iPhone X به ساخت بازی‌های واقع‌گرایانه کمک بسیاری کند - تکفارس 
iPhone X به ساخت بازی‌های واقع‌گرایانه کمک بسیاری کند - تکفارس 

iPhone X به ساخت بازی‌های واقع‌گرایانه کمک بسیاری کند

Mo.T
۳ فروردین ۱۳۹۷ - 21:25
iPhone X به ساخت بازی‌های واقع‌گرایانه کمک بسیاری کند - تکفارس 

هنگام عرضه iPhone X همه تجربه خوبی از استفاده دوربین جلوی آن برای ساخت ایموجی‌های متحرک (Animoji) داشتند؛ ولی پس از مدتی همه‌چیز وارونه‌شد، چون این سیستم نمی‌توانست حرکات را به‌صورت عالی ضبط  و اجرا کند. با این وجود این دستگاه می‌تواند وسیله ارزان و کاربردی برای بازی‌سازان باشد.

استودیوی فنلاندی Next Games، شرکتی که بر روی بازی بسیار واقع‌گرایانه Walking Dead:OUR WORLD کار می‌کند، ابزاری ساخته که برای سیستم تشخیص چهره iPhone X این امکان را فراهم می‌کند که اطلاعات را از دوربین جلوی این گوشی گرفته و به بازی انتقال‌دهد، تا از این اطلاعات برای ساختن چهره کاراکترها در بازی استفاده کنند. در نسخه ابتدایی این وسیله قابل مشاهده‌بود که سازنده خلاق آن، مایکل آشرن، با استفاده از سیستم Depth-Sensing دوربین جلوی گوشی iPhone X تعدادی حرکت صورت را ضبط‌کرده و به موتورگرافیکی Unity، که بر روی رایانه وی در حال اجرا بود، منتقل‌کرد. در عرض چندثانیه تمام حرکات ضبط‌شده، توسط شخصیت بازی، Daryl، اجرا شدند.

البته سیستم تشخیص چهره چیز جدیدی در بازی‌ها نمی‌باشد، ولی پروسه استفاده از آن بسیار وقت‌گیر و گران قیمت می‌باشد. برای استفاده از این تکنولوژی در بازی‌ها نیاز به استودیو و تجهیزات ویژه می‌باشد، که از دسترس اغلب بازی‌سازان خارج می‌باشد. با وجود اینکه iPhone X دستگاهی حرفه‌ای برای ضبط حرکات صورت نمی‌باشد، اما با توجه به چیزی که در نسخه دمو مشاهده شد، خروجی آن کاملاً قابل قبول می‌باشد، و البته که هزینه آن بسیار کمتر از سایر روش‌ها می‌باشد. به جای استفاده از استودیو و تجهیزات گران‌قیمت، شما فقط به یک گوشی هوشمند برای اجرای این تکنولوژی نیاز دارید. آشرن می گوید:

آن نسخه از دستگاه که مشاهده‌کردید تنها در عرض چند هفته ساخته‌شده‌است.

شرکت اپل به بازی‌سازان پیشنهاد استفاده برنامه‌ای رابط (API) برای مرتبط کردن iPhone X و وسیله ضبط‌حالت‌چهره را داده‌است، که به این معنی می‌باشد که سایر بازی‌سازان نیز می‌توانند چنین دستگاهی برای خود بسازند.

دلیل دیگر ساخت این وسیله، واقع‌گرایانه‌تر کردن بازی Walking Dead :OUR WORLD می‌باشد. Next Games هچنین در حال ارائه وسیله‌ای است تا کاربران بتوانند حالت چهره خود را مستقیماً ضبط کرده و با دیگر افرادی که در حال بازی می‌باشند به اشتراک بگذارند، که احتمالاً به اندازه Animoji جذاب خواهد‌بود. این عملکرد برای نسخه iPhone X بازی نیز در دسترس می‌باشد.

اگر چنین ابزارهایی همه‌گیر شوند، می توان دموکراسی های جدیدی برای ساخت بازی ها پیاده کرد تا این تکنولوژی به چیزی فراتر از یک پروسه گران و طولانی بدل شود.

نتایج این تکنولوژی به زودی قابل مشاهده خواهد بود، چرا که بازی Walking Dead:OUR WORLD در طی ربع دوم سال جاری میلادی منتشر خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید