همکاری سم آلتمن و جانی آیو برای ساخت یک دستگاه انقلابی - تکفارس 
همکاری سم آلتمن و جانی آیو برای ساخت یک دستگاه انقلابی - تکفارس 
همکاری سم آلتمن و جانی آیو برای ساخت یک دستگاه انقلابی - تکفارس 

همکاری سم آلتمن و جانی آیو برای ساخت یک دستگاه انقلابی

عرفان بدری
۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - 10:54
همکاری سم آلتمن و جانی آیو

سم آلتمن از OpenAI و جانی آیو به دنبال جذب سرمایه برای یک دستگاه هوش مصنوعی شخصی هستند که گفته می‌شود شبیه گوشی هوشمند نخواهد بود.

جانی آیو، مدیر سابق طراحی اپل و سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI که قبلا گفته می‌شد برای ساخت «آیفون هوش مصنوعی» با هم همکاری می‌کنند، در حال جذب سرمایه هستند. اگرچه ماهیت دقیق محصول در حال حاضر مشخص نیست، اما آخرین اطلاعات حاکی از آن هستند که سخت‌افزاری که روی آن کار می‌کنند یک گوشی هوشمند نیست. با اینحال، برای تکمیل هدف خود به تأمین مالی نیاز دارند و این همان چیزی است که آن‌ها اکنون به دنبال آن هستند.

طبق گزارش The Information، استارتاپ بدون نامی که توسط سم آلتمن و جانی آیو تأسیس شده، به دنبال جذب سرمایه تا سقف یک میلیارد دلار است. با توجه به اینکه گفته شد دستگاه شبیه گوشی هوشمند نیست، ممکن است عملکردی شبیه به Humane AI Pin یا Rabbit r1 داشته باشد. نکته جالب توجه این است که طبق گزارش MacRumors، آلتمن یکی از سرمایه‌گذاران اصلی Humane AI Pin است، بنابراین ممکن است این دستگاه ناشناخته عملکردی شبیه به این پوشیدنی ۶۹۹ دلاری داشته باشد.

سم آلتمن و جانی آیو برای تامین بودجه لازم جهت ورود این سخت‌افزار هوش مصنوعی به بازار، در حال رایزنی با سرمایه‌گذاران خطرپذیر هستند. هدف آن‌ها جمع‌آوری میلیون‌ها دلار سرمایه است. پیش‌تر گزارش داده شد که ماسایوشی سون از SoftBank با آلتمن و آیو در حال مذاکره بوده و جلسات طوفان فکری ظاهراً در استودیوی آیو در سانفرانسیسکو برگزار شده است. دیگر سرمایه‌گذاران بالقوه شامل Thrive Capital (که از OpenAI حمایت مالی کرده است) و Emerson Collective (یک شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر) هستند.

براساس اطلاعات قبلی، آیو برای کنترل این دستگاه با رابط کاربری شبیه به کامپیوتر اما با وابستگی کمتر به نمایشگر باز بود. البته از آنجایی که ماهیت محصول هنوز فاش نشده است، به احتمال زیاد در مراحل مفهومی قرار دارد و نهایی شدن طراحی آن احتمالا سال‌ها طول بکشد. امیدواریم در ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری در مورد استارتاپ بدون نام سم آلتمن و جانی آیو بشنویم، پس با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید