آیفون های پیشرفته تری در راه اند - تکفارس 
آیفون های پیشرفته تری در راه اند - تکفارس 

آیفون های پیشرفته تری در راه اند

محراب کرامتی
۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - 17:48
آیفون های پیشرفته تری در راه اند - تکفارس 

اخبار جدیدی در مورد ویژگی های آیفون های بعدی منتشر شده که به گفته آن ها، این گوشی ها صفحه نمایش خمیده دارند و می‌توان بر روی آن ها میان بر های غیرلمسی فعال کرد. این آیفون ها در ۲-۳ سال آینده معرفی می‌شوند.

خبرها ناشی از آنند که اپل مشغول کار بر روی صفحه نمایش های خمیده برای گوشی های خود است. این پنل ها از بالا تا پایین خمیده هستند و مانند پرچم داران جدید سامسونگ فقط در گوشه ها خمیده نیستند. هنوز معلوم نیست که اپل ارگونومیک بودن را در برنامه کاری خود برای این صفحه نمایش ها قرار می‌دهد یا خیر.

آیفون های پیشرفته تری در راه اند - تکفارس 

گرچه صفحه نمایش OLED آیفون X خود دارای خمیدگی هایی در پایین خود است، این خمیدگی ها تنها برای کوچک کردن فضای خالی پایین گوشی و انحنای گوشه ها هستند. بطوریکه با وجود آن ها درایورهای صفحه نمایش می‌توانند از زیر این خمیدگی ها عبور کنند. میان بر ها(Gesture) از ویژگی های دیگری هستند که قرار است شکل تازه ای به خود بگیرند. قرار است تا این میان بر ها بدون نیاز به لمس صفحه طراحی شوند تا کاربر با حرکت انگشتان خود در هوا بتواند برخی فعالیت ها را در گوشی خود انجام دهد. البته باید که انگشتان به صفحه نمایش تا حدی نزدیک باشند. زیرا تکنولوژی میان بر ها به تکنولوژی پنل گوشی ها وابسته است.

هردوی این تکنولوژی ها در حال حاضر در دست آزمایش هستند و هنوز چند سالی مانده تا بتوانند کاربرد خود را در گوشی های اپل نشان دهند. اما دانستن اینکه اپل چه امکاناتی را برای کاربرانش تدارک دیده می‌تواند بر اشتیاق آن ها بیافزاید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید