ساخت خانه به همراه شارژر خودرو برقی در انگلستان - تکفارس 
ساخت خانه به همراه شارژر خودرو برقی در انگلستان - تکفارس 
ساخت خانه به همراه شارژر خودرو برقی در انگلستان - تکفارس 

ساخت خانه به همراه شارژر خودرو برقی در انگلستان

سید محمد معلمی
۲۰ تیر ۱۳۹۷ - 18:45
ساخت خانه به همراه شارژر خودرو برقی در انگلستان - تکفارس 

از آنجایی که در آینده خودروهای برقی جای خودروهای معمولی و دیزلی را می‌گیرند، به همین دلیل کشورهای دنیا در تکاپوی ایجاد زیرساخت‌های لازم برای این نوع تکنولوژی جدید می‌باشند.

در هفته جاری، دولت انگلستان از طرحی پرده برداشت که با محیط‌زیست سازگار خواهد بود و سبب می‌شود تا این کشور به یکی از بهترین مکان‌های دنیا برای استفاده از خودروهای برقی تبدیل شود بنابراین اگر کسی قصد دارد تا خانه‌ای را در انگلستان بنا کند، باید یک شارژر خودرو برقی نیز در آن بسازد. دولت انگلستان با این قانون امیدوار است تا شبکه‌های شارژ خودروهای برقی در این کشور به زودی گسترده شوند و به زودی شاهد حرکت خودروهای برقی زیادی در این کشور باشد.

این قوانین، در راستای قانون کلی انگلستان برای کنار گذاشتن خودروهای دیزلی تا پایان سال ۲۰۴۰ می‌باشد.

کریس گریلینگ، دبیر اداره حمل‌ونقل انگلستان می‌گوید: دهه‌های آتی، زمان دگرگونی صنعت موتوری، بروز شدن شیوه مسافرت رفتن و تغییر سازه‌های ملی ما خواهد بود. ما انتظار داریم که طی یک دهه آتی، در بخش حمل‌ونقل، تغییرات گسترده‌ای را نسبت به قرن گذشته ببینیم.

در راستای همین قانون، دولت خانه‌ها و ادارات را موظف خواهد کرد تا ایستگاه‌های شارژر برقی را برای خودروهای برقی بسازند و آن را جزو امکانات خانه قرار دهند. ضمن اینکه باید این منابع نیرو در نقاط استراتژیک انگلستان قرار گیرند. به علاوه، دولت انگلستان برنامه دارد تا سرمایه‌گذاری بیشتری را در زمینه زیرساخت‌های شارژی انجام دهد و می‌خواهد ایستگاه‌های گاز و شارژر برقی را در نقاط مشخصی از بزرگراه‌ها قرار دهد.

اگرچه دسترسی به چنین اهدافی به نظر می‌رسد تا حدودی سخت و البته زمان‌بر باشد، ولی انگلستان نوعی تعهدنامه برای خود تنظیم کرده که طی آن، تا سالهای ۲۰۵۰ میلادی، میزان گازهای گلخانه‌ای را تا ۸۰ درصد کاهش دهد. یکی از فعالیت‌های مهمی که باید در این برنامه انجام شود این است تا انگلستان خودروهای دودزا که در جاده‌ها تردد می‌کنند را از چرخه حمل‌ونقل خارج نماید و خودروهای برقی را جایگزین آنها کند.

اگرچه خودروهای برقی تا کنون توانسته‌اند تنها ۲۵۰ مایل (۴۰۳ کیلومتر) را طی کنند، ولی افزایش تعداد خودروهای برقی و تولید انبوه آنها می‌تواند سبب رغبت مردم برای خرید این وسایل نقلیه شود.

مطمئناً انگلستان به دنبال اقتصادی‌ترین شیوه برای دستیابی به این هدف می‌باشد. به علاوه، این کشور می‌خواهد با بهترین روش گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد.

آنطور که گریلینگ می‌گوید: موفقیت در این برنامه تنها سبب محیط‌زیست تمیزتر و پاکیزه‌تر نخواهد شد بلکه انگلستان از نظر اقتصادی نیز بهره خواهد برد زیرا گفته می‌شود صنعت خودروهای برقی تا سال ۲۰۵۰ بیش از ۱۰ تریلیون دلار ارزش خواهد داشت.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید