب سنگ از هر نقطه از دنیا قابل دیدن باشد.

اگر تمام قسمت‌های این پروژه به خوبی پیش‌برود باید انتظار داشت که تا بهمن ۱۳۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) تمام بخش‌های سیستم آماده‌ی اجرا شوند و چند ماه بعد شاهد اولین شهاب‌سنگ مصنوعی در دنیا خواهیم بود. این یعنی تنها دو سال تا به واقعیت رسیدن آرزو‌هایمان فاصله داریم.

طبق گزارشات، اولین باران شهاب‌سنگ مصنوعی در شهر هیروشیما اجرا خواهد شد.

هنوز هزینه‌ای برای تماشای باران شهاب‌سنگ اعلام نشده است اما بودجه‌ی تست‌های اولیه‌ی این پروژه چیزی حدود ۲۰ میلیون دلار است که هزینه‌ی پرتاب ماهواره‌ها را نیز شامل می‌شود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید