انتشار تصویر پانوراما از آسمان پرستاره فضا توسط ناسا - تکفارس 
انتشار تصویر پانوراما از آسمان پرستاره فضا توسط ناسا - تکفارس 

انتشار تصویر پانوراما از آسمان پرستاره فضا توسط ناسا

سید محمد معلمی
۱۵ آبان ۱۳۹۸ - 19:03
انتشار تصویر پانوراما از آسمان پرستاره فضا توسط ناسا - تکفارس 

ماهواره Transiting Exoplanet Survey (TESS) نوعی فضاپیما است که وظیفه دارد در تمام مناطق فضا حرکت کند. تصویر دایره‌ای که می‌بینید، یکی از جدیدترین عکس‌هایی است که TESS از آسمان جنوبی به ثبت رسانده که در آن ظاهر جذاب کهکشان راه شیری نیز به چشم می‌خورد.

ناسا مجموعه این تصاویر را روز سه‌شنبه منتشر کرد. در این کلکسیون شاهد ۲۰۸ عکس به ثبت رسیده توسط TESS در ماه ژولای ۲۰۱۹ هستیم. این فضاپیما ۴ دوربین خود را روی ۱۳ نقطه از آسمان جنوبی قرار داد و تقریباً یک ماه را به نظاره این منطقه نشست.

همان‌طور که می‌بینید، TESS در جستجوی عکسبرداری از ستارگانی بوده که نور ضعیفی از خود ساطع می‌کردند و سیارات نیز به خوبی در جلوی آنها دیده می‌شدند.

برای اینکه چیزی از نکات مربوط به این پدیده خارق‌العاده فضایی از قلم نیفتد، ناسا ویدیوی زیر را منتشر کرده که برخی ویژگی‌ها نظیر ابر بزرگ Magellanic، ابر Coalsack، ستاره Centauri و Sirius که درخشان‌ترین ستاره آسمان به شمار می‌رود، در آن دیده می‌شوند.

 

در این ویدیو گفته می‌شود که موقعیت مکانی سیارات توسط فضاپیمای TESS تأیید شده‌اند. به علاوه، همچنان تعداد زیادی از سیارات هستند که دانشمندان در حال تحقیق در مورد آنها بوده و در آینده آنها را تأیید خواهند کرد.

ناسا حالا مأموریت رؤیت آسمان جنوبی را به TESS محول کرده زیرا فضانوردان معتقدند در این قسمت ممکن است سیارات بیشتری پیدا شود.

TESS به ما نشان می‌دهد که منظومه خورشیدی در فضا تنها نیست و در آن‌طرف‌ها سیاراتی وجود دارند که زندگی خود را ادامه می‌دهند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید