مقایسه آیفون X با Nokia 8 Sirocco - تکفارس 
مقایسه آیفون X با Nokia 8 Sirocco - تکفارس 
مقایسه آیفون X با Nokia 8 Sirocco - تکفارس 

مقایسه آیفون X با Nokia 8 Sirocco

محراب کرامتی
۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - 21:56
مقایسه آیفون X با Nokia 8 Sirocco - تکفارس 

نوکیا در MWC امسال توانست نظر های بسیاری را به خود جذب کند. با معرفی گوشی Nokia 8 Sirocco که برای استفاده های گیم در نظر گرفته شده بسیاری از کاربران مشتاق انتسار آن شده اند. این گوشی در طراحی و قدرت جای حرف بسیاری دارد اما باید دید می‌تواند به آیفون X برسد یا خیر.

بدون شک هردوی این گوشی ها ظاهری عالی دارند و حس مناسبی را به کاربر می‌دهند. مشخص است که در طراحی آن ها فکر زیادی گذاشته شده است. نوکیای جدید که ساخته HMD است نه تنها باریک تر و کوچک تر بلکه با انحنا های دو لبه خود ظاهری متفاوت نسبت به بسیاری از پرچم داران دیگر دارد.

مقایسه آیفون X با Nokia 8 Sirocco - تکفارس 

صفحه نمایش این دو گوشی شباهت های زیادی به هم دارد. در آیفون X صفحه نمایش ۵٫۸ اینچی Super Retina با رزولوشن ۱۱۲۵x2436 داریم. در گوشی نوکیا هم صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی با پنل P-OLED داریم که از رزولوشن ۱۱۴۰X2560 پشتیبانی می‌کند. کیفیت تصویر و جزییات آن در هر دو گوشی بالا است و زاویه دید مناسبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهند. اما باید گفت که انتخاب ما Nokia 8 Sirocco است. رنگ های آن جذاب تر بوده و زنده تر هستند.

در بخش دوربین باید گفت که هردو دوربین دوگانه استاندارد دارند و تصاویر پورتره با کیفیتی مناسب از هردوی آن ها تولید شد. اما دوربین نوکیا هنوز جای کار دارد و کیفیت دوربین آیفون یک سر و گردن از آن بالاتر بود. شفافیت و sharpness تصاویر آیفون بهتر به نظر می‌رسد. Focus دوگانه با این دوربین ها سریع و راحت بوده و در بخش ادیت هم به راحتی می‌توان از این قابلیت استفاده کرد.

مقایسه آیفون X با Nokia 8 Sirocco - تکفارس 

در بخش عملکرد گوشی نوکیا باید گفت که با پردازنده Snapdragon 835 SOC خود توانسته تا از پس کار های سنگینی برآید اما مشخص نیست که پس از چندین ماه استفاده هنوز هم قدرت سابق را داشته باشد. در کل اعتماد کاربران از گذشته تا کنون به اپل بیشتر از دیگر کمپانی ها بوده است. رم ۶GB ای هم در کنار پردازنده دیده می‌شود که سرعت گوشی به خاطر آن بسیار دلنشین است و نگران نصب نشدن هیچ بازی ای بر روی آن نباشید.

یکی از برتری های نوکیا Sirocco نسبت به آیفون X قیمت آن است. با قیمت اولیه ۷۴۹ یورو این گوشی در بالاترین قیمت خود هم نسبت به آیفون ارزان تر است. آیفون X با قیمت ۱۰۰۰ دلار به بازار روانه شد و در برخی کشور ها قیمت آن حتی بالاتر است. این در حالی است که گوشی نوکیا در عملکرد با گوشی آیفون قابل مقایسه است. پس برای کسانی که به فکر خرید یک گوشی قدرتمند و با قیمت معقول تری نسبت به گوشی های آیفون هستند این گوشی پیشنهاد می‌شود.

در لینک زیر ویدئو مقایسه گوشی های Nokia 8 Sirocco و iPhone X را مشاهده کنید.

https://www.youtube.com/embed/MFUNf_MVaEs?rel=0

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید